حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در کردستان آغاز شد

  • کد خبر : 7420
  • 16 اسفند 1401 - 10:37
طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در کردستان آغاز شد
مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان با مشارکت ۷۶ گروه نظارت و بازرسی در استان آغاز شد.

مجتبی ورمقانی در گفت و گو با کُردتودی اظهار کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت کنترل و نظارت بهداشتی بر زنجیره تولید و تامین گوشت و فرآورده های خام دامی به لحاظ حفظ سلامت در ایام تعطیلات نوروز و مبارک رمضان و در راستای وظایف و مسئولیت های دامپزشکی در تضمین سلامت این فرآورده ها و اطمینان خاطر بیشتر به مردم و با توجه به افزایش فعالیت تولید، توزیع و عرضه ناشی از افزایش مصرف در ایام مذکور، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی در استان شروع شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی افزود: در اجرای این طرح، ۱۵۰ کارشناس و بازرس در قالب ۷۶ گروه ساماندهی شده است و روزانه ۸۶ بازرس در قالب ۴۴ گروه، وظیفه نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی را در سطح استان بر عهده دارند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان به شهروندان توصیه کرد فرآورده‌های خام دامی شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، تخم بلدرچین، ماهی و سایر فرآورده‌ها را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و هنگام خرید به تاریخ تولید، تاریخ انقضا، مشخصات کامل تولید کننده، مهر و برچسب نظارتی دامپزشکی توجه کنند.

ورمقانی افزود: با توجه به مخاطرات بهداشتی زیاد، شهروندان از خرید فرآورده‌های خام دامی فاقد هویت و محصولات عرضه شده توسط افراد دوره گرد و ماشین های سیار خوداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک و یا تخلف بهداشتی، مراتب را به نزدیکترین شبکه دامپزشکی اطلاع و یا از طریق تماس با سامانه اطلاع رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان گزارش دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=7420
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.