حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

فرودگاه سنندج در استراحت مطلق؛ تداوم مشکلات فرودگاه سنندج بی احترامی به همه مردم کردستان است

  • کد خبر : 9883
  • 11 اردیبهشت 1402 - 8:00
فرودگاه سنندج در استراحت مطلق؛ تداوم مشکلات فرودگاه سنندج بی احترامی به همه مردم کردستان است
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: قطع پروازهای فرودگاه سنندج اهانت آشکار به مردم کردستان است و آقای رئیس جمهور و شخص وزیرراه و شهرسازی باید پاسخگو باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، اگرچه کردستان برخوردار از فرودگاه بین‌المللی!! سنندج و فرودگاه سقز است که سال گذشته ناقص و به صورت صوری(علی برکت الله) توسط دولتمردان دولت امید افتتاح شد و تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است، سال‌هاست که پروازهای فرودگاه سنندج هم به صورت نامنظم انجام می‌شود و گاهی اوقات نیز به حالت تعطیل در می‌آید.

هرچند بارها به صورت مقطعی مشکل پروازهای فرودگاه سنندج برطرف شده است اما بازهم سروسامان نگرفته و عملا فرودگاهی که عنوان «بین‌المللی» دارد با تمام تجهیزات و امکانات برای جابه‌جایی مسافر بلااستفاده مانده است.

متأسفانه بیش از ۵ ماه است که فرودگاه سنندج تعطیل بوده و اکنون پس از اعتراض‌های گسترده مردم شاهد برقراری یک پرواز و تنها در روز پنجشنبه در این فرودگاه آن هم به مقصد تهران هستیم که این تک پرواز هم با توجه به اینکه در روز تعطیل انجام می‌شود تنها به درد مدیران پروازی استان می‌خورد و مردم، اساتید دانشگاهی، دانشجویان، سرمایه گذاران و افرادی که سفرهای زمینی برای آنان زیان آور است از هرگونه پرواز در روزهای هفته از این فرودگاه به تهران و دیگر شهرهای ایران محروم هستند.

محسن فتحی روز گذشته در گفتگو با مهر اظهار کرد: متأسفانه هیچکدام از وعده‌های مسئولان کشوری برای رفع مشکلات برقراری پروازهای فرودگاه سنندج تاکنون عملی نشده و اکنون بیش از ۶ ماه است که عملاً فرودگاه تعطیل است.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل تعطیل بودن فرودگاه سنندج و نبود زیرساخت‌های مناسب جاده‌ای و ریلی، کردستان در یک بن بست ارتباطی قرار گرفته و نمی‌توان با وجود این مشکلات انتظار ورود سرمایه گذاران یا گردشگران را به این استان داشت.

فتحی افزود: با وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالایی که در کردستان وجود دارد بسیاری از همایش‌ها و نشست‌های علمی، تخصصی و مسابقات ورزشی و رویدادهای فرهنگی و هنری در سطح ملی و بین المللی را به دلیل نبود فرودگاه و مسیر ارتباطی مناسب نمی‌توانیم میزبانی کنیم و اعضای علمی و پزشکان توانمند کشور فرصت حضور در استان کردستان و معالجه هم وطنان را از دست می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: نبود پروازهای روزانه در فرودگاه سنندج موجب تحمیل هزینه‌های گزاف به کردستانی‌ها برای مسافرت به دیگر استان‌های همجوار و تحمل صدها کیلومتر مسیر نامناسب جاده‌ای شده و وزارت راه و شهرسازی و هیئت دولت باید پاسخگوی این کم کاری و ضعف باشند.

فتحی افزود: کرسی نمایندگی مجلس جایی نیست که نسبت به این اتفاقات سکوت کرد و وزیر راه و شهرسازی باید نسبت به این واقعیت تلخ پاسخگو باشد.

نماینده مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای ما سوال است که چه طور می‌شود با چنین فرودگاهی سخن از توسعه کردستان، برقراری عدالت و توجه به مرزنشینان سر داد؟ آیا توسعه روابط همه جانبه با اقلیم کردستان عراق که برنامه مهم دولت است، با تعطیلی پرواز تهران-سنندج- سلیمانیه به نتیجه می‌رسد؟

این نماینده پرسید: آیا چرخه گردشگری سلامت و سایر حوزه‌ها، رفت و آمد دانشجویان، سرمایه گذاران، مسافران خارجی که از طریق کردستان وارد ایران می‌شوند و البته چرخه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم فرودگاهی دچار اختلال نمی‌شود؟

فتحی تأکید کرد: در خصوص فرودگاه سنندج، سوال‌های زیادی در اذهان عمومی مطرح است و اگر وزیر راه و شهرسازی اقدامی مناسب صورت ندهد و پاسخ قانع کننده‌ای برای مردم کردستان نداشته باشد، مکانیسم ثانویه برای پیگیری فعال خواهیم کرد.

مردم استان کردستان منتظر برقراری پرواز این فرودگاه هستند، مطالبه‌ای که باید هرچه سریع‌تر محقق شود تا فرودگاهی که عنوان بین المللی را یدک می‌کشد، در عمل نیز مانند یک فرودگاه بین المللی کارکرد داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9883
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.