حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
رئیس جمهور در دیدار با علما و روحانیون کردستان:

علما و روحانیون در پرتو خداخواهی، دگرخواهی را پیشه می‌کنند

  • کد خبر : 20873
  • 11 آبان 1402 - 15:45
علما و روحانیون در پرتو خداخواهی، دگرخواهی را پیشه می‌کنند
رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه این از ویژگیهای علمی دینی ماست که علما از مردم هستند و در پرتو خداخواهی دگرخواهی را پیشه می‌کنند، تاکید کرد: دلیل دلدادگی مردم به امام و عشق به رهبری این است که سلوک و رفتار و زندگی آنها را مردمی دیدند و سخن مردم را گفته و همراه با مردم هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار با علما و روحانیون کردستان در مسجد جامع سنندج اظهار کرد: دشمن قصد داشت با بستن تمام ابزارها، در زمینه اقتصادی در تنگنا باشیم ولی امروز تولید به نحوی است که تراز تجاری مثبت داریم.

رئیس جمهور افزود: سال گذشته به صورت متوسط رشد اقتصادی کشور چهار درصد بود و این میزان در سه ماهه اول امسال ۶ درصد بود.

دکتر رئیسی در ادامه سخنانش اظهار کرد: با همه موانعی که دشمنان برای مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد می کنند، مردم پایبند به نظام و انقلاب هستند و این مسوولیت آور است.

وی با بیان اینکه مردم با همه فتنه هایی که سال گذشته ایجاد شد، مقابله و دشمن را ناکام گذاشتند، افزود: کسبه سنندج پارسال می گفتند که اگر مغازه هایشان باز باشد، تهدید می شوند و با زورگویی و عناد و فساد می خواستند مردم را از نظام جدا کنند ولی دل مردم با نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه تنش برق و خاموشی های خانگی و صنعت داشتیم، اضافه کرد: ۲۲ هزار مگاوات کمبود برقی که باید در طول این سالها ساخته می شد، در این ۲ سال تولید شده است.

وی یادآور شد: برای کارخانه های اساسی و صنایع بزرگ، برق ایجاد و نیروگاههای اختصاصی برای آنها احداث خواهد شد، ضمن اینکه وضعیت سبز گازرسانی به زودی در کشور اعلام می شود.

رئیس جمهور: تنش آبی ۱۰ هزار روستای کشور تا پایان دولت برطرف می‌شود

گامهای اساسی و خوب

رئیس جمهور کشورمان در ادامه گفت: ایجاد زحمت در خلیج فارس برای تولید و صادرات نفت نقش بر آب شد و تولید نفت و صادرات غیرنفتی در کشور رونق گرفته است.

دکتر رئیسی اظهار کرد: بیشترین تهدید روی صنایع نظامی و هسته ای بود بیشترین استقلال و کار هم در این صنایع انجام شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۵۰ هزار تولید خودرو به یک میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو رسیده است، ادامه داد: این نگاه که جمهوری اسلامی ایران با اراده بیگانگان و خواست و توطئه آنها دچار توقف و در جا زدن می شود، کاملا از ذهن ها محو شده و این گزینه های جنگ نظامی از روی میز برداشته شده چون قدرتمند اقتصادی، سیاسی، نظامی و بنیان های مردمی است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: آنچه که در توانمان باشد در خدمت حوزه های علمیه هستیم و از قدیم مراکز مذهبی را مردم اداره می کردند و اکنون هم بنا بر همین است.

فراهم بودن شرایط برای دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری به واسطه وجود امینت و وحدت و انسجام در کردستان و جدیت برای ادامه سفرهای استانی تا رفع مشکلات استان ها، از دیگر نکاتی بود که دکتر رئیسی به آن اشاره داشت.

رئیس جمهور: تنش آبی ۱۰ هزار روستای کشور تا پایان دولت برطرف می‌شود

خداخواهی مسیر دگرخواهی

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز یکی از نکات بسیار مهم برای خدمتگزاران مردم و طلاب و روحانیون ۲ میثاق تعلیم و تلاش برای اجرای عدالت اجتماعی و اقتصادی و مبارزه با انحراف و الحاد و کژی ها در همه زمینه هاست.

رئیس جمهور ادامه داد: در طول تاریخ از سیره و زندگی علمای شیعه و سنی همواره هر دو این جهت ها بوده است؛ به این معنا که هم در تعلیم قرآن و معارف دین و هم مبارزه با ظلم و فساد و الحاد بسیار تلاش کرده و جان داده اند.

آیت الله رئیسی یادآور شد: این ۲ وظیفه مهم برای علما و اندیشمندان است و انتظاری که از عالم و روحانی و اندیشمند خردمند دینی می رود با مردم بودن و از مردم بودن و در مردم بودن است.

وی با بیان اینکه این از ویژگیهای علمی دینی ماست که علما از مردم هستند و در پرتو خداخواهی دگرخواهی را پیشه می کنند، تاکید کرد: دلیل دلدادگی مردم به امام و عشق به رهبری این است که سلوک و رفتار و زندگی آنها را مردمی دیدند و سخن مردم را گفته و همراه با مردم هستند.

رئیس جمهور علما را اصلاحگر و عدالتخواه توصیف کرد و افزود: جامعه قرآنی مردم را به خدا و ارتباط با معنویت دعوت کرده و ارتباط با یکدیگر و امر به خوبی و معروف و نهی از منکر است.

دکتر رئیسی با اشاره به اینکه تمامی احکام در همه محاکم باید مبتنی بر شرع باشد و گرنه از درجه اعتبار ساقط است، اضافه کرد: در حاکمیت دین این فرصتی است تا همه جلوه های زیبای دین‌مداری را پیاده کرد و به اقتضای شریعت که عبادت و عدالت اجتماعی است، پایبند بود.

وی با بیان اینکه تمامی دشمنی ها به دلیل خشم از برافراشته شدن پرچم اسلامی است، یادآور شد: در کردستان تجزیه طلبان فتنه و توطئه کردند ولی علما در برابر آن ایستادند و با انواع حیله و فتنه هنوز نمی خواهند این پرچم برافراشته باشد و نباید تسلیم شد و باید دشمن را وادار به عقب نشینی کرد.

رئیس جمهور: تنش آبی ۱۰ هزار روستای کشور تا پایان دولت برطرف می‌شود

حقانیت موضع ایران در دفاع از فلسطین

رئیس جمهور تاکید کرد: ۴۴ سال است که حمایت از قدس مساله اول جهان اسلام از سوی امام اعلام و رهبری بر آن تاکید کرده و ایران اسلامی پرچمدار مبارزه با اسرائیل است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که احساس امنیت ساخته بود، حادثه غم انگیز فلسطین عادی نیست که بشود از آن عادی گذشت؛ بنابراین عادی سازی نشان از غلط بودن و نادرستی این سیاست دارد.

وی بیان کرد: جایگاه و حقانیت مواضع جمهوری اسلامی برای بسیاری روشن شده و این موضع و پرچم، موضع حمایت از دین اسلام است و با وجود همه تهدیدها و تطمیع ها حاضر به دست کشیدن از فلسطین نشدیم چون عزت اسلامی و حقوق مسلمان بود.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: ایران اسلامی تنها نظامی است که ۴۴ سال پای ملت فلسطین ایستاد و پایداری سیاست مبتنی بر اصول و مبانی عملی آن بوده است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20873
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.