حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3
رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد:

ضرورت اجرای کامل تثبیت اراضی کشاورزی کردستان تا پایان سال جاری

  • کد خبر : 12678
  • 04 تیر 1402 - 8:15
ضرورت اجرای کامل تثبیت اراضی کشاورزی کردستان تا پایان سال جاری
رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: اجرای کامل تثبیت اراضی کشاورزی در استان تا پایان سال تاثیر بسیار زیادی در کاهش دعاوی و ورودی پرونده ها به دادگستری دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، امروز ۴ تیر در نشست با رئیس و کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کردستان اظهار کرد: اجرای کامل تثبیت اراضی کشاورزی در استان تا پایان سال تاثیر بسیار زیادی در کاهش دعاوی و ورودی پرونده ها به دادگستری دارد.

وی افزود: اداره ثبت اسناد و املاک از ادارات تاثیرگذار و همراه با حجم کار و ارباب رجوع بالاست که عملکرد مثبت آن همگام با سایر حوزه های تابعه قوه قضاییه می تواند نقش کلیدی در ایجاد اعتماد و رضایتمندی عمومی و همچین امیدآفرینی در جامعه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری کردستان تصریح کرد: دغدغه پاسخگویی سریع و دقیق توام با تکریم ارباب رجوع باید همواره نصب العین کارکنان دستگاه قضایی باشد.

وی افزود: رضایتمندی ارباب رجوع از ماندگارترین اثرات خدمت در طول دوران کار هر کارمندی است و گره گشایی از کار مردم همواره از تاکیدات انبیاء و اولیای الهی است.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: از جمله سیاست های کلان دستگاه قضایی بحث کاداستر است که نقش بسیار مهمی در کاهش ورودی پرونده و اتقان آرای قضایی در محاکم دارد و در این زمینه جمع آوری اسناد و نقشه برداری باید به صورت دقیق، سریع و به روز انجام شود و پاسخ استعلامات و کارشناسی ها با دقت بسیاری باید انجام شود چرا که این پاسخ ها از محورهای اصلی صدور رای قضایی است و در کاهش اطاله دادرسی به دستگاه قضایی بسیار موثر است.

در ادامه این جلسه، اکبر پیرمحمدی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کردستان گفت: در سال ۱۴۰۱، در بحث صدور اسناد مالکیت، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان با رشد ۱۰ درصدی مواجه بوده و در بحث حوزه اجرای اسناد رسمی هم بیش از ۸۴۰۰ پرونده به دوایر اجرای اسناد رسمی استان وارد شد که با تلاش جهادی کارکنان این اداره، ۹۸ درصد این پرونده ها مختومه شد.

پیر محمدی افزود: در حوزه وصول مالبات بانک ها نیز در سال ۱۴۰۱، ۱۶۰۰ میلیارد تومان اخذ شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12678
  • ارسال توسط : گ ظ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.