حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

عملیات ساخت پست برق ۲۰ کیلوولت مجتمع گندله سازی صبا امید کلنگ زنی شد

  • کد خبر : 18166
  • 09 مهر 1402 - 21:07
عملیات ساخت پست برق ۲۰ کیلوولت مجتمع گندله سازی صبا امید کلنگ زنی شد
با حضور استاندار کردستان، نماینده مردم شهرستان بیجار و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی، عملیات احداث پست برق 63 به 20 کیلوولت مجتمع گندله‌سازی صباامید غرب خاورمیانه امروز یکشنبه کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی از بیجار، امروز یکشنبه خط ۶۳ به ۲۰ کیلوولت دومداره اختصاصی کارخانه گندله سازی صباامید غرب خاورمیانه به طول ۹ کیلومتر کلنگ زنی و در ادامه با یاد و نام شهدا، کمربند سبز کارخانه گندله‌سازی کردستان هم نهال کاری شد.

کارخانه گندله‌سازی صبا امید غرب خاورمیانه در بخش کرانی از توابع شهرستان بیجار، کیلومتر ۶ سه راهی حسن آباد یاسوکند به سمت این شهر را با ظرفیت سالانه یک میلیون تن گندله در دست اجرا است.

ماده اولیه اصلی یعنی کنسانتره از خطوط فرآوری سنگ آهن معادن صبانور تامین شود و با توجه به پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی پروژه و روند اجرایی پست برق مورد نیاز، این پروژه در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

محموله تجهیزات صنعتی پروژه هم طبق زمان بندی به محل کارخانه رسیده است و روند نصب و راه اندازی در دستور کار قرار دارد، تکنولوژی و ماشین آلات اصلی مورد استفاده برای تولید گندله شامل خشک کن، میکسر، دیسک های گندله سازی، تغذیه کننده غلطکی، کوره پیشگرم، کوره دوار، خنک کننده گندله و سایر تجهیزات جانبی است.

سرمایه گذاری بخش خصوصی در این خصوص حدود ۲۱ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال است که در زمینی به مساحت ۲۸ هکتار با مصرف سالیانه ۱۳۷ هزار مترمکعب آب و ۲۳ میلیون مترمکعب گاز در سال به بهره برداری خواهد رسید.

با بهره برداری از این طرح برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود و می توان به تکمیل زنجیره فولاد در شهرستان بیجار امیدوار بود و یکی از دستاوردهای این پروژه، کاهش خام فروشی در استان کردستان خواهد بود.

گندله سازی در مسیر تکمیل زنجیره فولاد است

مدیر کل صمت کردستان گفت: گندله سازی در مسیر تکمیل پروژه عظیم زنجیره فولاد کردستان است که در این خصوص پنج واحد گندله سازی در کردستان به بهره برداری خواهند رسید.

بختیار خلیقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهارداشت: در استان کردستان برای تکمیل پروژه زنجیره فولاد، ۱۸ طرح و پروژه فولادی را طراحی و در دستور کار داریم که پنج واحد آن گندله سازی است و از این تعداد، سه واحد گندله سازی در شهرستان بیجار مورد بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: ظرفیت اسمی کارخانه گندله سازی صباامید غرب خاورمیانه یک میلیون تن در سال است که با اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر بصورت مستقیم و ظرفیت اشتغالزایی غیر مستقیم به میزان ۵ برابر، در حوزه اشتغالزایی اثرات مثبتی در شهرستان و منطقه خواهد داشت.

مدیر کل صمت کردستان ادامه داد: در بحث توسعه محیطی کارخانه با همکاری منابع طبیعی موفق به تامین اراضی مورد نیاز برای افزایش ۲٫۵ میلیون تن تولید گندله به ظرفیت این واحد صنعتی افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه صباامید، تصریح کرد: سرمایه گذاری این مجموعه صنعتی افزون بر ۲۱ میلیارد ریال است که رقم قابل توجهی در شهرستان بیجار به شمار می رود.

خلیقی گفت: در نظر داریم، شرق استان در زمینه سنگ آهن بیش از ۸۹ میلیون تن ظرفیت معدنی در منطقه شناسایی شده است که می تواند در افزایش سطح صنعتی شدند کردستان، تاثیر بسزایی داشته باشد.

بیش از ۱۰ هزار تن تجهیزات مورد نیاز پروژه گندله سازی صباامید در شهرستان بیجار تهیه و نصب می شود

مدیرعامل کارخانه گندله سازی صباامید غرب خاورمیانه گفت: در این پروژه بیش از ۶ هزار ۵۰۰ تن تجهیزات داخلی تهیه و نصب شده است که حدود ۴ هزار تن تجهیزات خارجی هم در چند نوبت وارد کارخانه و در حال نصب و راه اندازی خواهد شد.

محمد زارع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کوردتودی از بیجار، اظهارداشت: مواد اولیه گندله سازی که سنگ آهن است، از معدن صبانور شهر حسن آبادیاسوکند تامین می شود که فاصله کوتاهی با کارخانه گندله سازی دارد و در کاهش هزینه های حمل و نقل و کاهش کیفیت سنگ آهن بسیار موثر است.

وی ادامه داد: پروژه گندله سازی صباامید یکی از بزرگترین پروژه های گندله سازی در کشور محسوب می شود که بصورت سالانه بیش از یک میلیون تن ظرفیت تولید دارد.

مدیر عامل کارخانه صباامید غرب خاورمیانه ضمن اشاره به اینکه در جذب نیرو بصورت غیر مستقیم بالغ بر یک هزار نفر خواهد بود، تصریح کرد: هدف ما اشتفاده از نیروهای بومی بیش از ۸۰ درصد است که ۲۰ درصد آن غیر بومی خواهد بود برای راه اندازی و پس از بهره برداری و آموزش کلیه نیروها، می توانیم بصورت ۱۰۰ درصدی از نیروهای بومی در کلیه بخش های کارخانه بهره گیری کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=18166
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.