حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

طرح کالا برگ الکترونیک دولت زمینه‌ساز ایجاد اشتغال‌های جدید می‌شود

  • کد خبر : 15164
  • 21 مرداد 1402 - 7:48
طرح کالا برگ الکترونیک دولت زمینه‌ساز ایجاد اشتغال‌های جدید می‌شود
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در شرایط موجود که ایجاد اشتغال جدید از مهم‌ترین اهداف نظام و دولت سیزدهم است در طرح کالابرگ الکترونیک علاوه بر تامین معیشت دهک‌های اول تا سوم جامعه، به کارفرمایان واحدهای تولیدی این امکان را می‌دهد تا با برنامه‌ریزی و همراهی با دولت، به ایجاد اشتغال‌های جدید دست یابند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، فرزاد پیشکاری در این باره اظهار کرد: طرح کالا برگ الکترونیک که مدتی است به دهک‌های یک تا سه زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی تعلق گرفته است می‌تواند در رونق اقتصادی کشور تاثیرگذار بوده و چرخ‌های صنعتی و تولیدی را بحرکت در آورد.

وی افزود: در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد(منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنا و برآورد تورم احتمالی تا پایان سال انتخاب شده است که تهیه و تولید این ۱۱ قلم که از اساسی‌ترین کالاهای مصرفی خانوار است، می‌تواند کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی را فعال‌تر نموده و علاوه بر تثبیت اشتغال موجود، به ایجاد اشتغال‌های جدید نیز کمک کند.

پیشکاری تصریح کرد: در شرایط موجود ایجاد اشتغال جدید از مهم‌ترین اهداف نظام و دولت سیزدهم است در این طرح علاوه بر تامین معیشت دهک‌های اول تا سوم جامعه که از ضعیف‌ترین خانوارها در کشور هستند، به کارفرمایان واحدهای تولیدی این ۱۱ قلم جنس مورد نظر نیز این امکان را می‌دهد تا با برنامه‌ریزی و همراهی با دولت، به ایجاد اشتغال‌های جدید نیز دست یابند.

به گفته وی، تامین پروتئین، کلسیم، ویتامین و… موردنظر هر فرد از مهم‌ترین عوامل مدنظر طراحان این طرح بوده که با استفاده از کالابرگ الکترونیک خانوارها می‌توانند به آن دسترسی داشته و حتی یک ماه زودتر نیز آن را دریافت کنند.

پیشکاری در ادامه اعلام کرد: از مهم‌ترین حسن‌های این طرح قیمت ۱۱ قلم کالای مورد نظر طراحان است که تا انتهای سال ثابت مانده و مابه‌التفاوت قیمت روز با قیمت مبنا توسط دولت از محل یارانه فعلی و یارانه جدید جبران خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ابراز امیدواری کرد؛ با استقبال گسترده مردم از این طرح، شاهد کنترل قیمت‌ها و «مهار تورم و رشد تولید» مدنظر مقام معظم رهبری باشیم.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15164
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.