حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
امام جمعه بیجار:

عفت و حجاب حاصل فضیلت حیا و غیرت در جامعه است

  • کد خبر : 13687
  • 25 تیر 1402 - 3:47
عفت و حجاب حاصل فضیلت حیا و غیرت در جامعه است
امام جمعه بیجار با بیان اینکه تمام برنامه‌های خداوند در قرآن کریم هر کدام از روی حکمت و فلسفه است، گفت: عفت و حجاب حاصل فضیلت حیا و غیرت در جامعه است

حجت‌الاسلام علی خورشیدی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی از بیجار، با بیان اینکه حجاب چهار حرف دارد و هر حرف آن به یک فضیلت اشاره دارد، اظهارداشت: اگر فضایل حیا و غیرت در جامعه بین مرد و زن جاری و ساری باشد و برجسته شود قطعاً فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تحقق پیدا می‌کند.

وی افزود: تمام برنامه‌های خداوند در قرآن کریم هر کدام از روی حکمت و فلسفه است، به طور مثال حکمت نبوت برای هدایت وراهنمایی بشریت، حکمت نماز یاد خدا و دوری از زشتی‌ها؛ حکمت روزه تقوا؛ حکمت جهاد، امنیت است.

امام جمعه بیجار گفت: وقتی آیات مربوط به حجاب اسلامی را مورد بررسی قرار می‌دهیم برای عفت و حجاب چهار حکمت و فلسفه اصلی را خداوند در قرآن ذکر شده است.

حجت‌الاسلام خورشیدی ادامه داد: حجاب و عفاف، پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه است؛ زیرا منشاء بسیاری از مفاسد اجتماعی به پوشش نامناسب است، زیرا پوشش اسلامی به بانوان جامعه اسلامی ما حیا و عفت می‌بخشد.

وی تاکید کرد: رسول مکرم اسلام (ص) می‌فرماید غيرت، از ايمان است و بى‌غيرتى از نفاق و در روایتی دیگر آمده است که «اَلْحَياءُ هُوَ الدينُ كُلُّهُ» حیا کل دین است.

امام جمعه بیجار ادامه داد: بنابراين حیا مهم‌ترین نقش را در دین دارد، يعنی اگر کسی حیا نداشته باشد هم از انسانیت خالی است و هم از تدین، یعنی حیا هم در رابطه با عقل عملی نقش دارد و هم در رابطه با بعد معنوی، لذا اگر دو فضیلت حیا و غیرت در جامعه بین مرد و زن جاری و ساری باشد و برجسته شود قطعاً فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تحقق پیدا می‌کند.

حجت الاسلام خورشیدی اظهار کرد: حجاب چهار حرف دارد، حرف (ح) در حجاب اشاره حیا و حریت، حرف (ج) به جهاد فی‌سبیل‌الله، حرف(الف) به ایمان واعتماد به نفس و در نهایت حرف (ب) به بصیرت اشاره می‌کند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13687
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.