حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2
مدیرکل بازرسی استانداری کردستان:

عملکرد کمیته سلامت اداری دستگاه‌های اجرایی در کردستان باید خروجی مناسب داشته باشد/ تکریم مردم از شاخص‌های سلامت اداری است

  • کد خبر : 5820
  • 11 بهمن 1401 - 19:42
عملکرد کمیته سلامت اداری دستگاه‌های اجرایی در کردستان باید خروجی مناسب داشته باشد/ تکریم مردم از شاخص‌های سلامت اداری است
مدیرکل بازرسی استانداری کردستان گفت: عملکرد کمیته سلامت اداری در کردستان باید منجر به اصلاح فرآیندها شود و مدیران و کارکنان ادارات باید در راستای ارتقای بهره‌وری و تکریم ارباب رجوع تلاش بیشتری نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، مرادعلی بهمنی روز سه‌شنبه در میزگرد استانی ارتقای بهره‌وری و مبارزه با فساد اداری در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کردستان اظهار کرد: فساد اداری موجب کاهش بهره وری و عدم تکریم ارباب رجوع می شود.

وی افزود:  کمیته سلامت اداری در برخی از  دستگاه ها عملکرد قابل قبولی ندارند و جلساتی که برگزار می شود خروجی قابل توجهی ندارد.

بهمنی خاطرنشان کرد: تکریم مردم اولین وظیفه کارکنان ادارات است و نباید پیگیری درخواست ها و مشکلات مردم در بروکراسی اداری متوقف شود.

وی تأکید کرد: اخلاق نیکو و رفتار مناسب با مراجعه کنندگان به ادارات و پیگیری درخواست و مشکلات مردمی باید سرلوحه امور کارکنان ادارات باشد.

مدیر کل بازرسی استانداری کردستان تصریح کرد: روش ارتباط با مراجعین از دیگر مشکلات سیستم اداری ماست و نباید کارکنان مشکلات شخصی خود را به بدنه اداره تعمیم دهند.

بهمنی افزود: در بحث هوشمندسازی نیز باید شاهد تحول در انجام امور باشیم و کاهش پیگیری امور را به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم دوشنبه ها را براساس تاکیدات استاندار برای ملاقات مردمی در نظر گرفتیم و باید مدیران دستگاه های اجرایی این روز را مدنظر داشته و جوابگوی مردم باشند چرا که ما نتیجه بازخوردها را پیگیری می کنیم. وگزارش عملکردی دستگاه ها را خدمت استاندار  محترم می دهیم

مدیر کل بازرسی استانداری کردستان اظهار داشت: میزان بهره وری در سیستم اداری نیازمند ارتقا است لذا انتظار می رود مدیران دستگاه های اجرایی هم بهره وری را در عملکرد خویش بالا ببرند و هم کارکنان خود را با اقدامات انگیزشی جهت ارتقای بهره وری رهنمون کنند.

وی افزود: مدیریت تعاملی در ادارات استان باید توسعه یابد و مدیران دستگاه های اجرایی از توانمندی کارکنان خویش به نحو احسن بهره گیرند.

وی افزود: بهینه سازی مدیریت و تغییر وظایف کاری کارشناسان موجب ایجاد تعهد بیشتر برای کارمندان است.

بهمنی تأکید کرد: هر نوع فعل یا ترک فعلی که یک کارمند یا مدیر مرتکب می شود و موجب نقض قوانین و مقررات اداری می شود نوعی فساد اداری است و دامنه بسیار بزرگی دارد و فراتر از فساد مالی است.

مدیر کل بازرسی استانداری کردستان اظهار داشت: اطلاع رسانی در مبحث سلامت اداری ضعیف است و باید مردم از حقوق خویش در ادارات آشنا شوند.

بهمنی افزود: برخی مدیران  نقاط آسیب پذیر دستگاه های اجرایی خود را نمی دانند و ناخواسته وارد فساد اداری می شوند و مشکلات متعددی برای آن ها پیش می آید لذا باید نقاط آسیب پذیر ادارات شناسایی شود.

وی خاطرنشان کرد: خدمات دولت در ایام مبارک دهه فجر باید به مردم اطلاع رسانی شود و مردم در جریان خدمات سیستم اداری هم باشند.

بهمنی اظهار کرد: فساد اداری یک ویروس است و علاوه بر سیستم اداری بر اعتماد مردمی نیز اثر منفی می‌گذارد و استان ما جز استانهای با عملکرد مناسب می باشد. اما چون دستگاها از لحاظ اطلاع رسانی  مشکل دارند همین امر موجب تأثیر منفی بر اذهان عمومی گذاشته و باید این آسیب نیز با تلاش و مشارکت کارکنان سیستم اداری استان کاهش یابد. وخدمات ارزشمند دولت به مردم اطلاع رسانی گرد

وی افزود: سعی کردیم که معاونین پشتیبانی ادارات را هم به همراه مدیران عضو کمیته سلامت اداری کنیم تا گلوگاه‌های فساد اداری را زودتر بخشکانیم.

بهمنی اظهار داشت: در آینده نزدیک شاهد برگزاری همایش ملی سلامت اداری به میزبانی سنندج خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=5820
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.