حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کردستان آغاز شد

  • کد خبر : 5913
  • 13 بهمن 1401 - 8:31
عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی کردستان آغاز شد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر و و آغاز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرایم دیرکرد در کتابخانه‌های عمومی کردستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های کردستان محمد مخدومی اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی با شعار “ایران؛ سرزمین فرهنگ و کتاب”به استقبال جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می روند.

وی افزود: طرح سراسری عضویت رایگان و همچنین بخشودگی جرایم دیرکرد در تمام کتابخانه‌های عمومی یکی از برنامه‌هایی است که از ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال جاری انجام می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به آغاز اجرای این طرح در کردستان گفت: عضویت رایگان دردهه فجر امسال به۲ صورت امکان پذیر است که در مرحله نخست علاقمندان برای استفاده از این طرح و عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی می توانند در این مدت به کتابخانه مورد نظر خود به صورت حضوری مراجعه کنند و عضو شوند.

وی اضافه کرد: همچنین کسانی که امکان مراجعه حضوری در زمان مقرر را ندارند می توانند ابتدا به پورتال کتابخانه‌های عمومی به نشانی https://www.samanpl.ir/ مراجعه کنند و کد عضویت رایگان را که در بالای صفحه، سمت چپ مشخص شده است، دریافت کنند.

مخدومی ادامه داد: پس از دریافت کد تخفیف که به شماره همراه شخصی آن‌ها پیامک می شود می توانند به کتابخانه متبوع و موردنظرشان مراجعه کنند و مراحل نهایی تکمیل عضویت توسط کتابداران برای آن ها صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده از کد عضویت رایگان ویژه دهه فجر تا پایان بهمن ماه معتبر است، افزود: علاقمندان در این مدت فرصت دارند که با دریافت کد عضویت رایگان و مراجعه به کتابخانه مورد نظر کارت عضویت خود را برای مدت یک سال دریافت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان همچنین به طرح بخشودگی جرایم دیرکرد اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح نیز اعضایی که کتاب به امانت برده اند اما با گذشت زمان تعیین شده کتاب‌ها را به کتابخانه عودت نداده اند با مراجعه به کتابخانه و تحویل کتاب‌ها از بخشودگی کامل جریمه بهره مند شوند.

برگزاری ۱۵۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی

وی با اشاره به برگزاری ۱۵۰برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان به مناسبت دهه فجر، عنوان کرد: نشست‌های کتاب خوان، بازدید مدارس از کتابخانه‌های عمومی، رونمایی از کتاب، جلسات نقد کتاب و مطالعاتی و نمایشگاه‌های کتاب کتابخانه ای از جمله این برنامه‌ها است.

مخدومی همچنین به اجرای برنامه نورافشانی با عنوان”جشن پیروزی” در کتابخانه های عمومی اشاره کرد و افزود: این طرح به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ساعت ۲۱ شب ۲۱ بهمن، در کتابخانه مرکزی امام خامنه ای سنندج با حضور اعضا انجام می گیرد.

وی با دعوت از علاقمندان برای مشارکت در برنامه های کتابخانه های عمومی، عنوان کرد: حضور علاقمندان در کتابخانه‌های عمومی سبب افزایش کیفی و کمی و اثرگذاری بیشتر برنامه‌ها می‌شود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=5913
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.