حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

 ظرفیت کارگران و تعاونی‌ها برای تحقق شعار سال استفاده شود

  • کد خبر : 31691
  • 16 فروردین 1403 - 10:23
 ظرفیت کارگران و تعاونی‌ها برای تحقق شعار سال استفاده شود
نماینده مردم کردستان در خبرگان رهبری بر لزوم استفاده از ظرفیت کارگران، کارفرمایان، کارآفرینان و تعاونی‌ها برای تحقق شعار سال تأکید کرد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کُردتودی» به نقل از ایرنا ماموستا فایق رستمی روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اظهار کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از اداراتی است که در تحقق شعار سال می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

 وی با بیان اینکه دشمنان، اشتغال و اقتصاد کشور را هدف قرار داده‌اند، افزود: اشتغال از مهم‌ترین خواسته‌های مردم است که رهبری پیوسته به آن اشاره کرده و باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های جامعه به‌ویژه نخبگان، کارشناسان، کارآفرینان و حمایت دولت و با بهره‌گیری از منابع خدادادی زمینه ایجاد اشتغال را در استان فراهم کرد.

 امام‌جمعه سنندج ضمن تجلیل از اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در خصوص طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و کسب رضایتمندی مردم، ادامه داد: طرح فجرانه از اقدامات مهم دولت برای ارتقای وضعیت معیشتی مردم است.

 ماموستا رستمی یادآور شد: طرح کالابرگ الکترونیکی می‌تواند در درازمدت وضعیت معیشتی جامعه را بهبود بخشیده و رونق اقتصادی را به واحدهای تولیدی بازگرداند.

 وی تأکید کرد: از دولت و وزارت کار درخواست می‌شود طرح فجرانه استمرار داشته و مبلغ اهدایی دولت به مردم افزایش یابد.

 تحقق شعار سال با کار و فعالیت صادقانه

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان هم اظهار کرد: تحقق شعار سال با کار و فعالیت صادقانه جامعه کار و تولید و حمایت از تولیدات داخلی محقق خواهد شد.

 فرزاد پیشکاری ادامه داد: این اداره کل با تنوع کار فراوان و گستردگی حوزه‌های کاری، بیش از ۷۰ درصد جامعه را تحت پوشش قرار داده و اکثریت جامعه از خدمات آن بهره‌مند هستند.

 وی افزود: ۲۲۰ هزار نفر از مردم کردستان به‌صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌کنند که با احتساب اینکه هر خانوار سه نفر باشند، بیش از ۷۰۰ هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

 پیشکاری گفت: گستردگی خدمات وزارت کار که همه شهروندان را از بدو تولد تا پس از مرگ از طریق یارانه معیشتی، مستمری بازنشستگان تحت پوشش قرار می‌دهد باعث شده این وزارتخانه یکی از وزارتخانه‌های مهم و حیاتی در کشور باشد.

 وی به حوزه‌های مختلف اداره کل کار استان پرداخت و گفت: بازرسان در طول سال بیش از ۲۰ هزار بازرسی از واحدهای صنعتی، کارخانه‌ها و ابنیه برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می‌دهند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به پرداخت حقوق به کارگران بیکار در قالب بیمه بیکاری، اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه با اقدامات این اداره کل در سال گذشته هیچ کارگاه و واحد صنعتی که در اقتصاد استان تأثیرگذار باشد، تعطیل نشده است.

 پیشکاری با بیان اینکه در استان کردستان ۲ هزار و ۳۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را در استان فراهم کرده است، ادامه داد: حمایت، هدایت و نظارت بر تعاونی‌ها از مهم‌ترین اقدامات این اداره کل در خصوص تعاونی‌ها است.

 وی جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه کار و تولید را از مهم‌ترین وظایف اداره کل تعاون استان در حوزه فرهنگی اجتماعی خواند و گفت: وزارت کار در راستای نهادینه‌کردن نشاط در جامعه کار و تولید و سلامت جسمی و روحی کارگران اهتمام جدی دارد و توجه به مقوله ورزش کارگری و حفظ ایمنی و بهداشت کارگران و محیط‌های کار را در اولویت کارهای خود قرار داده است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به طرح حمایت از کودکان دارای سوءتغذیه اشاره کرد و افزود: وزارت کار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این کودکان را شناسایی کرده و از آنان حمایت مالی می‌کند.

 پیشکاری حوزه اشتغال و کارآفرینی را نیز از حوزه‌های مهم و تأثیرگذار در استان دانست و گفت: پرداخت تسهیلات متنوع اشتغال‌زایی، برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ایجاد فضای گفتگوی کارجویان و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی، معرفی جویندگان کار به کاریابی‌ها، ایجاد مشوق‌های دولتی برای فارغ‌التحصیلان و کارگاه‌های تولیدی، ارتباط با کارآفرینان از مهم‌ترین اقدامات حوزه اشتغال و کارآفرینی استان است.

 وی با اشاره به طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی، اضافه کرد: خانوارهای دهک اول تا هفتم به‌ازای هر نفر، مشمول ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار خرید کالابرگ می‌شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=31691
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.