حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
5

فراخوان «سیزدهمین جشنواره بین‌الملی فیلم ۱۰۰» در کردستان منتشر شد

  • کد خبر : 2370
  • 10 آبان 1401 - 12:29
فراخوان «سیزدهمین جشنواره بین‌الملی فیلم ۱۰۰» در کردستان منتشر شد
 رئیس حوزه هنری استان کردستان از انتشار فراخوان سیزدهمین جشنواره بین‌الملی فیلم ۱۰۰ خبر داد و گفت: از همه هنرمندان کردستانی دعوت می‌شود که در این رویداد مهم بین‌المللی در حوزه فیلم کوتاه شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، امین مرادی،  امروز، ۱۰ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: فراخوان شرکت در سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰ بعد از وقفه‌ای چهار ساله منتشر شده و همه علاقمندان به فیلم های کوتاه به ویژه فیلمسازان کردستانی می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه «سیزدهیمن جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰» در دو بخش مسابقه ملی و مسابقه بین‌المللی برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در هر دو بخش در رشته‌های تولید مستند، داستانی و پویا نمایی برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: در بخش مسابقه ملی صرفاً هنرمندان ایرانی می‌توانند شرکت کنند و بخش مسابقه بین‌الملل نیز ویژه هنرمندان سایر نقاط جهان می‌باشد.

وی با اشاره به اضافه کردن بخش ویژه به این دوره از جشنواره فیلم ۱۰۰، ادامه داد: در دوره سیزدهم بخش کودک و نوجوان به عنوان بخش ویژه به جشنواره اضافه شده است و هنرمندان خارج از سه بخش مستند، داستانی و پویانمایی در این بخش نیز می‌توانند آثار خود را ارسال کند.

مرادی با اشاره به اینکه شعار اصلی جشنواره سیزدهم فیلم ۱۰۰«ایران عزیز» است، افزود: پیشرفت، خلاقیت، زیبایی‌ها، اقتصاد و ثروت ملی، امید، خانواده، میهن دوستی، عدالت و آزادی از جمله موضوعات بخش ملی این جشنواره به شمار می‌رود.

وی به بخشی از قوانین و مقررات جشنواره سیزدهم اشاره کرد و گفت: مدت زمان آثار ارسالی با احتساب تیتراژ حداکثر تا ۱۰۰ ثانیه قابل پذیرش است، آثاری که در دوره‌های قبلی جشنواره شرکت داده شده و یا تولید آنها پیش از فروردین ۱۳۹۸ باشد، حق شرکت در این جشنواره را ندارند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان به اشاره به جوایز اعلام شده برای آثار برتر جشنواره سیزدهم، اظهار کرد: به آثار برتر در هر بخش ۶۰ میلیون تومان، آثاری که عنوان دوم را کسب می‌کنند، ۴۰ میلیون تومان و برای آثار دارای رتبه سوم ۳۰ میلیون تومان جایزه نقدی اهدا می‌شود.

وی آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره را پایان دی ماه سال جاری اظهار کرد و افزود: سیزدهمین دوره این جشنواره بین‌المللی ۹ تا ۱۲ اسفندماه در تهران برگزار می‌شود و علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین نحوه ارسال اثر می‌توانند به سایت جشنواره به آدرس www,۱۰۰fest.com مراجعه کنند.

مرادی با اشاره به استعدادهای بالای فیلمسازان این استان، بیان کرد: در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم ۱۰۰ سه اثر از کردستان در سه بخش مستند، داستانی و پویانمایی موفق به کسب عنوان اول شدند و انتظار می‌رود که در این دوره از جشنواره نیز شاهد درخشش هنرمندان کردستانی باشیم.

وی با اعلام حمایت از آثار تولیدی برای حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰، یادآور شد: تمامی طرح‌های هنرمندان کردستانی برای حضور در این رویداد بین‌المللی از سوی حوزه هنری کردستان مورد حمایت مالی قرار خواهد گرفت و به همین دلیل طی روزهای آینده فراخوان دعوت از فیلمسازان برای حمایت از آثار آنها منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2370
  • ارسال توسط : m j

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.