حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

طرح نهضت ملی مسکن در کُردستان هم ثمر می‌دهد؟

  • کد خبر : 15309
  • 24 مرداد 1402 - 7:01
طرح نهضت ملی مسکن در کُردستان هم ثمر می‌دهد؟
طرح نهضت ملی مسکن یکی از وعده‌های دولت سیزدهم در زمان به دست گرفتن فرمان هدایت کشور بود که امروز مدیرکل راه و شهرسازی کردستان می گوید؛ کردستان ششمین استان کشور در زمینه اجرایی کردن برنامه های طرح نهضت ملی مسکن در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، امروز خانه دار شدن برای مردمی که زندگی خود را با حقوق کارمندی و یا کارگری سپری می‌کنند بیشتر تبدیل به آرزو شده تا هدفی برای پس انداز کردن. از طرفی یکی از وظایف و اولویت‌های هر دولتی که به روی کار می‌آید، مهیا کردن فرصتی برای خانه دار شدن اقشار متوسط و ضعیف مردمی است.

طرح‌های مختلفی در دولت‌های قبلی برای خانه دار کردن مردم اجرا شده است. از مسکن مهر معروف به مسکن ۹۹ ساله که عده زیادی را در کُردستان خانه دار کرد تا طرح اقدام ملی دولت دوازدهم.

دولت سیزدهم نیز بر اساس وظایفی که بر خود محول داشته است، اجرای طرحی برای احداث واحدهای مسکونی مردم را در اولویت قرار داد و طی این موضوع، طرح نهضت ملی مسکن را اجرا کرد.

طرح نهضت ملی مسکن که بیشتر با طرح اقدام ملی اقدام شد، کورسوی امید دیگری را برای خانه دار کردن مردم زنده کرد اما این طرح نیز مشکلاتی برای خود دارد.

کردستان ششمین استان کشور در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن 

جهانگیر الیاسی با اشاره به آخرین وضعیت اجرایی کردن پروژه های نهضت ملی مسکن در استان کردستان، اظهار کرد: علیرغم محدودیت های استان کردستان در راستای تامین زمین مناسب، خوشخبتانه اقدامات خوبی برای اجرایی کردن طرح نهضت ملی مسکن در استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به تلاش های شبانه روزی در سه ماهه گذشته و واگذاری و تخصیص زمین به بیش از ۲۰هزار نفر از متقاضیان، عنوان کرد: استان کردستان در اجرای مطلوب پروژه نهضت ملی مسکن با اولویت واگذاری زمین جهت ساخت به رتبه ششم کشور ارتقا یافت.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: کرد: شناسایی و احصا، اراضی که قابلیت الحاق به محدوده را داشته و اخذ مصوبه شورای مسکن برای این اراضی از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در راستای رفع این مشکل مهم در کردستان بوده است.

کار تأمین و تخصیص زمین به دیگر متقاضیان نیز در حال انجام است

وی با اشاره به شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌ های اجرایی و دریافت اسناد آنها، حل مشکل اراضی ملی در سطح شهرها که معارض داشتند و تعیین تکلیف قطعی این اراضی از جمله دیگر اقداماتی بوده که برای تأمین زمین انجام شده است.

الیاسی با اشاره به آمار بالای متقاضیان و هم چنین آمار بالای تأیید شدگان نهایی در استان از حل مشکل تأمین زمین در بیشتر شهرهای استان خبر داد و گفت: تا کنون به بیش از ۲۰ هزار و ۵۱۹ نفر از متقاضیان تأیید شده در قالب گروهی زمین واگذار شده است و کار تأمین و تخصیص زمین به دیگر متقاضیان نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات شورای مسکن استان کردستان به صورت هفتگی، افزود: هماهنگی و همکاری خوبی در سطح استان شکل گرفته و انتظار می رود که در سایه این هماهنگی ها، بتوانیم در راستای اجرایی کردن هر چه بهتر نهضت ملی مسکن در کردستان گام های مهم و اساسی برداریم.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15309
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.