حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی:

عزتمندی جامعه در گرو پیروی از مکتب امام خمینی (ره) در تمامی ابعاد است

  • کد خبر : 11771
  • 13 خرداد 1402 - 8:40
عزتمندی جامعه در گرو پیروی از مکتب امام خمینی (ره) در تمامی ابعاد است
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیروی از مکتب امام امت و به مدد راهنمایی‌های رهبر حکیمان که پرورش یافته مکتب اسلام و امام عظیم الشأن است، میتوان قله‌های رفیع عزت را در همه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی درنوردید.

علیرضا زندیان نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی صبح امروز و در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی با بیان اینکه شکل گیرى نهادهاى اسلامى و مردمى از دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: نهادسازی یکی از ابتکارات امام خمینی (ره) برای تحقق عدالت در جامعه است زیرا عدالت محور مدیریت مردم بوده و بدون آن تعادل جامعه به هم میریزد.

وی افزود: پرهیز از رقابت با مردم، از تاکیدات رهبر انقلاب برای نهادهای اقتصادی، اجتماعی و انقلابی است که موجب فراهم آمدن میدان برای حضور کارآفرینان به ویژه اقشار محروم جامعه خواهد شد.

به گفته زندیان در این راستا نهادهای انقلابی توانسته اند زمینه خدمات برجسته ای را فراهم کنند که یکی از نهادهای ایجاد شده پس از پیروزی انقلاب، بسیج است که امروز در زمینه عام، ابتکار و نوآوری پیشرو است.

نماینده مردم شهرستان بیجار گفت: از دیگر نهادهای ایجاد شده کمیته امداد و سپاه است که به علت مردمی بود و عجین بودن با جامعه سبب خدمات فراوانی به اقشار مختلف شده است.

وی ادامه داد: شخصیت کم نظیر و برجسته ای چون حاج قاسم از بستر سپاه برخاست که با بنا نهادن حزب الله لبنان از ایران و محور مقاومت دفاع میکند.

زندیان ادامه داد: کمیته امداد از دیگر نهادهایی است که در بخش های مختلفی چون اشتغال برای مستضعفان، ایجاد سرپناه برای محرومان و کمکهای تحصیلی و مادی و معنوی در نقاط مختلف و محروم کشور خدمت رسانی می کند و این هنر امام خمینی (ره) است که از نگاه بلند ایشان نشأت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه عقلانیت، معنویت و عدالت مهمترین ابعاد مکتب امام راحل است گفت: باتوجه به این ابعاد و برنامه ریزی و عملکرد بر اساس آنها قطعا نهضت امام از انحرافات مصون خواهد ماند.

زندیان یادآور شد: به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب (مدظله العالی)، گزینش مردم سالاری برای نظام سیاسی کشور و تکیه بر آراء مردم، سر سختی و عدم انعطاف در مقابل دشمن مهاجم، تزریق روح اعتماد به نفس و خوداتکایی در ملت و همچنین تدوین قانون اساسی به عنوان یک قاعده محکم برای بنا نهادن تمدن عظیم اسلامی از مظاهر بعد عقلانیت در مکتب امام خمینی (رحمه الله) است.

نماینده مردم بیجار با اشاره به اینکه در بعد معنویت؛ اخلاص، توکل و اعتماد به خدا و نیز رعایت اخلاق از مظاهر این بعد است اظهار کرد: پرهیز از اشرافی گری مسئولان، توجه به پابرهنگان و کوخ نشینان، خدمت رسانی به آحاد مردم، انتخاب مسئولین از بین مردم و دوری از باندبازی و قبیله گرای هم از مظاهر عدالت در جامعه است.

وی ادامه داد: مکتب معمار انقلاب چنین ویژگی هایی دارد که هر زمان و هر جا در پیروی از این مکتب گام برداشتیم موفق و سربلند بودیم و هر زمان و هر جا از آن سر باز زدیم، ملبون شده و غبار ذلّت بر پیکره این امانت نشاندیم، خاصه در خصوص اقتصاد ایران، فراموشی عدالت اجتماعی و عمل نکردن به اصول اقتصاد اسلامی موجب موانع جدید در این عرصه گردیده است.

زندیان تصریح کرد: گروهی از اقتصاد دانان معتقدند که ورود دولت به اقتصاد و سیاست هایی مانند قیمت گذاری دستوری، خارج کردن بخش خصوصی واقعی ازحوزه‌های حساس و عدم ارتباط با دنیا باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده که در تمام دهه های گذشته اقتصاد ایران با آن دست به گریبان بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: اقتصاد لیبرالیسم هم که توصیه برخی دیگر است، در بسیاری از جوامع موفق نبوده و موجب افزوده شدن ثروت ثروتمندان و فقر فقرا شده است و باید اذعان داشت با پیروی از مکتب امام امت و به مدد راهنمایی‌های رهبر حکیمان که پرورش یافته مکتب اسلام و امام عظیم الشأن است، میتوان قله‌های رفیع عزت را در همه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی درنوردید.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=11771
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.