حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

عملیات احداث گذر غذا و موسیقی در سنندج آغاز شد

  • کد خبر : 12261
  • 24 خرداد 1402 - 10:17
عملیات احداث گذر غذا و موسیقی در سنندج آغاز شد
عملیات احداث گذر غذا و موسیقی در سنندج در راستای اجرای تعهدات برنامه‌های شهر خلاق موسیقی جهان روز چهارشنبه با حضور جمعی از مدیران و مسئولان شهری آغاز شد.
 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی،شهردار سنندج در آیین آغاز عملیات این گذر در سنندج اظهار کرد: شهر سنندج به دلیل پیشینه غنی موسیقی به عنوان شهر خلاق موسیقی از سوی یونسکو معرفی شده است و حفظ این عنوان و بهره‌گیری از این موقعیت برای رشد بخش‌های دیگری همچون گردشگری نیازمند تلاش زیادی است.

سید انور رشیدی با بیان اینکه موسیقی غذای روح بوده و در تمام دنیا بشر خواهان آن است، گفت: انتخاب شهر سنندج به عنوان خلاق موسیقی انگیزه خوبی را در سال‌های اخیر برای جذب بیشتر گردشگران نه تنها در سنندج بلکه در کل استان فراهم کرده است.

وی یادآور شد: عنوان شهر خلاق موسیقی سنندج برندی برای استان کردستان است و مختص دستگاه و یا نهاد خاصی نیست بنابراین هر کس در حد توان در راستای حفظ و ماندگاری آن باید تلاش کند.

شهردار سنندج اضافه کرد: برای حفظ عنوان شهرخلاق موسیقی تعهداتی در مورد ساختمان‌ها، فرهنگ‌سراها و پارک‌های موسیقی وجود دارد که مدیریت شهری تا این مقطع اقداماتی خوبی در راستای عملیاتی کردن این تعهدات انجام داده است.

وی اظهار کرد: شهرداری سنندج در همین راستا عملیات اجرای احداث گذر غذا و موسیقی را در ضلع شمال غربی و جنوب غربی دانشگاه کردستان در بلوار حمدی کلید زده است.

رشیدی با بیان اینکه در اجرای این طرح از طراحان برجسته دانشگاه کردستان کمک گرفته شده است، گفت: کل پروژه ۱۰ هزارمتر مربع است که در فاز نخست اجرای آن چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع و در فاز دوم پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع کف‌سازی در این پروژه انجام می‌شود.

به گفته وی بیش از ۲ هزار متر مکعب سنگ‌چینی، ۲۰ هزار مترمعکب خاک‌برداری، هزار متر طول بازسازی جداول و فضای سبز ۵ هزار متر مربعی در اجرای این پروژه تعریف شده است.

وی با تاکید براینکه این طرح در مجموع شامل هزار متر دیوار چینی و ۲۰ هزار متر مربع خاکبرداری است، گفت: زمین ورزشی و ست بازی کودکان و فضای سبز در گذر غذا و موسیقی در این طرح دیده شده و این پروژه با برآورد هزینه ۱۳ میلیارد تومان در حال اجرا است.

شهردار سنندج افزود: اجرای این پروژه نقش مهمی در ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان، جذب گردشگران و همچنین تحقق برنامه‌ها و چشم‌اندازهای در نظر گرفته شده در حوزه حفظ عنوان شهر خلاق موسیقی در مرکز استان دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12261
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.