حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

فرش قرمز کردستان برای گردشگران/ از تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی تا اسکان رایگان مسافران و گردشگران توسط مردم

  • کد خبر : 9508
  • 02 اردیبهشت 1402 - 13:35
فرش قرمز کردستان برای گردشگران/ از تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی تا اسکان رایگان مسافران و گردشگران توسط مردم
ورود و اقامت بیش از چندصد هزار گردشگر نوروزی در اقامت‌گاه‌های استان کردستان در نوروز امسال، نوید استقبال گرم مسافران از جاذبه‌های گردشگری خطه سبز کردستان را در تعطیلا عید سعید فطر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، یکی از قشنگ ترین نقاط ایران کردستان است. جایی که آب و هوای لطیفی دارد و جنگل های بلوط، آبشارها و رودخانه های خروشانش آن را به یکی از استان های کشور با جاذبه های گردشگری بسیار تبدیل کرده است.

ورود و اقامت بیش از چندصد هزار گردشگر نوروزی در اقامت‌گاه‌های استان کردستان در نوروز امسال، نوید استقبال گرم مسافران از جاذبه‌های گردشگری خطه سبز کردستان را داد، به طوریکه مسئولیت ستاد خدمات سفرها را برای اسکان و هدایت میهمانان در این چند روز تعطیلی عید فطر، دو چندان کرد.

ظرفیت مراکز اقامتی سنندج تکمیل شد/ استفاده از واحدهای موقت برای اسکان مسافران

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج از تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی دارای مجوز برای اسکان مسافران در این شهرستان خبر داد.

پیام مجیدی گفت: با توجه به استقبال گسترده گردشگران و مسافران از سفر به سنندج در ایام تعطیلات عیدسعیدفطر، علاوه بر تجهیز مراکز اقامتی دارای مجوز، نسبت به آماده‌سازی مراکز اسکان موقت و اضطراری اقدام شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج اظهار کرد: شب گذشته با توجه به افزایش آمار ورود مسافران به سنندج، مراکز اقامتی موقت از جمله سالن ورزشی آزادی سنندج برای اسکان مورد استفاده قرار گرفت.

او با بیان اینکه هیچ مشکل و کمبودی در خصوص اسکان مسافران در شهرستان وجود ندارد، یادآور شد: امید است با همکاری مردم و ادارات دولتی و بخش خصوصی بتوانیم شهرستان گردشگرپذیر سنندج را آن‌گونه که شایسته است معرفی و میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

مجیدی در پایان سخنانش با اشاره به بازدید نظارتی بر عملکرد اماکن اقامتی و گردشگری سنندج در این ایام بیان کرد: در این بازدیدها مواردی همچون نرخ‌نامه‌ها، بهداشت محیط کار، بهداشت نمازخانه‌ها، کیفیت خدمات، نظافت واحدها، رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی مورد ارزیابی قرار گرفت.

موج عظیم ورود گردشگر به شهرستان مریوان

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مریوان، از ورود موج عظیم مسافران و گردشگران به این شهرستان خبر داد.

مصطفی طاهری گفت: با پایان ماه مبارک رمضان و آغاز تعطیلات عید سعید فطر، شاهد ورود تعداد زیادی از مسافران و گردشگران به شهرستان خوش آب وهوای مریوان هستیم.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مریوان اظهار کرد: از روز گذشته شاهد حجم بالای تردد خودروها در شهرستان به ویژه ورودی دریاچه زریبار، روستاهای هدف گردشگری اطراف دریاچه، شهر لک‌لک‌ها، مراکز خرید، سد گاران و برخی اماکن تفریحی هستیم.

او عنوان کرد: شهرستان مریوان به‌دلیل داشتن طبیعت بکر و بسیار زیبا، مردمانی مهمان‌نواز و مهربان و به‌واسطه وجود دریاچه زیبای زریبار، همواره مقصد مسافران و گردشگران زیادی از سراسر ایران و جهان است.

طاهری یادآور شد: امید است با تعامل و همکاری مردم و کمیته‌های عضو ستاد بتوانیم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مریوان را به بهترین نحو در سطح کشور معرفی و اوقات خوش و خاطره‌انگیزی را برای شهروندان، مهمانان و گردشگران ورودی به شهرستان رقم بزنیم.

اسکان اضطراری مسافران در مراکز اقامتی شهرستان بانه

‌سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه گفت: با توجه به حضور بی‌نظیر گردشگران در تعطیلات عید سعیدفطر و تکمیل ظرفیت واحدهای اقامتی دائم در بانه، ظرفیت اسکان اضطراری مسافران در مراکز موقت شهرستان افزایش یافت

محمد حسینی اظهار کرد: با آغاز تعطیلات عیدسعید فطر، شاهد ورود تعداد زیادی مهمان و مسافر به شهرستان گردشگرپذیر بانه هستیم.

‌سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه با بیان اینکه در حال حاضر مراکز اقامتی دارای مجوزشهرستان با ظرفیت اسکان ۲هزار نفر در یک شب به‌صورت ویژه به مسافران خدمات ارائه می‌دهند، افزود: با تلاش اعضای ستاد اجرایی خدمات‌ سفر شهرستان و به‌منظور رفاه حال مسافران تعداد ٥ مدرسه، ۴ سالن ورزشی و دو مسجد به مجموع مراکز اقامت موقت در شهرستان بانه اضافه شد.

او در ادامه سخنانش از اختصاص پارکینگ‌های رایگان در سطح شهر برای مسافران خبر داد و عنوان کرد: از شهروندان بانه‌ای درخواست می‌شود به‌منظور سهولت در تردد مسافران و گردشگران برای عبور و مرور و کاهش ترافیک، از آوردن وسیله نقلیه شخصی به هسته مرکزی شهر خودداری نمایند.

حسینی بیان کرد: همچنین با توجه به اهمیت و حفظ سلامت مسافران و هموطنان، تشدید نظارت‌ها توسط کارشناسان به‌صورت شبانه‌روزی در مراکز اقامتی و واحداهی بین‌راهی در حال انجام است.

‌سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه یادآور شد: امیدواریم با ارائه بهترین خدمات میزبانی شایسته‌ای برای مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان باشیم.

مهربانی مردم روستای گوشخانی سروآباد در اسکان رایگان مسافران و گردشگران

رئیس اداره رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سروآباد گفت: مسافران و گردشگران سفر کرده به روستای هدف گردشگری گوشخانی از توابع شهرستان سروآباد از شامگاه پنج‌شنبه تاکنون به‌صورت رایگان در منازل اسکان داده شدند.

فریاد حدادیان روز شنبه دوم اردیبهشت‌ماه ١٤٠٢ در این‌باره اظهار کرد: سروآباد یکی از شهرهای گردشگرپذیر استان است که با داشتن طبیعی بکر و بی‌نظیر همواره میزبان مسافران و گردشگران بسیاری از داخل و خارج از کشور بوده است.

رئیس اداره رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سروآباد افزود: تقارن زیبایی فصل بهار با ایام تعطیلات عیدسعید فطر باعث شده است که مسافران و گردشگران بسیاری به این شهرستان سفر کنند.

او عنوان کرد: با توجه به ازدیاد مسافران و تکمیل هتل‌ها و مراکز اقامتی دائم و موقت این شهرستان، مردم مهربان روستاهای سروآباد به‌ویژه مردم مهمان‌نواز روستای گوشخانی منازل خود را در اختیار بیش از ٤٠٠ مسافر گذاشتند.

حدادیان حضور گردشگران در این منطقه را فرصتی برای توسعه گردشگری و اقتصادی شهرستان عنوان کرد و گفت: حضور گردشگران در این منطقه فرصت‌های شغلی و درآمدی ایجاد کرده که می‌تواند موجب رونق اقتصادی شود.

رئیس اداره رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سروآباد یادآور شد: امیدواریم همواره بتوانیم با جلب رضایت‌مندی و ارائه خدمات مطلوب، میزبان خوبی برای گردشگران باشیم.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=9508
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.