حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

عملیات اجرایی کارخانه پتروشیمی بیجار توسط معاون وزیر نفت آغاز شد

  • کد خبر : 21034
  • 12 آبان 1402 - 14:29
عملیات اجرایی کارخانه پتروشیمی بیجار توسط معاون وزیر نفت آغاز شد
صبح امروز عملیات اجرایی کارخانه تولید پتروشیمی در محدوده روستای امیرآباد از توابع شهرستان بیجار و در ۲۳ کیلومتری جاده بیجار_دیواندره توسط مدیر عامل شرکت ملی صنایع‌پتروشیمی‌ایران آغاز شد.

به‌ گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، عملیات‌ اجرای کارخانه ۵۰۰هزارتنی تولید پتروشیمی توسط علیرضا‌شاه‌میرزایی آغاز شد.

شرکت‌پتروشیمی بعثت‌ کردستان در مساحت‌۵۰هکتار با سرمایه‌گذاری بیش از ۷۵۰میلیون‌ یورویی احداث خواهد شد.

این ابرپروژه پتروشیمی توسط شرکت پیمانکار کنسرسیوم جندی‌شاپور و شرکت پولیتکس اجرا خواهد شد.

پتروشیمی بعثت کردستان با اعتبار بیش از ۳۶همت و در مدت ۴۲ ماه به ‌بهره‌برداری خواهد رسید‌.

بیش۳۶همت‌ در پروژه پتروشیمی‌بعثت کردستان سرمایه گذاری می‌شود

معاون وزیر نفت گفت: در دور اول سفر ریاست‌جمهوری به کردستان، امروز عملیات اجرایی پتروشیمی‌بعثت‌کردستان با سرمایه‌گذاری کلی۳۶همت آغاز شد.

علیرضا‌شاهمیرزایی اظهارداشت: پیش از انقلاب اسلامی حدود ۱.۵ میلیون‌تن تولید پتروشیمی کشور وجود داشت که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، این رقم امروز به۹۲ میلیون‌تن رسیده است.

وی افزود: باید به این نکته توجه کرد که از ابتدای انقلاب اسلامی، کشور با هشت‌سال جنگ تحمیلی و ۴۴ سال تحریم ظالمانه روبه شده است و این پیشرفت و ترقی فقط به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه برنامه ما در برنامه هفتم رسیدن به‌۱۳۰ میلیون‌تن تولیدات پتروشیمی است، اظهار کرد: با این سرعت پیشرفت در حوزه پتروشیمی در

۱۲ سال آینده و با توجه به برنامه هشتم به ۱۹۰ تن تولید خواهیم رسید

شاهمیرزایی تصریح کرد: در اوج تحریم ها که یکی از همین تحریم ها به تنهایی یک کشور را نابود میکرد، سربلند و پر افتخار و با پویایی و رشد کردیم و معتقد هستیم این تحریم‌ها برای انقلاب اسلامی برکت دارد و آن خودباوری است.

وی افزود: در ادامه صنایع گوناگون که از محصولات نهایی پتروشیمی استفاده میکنند، بدون شک زنجیره پتروشیمی در این منطقه رونق می‌گیرد.

معاون وزیر نفت با توضیح اینکه پتروشیمی یک محصول راهبردی است و در بسته بندی کلیه محصولات متنوع قابلیت مصرف دارد، ادامه داد: در بورس کالا هم هر روز می توانید قیمت روبه افزایشی محصولات پتروشیمی را شاهد هستیم.

وی پیشبرد چنین پروژه‌هایی را تسهیل‌گری همه مردم و مسئولین برشمرد و اظهارداشت:روند تامین خوراک مورد نیاز چنین پروژه‌ایی و زیر ساخت‌‌های دیگر و اساسی با قدرت اجرا و مصوب شده است.

شاهمیرزایی گفت: در حال حاضر۷۲ مجتمع پتروشیمی در حال فعالیت هستند که سهم‌۱۶ میلیارد دلاری در صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: ۱۱۰ طرح پتروشیمی در کشور در دست اجرا است که به ظرفیت کلی تولید کشور افزوده خواهد شد.

پتروشیمی‌بعثت‌کردستان پس از ۴۲ ماه به بهره‌برداری خواهد رسيد

رئیس هیت‌مدیره بعثت‌ کردستان نیز گفت: با توجه به آغاز عملیات‌اجرایی پروژه پتروشیمی بعثت‌کردستان، این پروژه ظرف کمتر از چهار سال به‌بهره‌برداری خواهد رسید.

رضا شیخ رابری اظهار داشت: با توجه به حساسیت اشتغالزایی در منطقه، پروژه پتروشیمی می‌تواند نقش‌زیاری در این بخش ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه در صنابع بالادستی این پروژه می‌توانیم گاز تولید کنیم، اظهارکرد: در حوزه صنایع پایین دستی پترو هم مواد اولیه لوازم یکبار مصرف و بطری تولید کرد.

رئیس هیت‌مدیره بعثت‌کردستان گفت: محصول پتروشیمی یک نیاز قابل توجه در داخل کشور دارد و بیش از آن هم در خارج کشور مشتری این محصول هستند.

وی با اشاره به تشکیل سندیکا با راهبری بانک ملت، توضیح داد: پنج بانک اول کشور ملت، ملی، سپه و صادرات و تجارت در این پروژه مشارکت دارند‌

رابری ادامه داد: هیات مدیره مصوب دارد که سالیانه درصدی از سود کارخانه صرف موارد عمرانی و آبادانی شهرستان شود.

بزرگترین کارخانه پتروشیمی بعثت با ۷۵۰میلیون‌یورویی احداث خواهد شد

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری ۵۰۰میلیون‌یوروی از تسهیلات ارزی پنج بانک اول کشور و ۲۵۰ میلیون‌یورویی سرمایه‌گذار بخش خصوصی در ۳.۵ سال به‌بهره‌برداری خواهد رسید.

علیرضا زندیان گفت: اشتغالزایی مستقیم این پروژه بیش از ۹۰۰نفر بصورت مستقیم و بیش از سه هزارنفر بصورت غیرمستقیم صاحب شغل‌خواهند شد که تاثیر قابل‌توجهی در حوزه اشتغالزایی شهرستان بیجار و کردستان خواهد داشت.

وی با اشاره به‌اینکه شهرستان بیجار از رشد منفی نرخ جمعیتی و مهاجرت جوانان به حاشیه شهرهای بزرگ رنج می‌برد، اظهار کرد: تکمیل زنجیره فولاد، تکمیل زنجیره پتروشیمی، راه‌آهن و سایر پروژه‌های در حال اجرای شهرستان بیجار، می‌تواند ضمن کاهش نرخ بیکاری، مهاجرت معکوس و توسعه و آبادانی را برای این دیار به ارمغان بیاورد‌.

زندیان ادامه داد: در پتروشیمی و صنایع پایین دست پتروشیمی، نخ ریسی و نساجی در کنار این کارخانه می تواند، با کارآفرینی و اشتغالزایی همراه باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21034
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.