حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
امام جمعه مریوان:

عاشورا مکتبی انسان‌ساز و متعلق به تمام آزادی‌خواهان جهان است

  • کد خبر : 14216
  • 02 مرداد 1402 - 11:43
عاشورا مکتبی انسان‌ساز و متعلق به تمام آزادی‌خواهان جهان است
امام جمعه مریوان با اشاره به اهمیت تببین مکتب عاشورا، اظهار داشت: سالها از قیام خونین عاشورا، هنوز این نهضت چراغ راه آزادگان در جهان اسلام و دیگر نقاط دنیا است و لذا عاشورا را باید مکتبی انسان‌ساز معرفی کرد که در آن درس آزادگی می‌توان آموخت.

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه شهرستان مریوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اظهار داشت: با مطالعه تاریخ جهان به ویژه تاریخ پرشکوه اسلام، متوجه تلاش بسیاری از بزرگان اسلام برای احیای سنت‌های خدا بر روی زمین هستیم.

وی گفت: در این میان یکی از بارزترین قیام‌هایی که با اهداف متعالی در تاریخ اسلام روی داد، تقابل حق و باطل، یعنی تقابل امام حسین(ع) با جریان فتنه و استبداد بود.

ماموستا شیرزادی تصریح کرد: بعد از گذشت سالها از قیام خونین عاشورا، هنوز این نهضت چراغ راه آزادگان در جهان اسلام و دیگر نقاط دنیا است و لذا عاشورا را باید مکتبی انسان‌ساز معرفی کرد که در آن درس آزادگی می‌توان آموخت.

وی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) برای احیای آنچه که مدنظر قرآن و رسول خدا بود، جان مبارک خویش، اهل بیت و یارانش را در طبق اخلاص گذاشت و همین امر باعث شد تا مسیر انحراف پیدا کرده اسلام در آن زمان، دوباره اصلاح شود.

امام جمعه شهرستان مریوان قیام امام حسین(ع) را زمینه‌ای برای بیداری وجدان‌ انسان‌های آزاده دانست و یادآور شد: امام حسین(ع) با توکل به پروردگار و در مسیر الهی، به همه داشته‌ها و خواسته‌های دنیوی پشت پا زد و با قیام خود نهضتی را در جهان به راه انداخت که روز به روز شاهد گسترش این نهضت مقدس هستیم

وی ادامه داد: امروز دشمن نمی‌خواهد که جوان مسلمان با اصل مکتب و نهضت عاشورا آشنا و عجین شود؛ دشمن به دنبال تحریف قیام امام حسین (ع) است، زیرا به خوبی می‌داند که درک واقعی جوانان از نهضت سیدالشهدا (ع) برای دنیای استکبار جبران ناپذیر خواهد بود، بنابراین دست به هر کاری می‌زند که این رویداد مهم را یا تحریف کند یا بی‌اهمیت جلوه دهد.

ماموستا شیرزادی بیان داشت: آشنایی با مکتب عاشورا، جوان مسلمان را در برابر دسیسه‌های شیطانی دشمنان داخلی و خارجی بیمه ‌می‌کند، بنابراین شناخت حقایق عاشورا از ضروریات عصر کنونی است، زیرا امام حسین(ع) تعلق به همه مسلمین اعم از سنی و شیعه دارد.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14216
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.