حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
انتظار ۱۷ ساله برای رهایی از مکان استیجاری؛

فراموشی تکمیل ساختمان اولین مؤسسه قرآنی ثبت شده در کردستان

  • کد خبر : 20415
  • 08 آبان 1402 - 6:50
فراموشی تکمیل ساختمان اولین مؤسسه قرآنی ثبت شده در کردستان
ساختمان مؤسسه دارالقرآن محمد رسول‌الله(ص) بلبان‌آباد با وجود اینکه در سال ۱۳۸۵ مجوز فعالیتش را به صورت رسمی اخذ کرد، اما هنوز برای تکمیل ساختمان و آغاز فعالیتش نیازمند حمایت خیرین و نگاه مسئولان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از دهگلان شیدا، صدیق ایزدی مدیر مؤسسه محمد رسول الله(ص) در شهر بلبان‌آباد از توابع بخش دهگلان در خردادماه ۱۳۸۵ اقدام به اخذ مجوز با شماره ثبتی ۲۹ از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و در اداره ثبت اسناد شهرستان قروه ثبت و به امید راه‌اندازی مرکز قرآنی مردمی و برپایی دوره‌ها و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح شهر کرد.

وی در این زمینه در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: در سال ۱۳۸۵ مردم علاقمند به قرآن‌، زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع به این مؤسسه قرآنی اهدا و اقدام به تهیه نقشه ساختمان از نظام مهندسی دهگلان در دو طبقه و به مساحت ۷۲۵ مترمربع کردند.

ایزدی اضافه کرد: طی سفر محمدعلی خواجه‌پیری معاون و مشاور و رئیس مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور در سال ۸۶ به کردستان، این مرکز به معاونت قرآن و عترت ارتقا یافت، و در بازدیدی که از این مؤسسه استیجاری انجام گرفت تصمیم بر آن شد تا زمینی برای فعالیت‌های این مؤسسه اهدا شود.

ایزدی بیان کرد: قرار بود با کمک مرکز ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور، ساختمان دارالقرآن تکمیل شود و هرچه مکاتبه با این مرکز صورت گرفت کسی پاسخگو نبود در این راستا بنده سال ۹۳ دو قطعه زمین و یک ماشین خودم را فروختم و توانستم اسکلت ساختمان را به اتمام برسانم.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت محمد رسول‌الله بلبان‌آباد به فروش طلاهای دخترش برای بخش دیگری از احداث ساختمان اشاره کرد و یادآور شد: بعد از آنکه از نظر مالی در مضیقه کامل قرار گرفتم بار دیگر با ادارات استان نامه‌نگاری کردم اما هیچ جوابی حاصل نشد و عدم اتمام ساختمان موجب شد روز به روز از تعداد قرآن‌آموزان کم شود که از مسئولان ذیربط عاجرانه در خواست حمایت و کمک داریم.

پس از تغییر و تحول‌ها و انجام مکاتبات زیاد هیچ کمکی برای تکمیل مؤسسات نشد

جبار محمدی رئیس شورای بلبان‌آباد و عضو شورای عالی استانهای کشور بیان کرد: مؤسسه از عهده اجرای آنها به خوبی درآمد و سپس قول‌هایی برای ساخت مؤسسه داده شد که طی آن ۳۰۰ میلیون ریال کمک شد و توانستیم شناژ ساختمان را به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه پس از تغییر و تحول‌ها و انجام مکاتبات زیاد اما هیچ کمکی برای تکمیل مؤسسات نشد، عنوان می‌کند: تعداد مکرر برای ساخت این ساختمان قرآنی با تمام ارگان‌های دولتی رایزنی شد اما هنوز جوابی دریافت نکردیم.

وی تصریح کرد: با این وجود در طی ۱۷ سال، مؤسسه فعالیتش را رها نکرده بلکه با اجاره کردن مکان تاکنون توانسته بیش از دو هزار قرآن‌آموز در رشته‌های مختلف قرآنی حفظ، مفاهیم، صوت و لحن و … در گروه‌های مختلف سنی با اکثریت آقایان پرورش دهد.

محمدی عنوان کرد: امیدواریم با نگاه خیرین و مسئولان و حمایت‌های آنها بتوانیم این ساختمان نیمه کاره را تمام و رنگی دیگر به فعالیت‌های قرآنی این منطقه دهیم به‌گونه‌ای که بتوانیم در راستای ارتقای فعالیت‌های قرآنی منطقه تلاش کنیم.

سالار محمدی عضو شورای شهر بلبان‌آباد با اشاره به اینکه این مؤسسه قرآنی از قرآن‌آموزان هیچ‌گونه شهریه‌ای دریافت نمی‌کند، افزود: ۲۵ سال است که گزارش عملکرد فعالیت‌های خود را به ادارات ذیربط ارسال می‌کنیم اما به دلیل عدم همکاری ادارات با این مؤسسه قرآنی دیگر انگیزه‌ای برای ارسال گزارش نداریم.

وی با ابراز گلایه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همکاری با مؤسسات قرآنی بیان کرد: پرونده مؤسسات قرآنی هم برای تمدید و هم صدور مجوز بسیار زمانبر است و این امر مؤسسات را با مشکلاتی مواجه کرده است، اساسنامه مؤسسه قرآنی محمد رسول‌الله(ص) بلبان آباد تأیید شده وزارت ارشاد اسلامی بود و هیچ مغایرتی با اساسنامه جدید نداشت اما در تمدید مجور فعالیت مؤسسه مسئولان ذیربط در وزارت ارشاد این امر را قبول نکردند و می‌خواستند که از ابتدا برای ثبت اقدام کنیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20415
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.