حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی؛

ضدیت با فساد و مردمی بودن از مهمترین ویژگی‌های بارز دولت سیزدهم است

  • کد خبر : 24213
  • 15 آذر 1402 - 7:56
ضدیت با فساد و مردمی بودن از مهمترین ویژگی‌های بارز دولت سیزدهم است
نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبارزه با هر مشکل اقتصادی که در آن فساد و رانت‌خواری است، باید در دستور کار دولت قرار گیرد، گفت: اصلاح بسترهای فسادزا می‌تواند شرایط را برای فعالان اقتصادی هموار کند.

پرویز اوسطی نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، ضدیت با فساد و مردمی بودن را از مهمترین ویژگی‌های بارز دولت سیزدهم برشمرد و اذعان کرد: ضد فساد و مردمی بودن مسئولان، دو موضوعی که شاید بسیاری از جریان‌هایی که ادعای کارآمدی انقلابی داشتند از آن محروم بوده که منحصر در سبک و سیره شخصی و مدیریتی رئیس جمهور است و کابینه وی نیز باید آیینه تمام نمای این دو ویژگی باشد.

وی گفت: ارتباط مداوم با مردم از جمله اقدامات رئیس جمهور منتخب در طول تبلیغات انتخاباتی و مسئولیت‌های گذشته وی بوده و پایان روابط تبعیض‌آمیز و مبارزه جدی با فساد اولین فرمان وی در روز آغاز به کار دولت سیزدهم بوده است.

نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: اینکه یک مدیر خود فاسد نبوده و از زیردستان سالمی برخوردار باشد، معیاری حداقلی برای دولت خواهد بود، مدیران عالی دولت باید نه تنها فاسد نباشند، بلکه مبارزه با فساد را در راس أمور خود قرار دهند، امروز ملت از دولت می‌خواهد تا در مجموعه‌های تحت مدیریتی و در مسئولیت‌های گذشته‌اش در کارنامه مدیریت شفاف، ضدفساد، مبارزه با رانت‌ را داشته و این مسائل به ویژگی‌های مدیریتی وی تبدیل شود.

وی گفت: رئیس جمهور کشور سابقه خوبی در قوه قضائیه در بحث مبارزه با فساد و خصوصی‌سازی‌های مسئله‌دار داشته و امید است، در دولت سیزدهم نیز همین رویه ادامه دارد و در سمت ریاست قوه مجریه اجازه رانت‌خواری افراد در دولت‌های بعدی را نخواهد داد.

اوسطی در ادامه خاطرنشان کرد: مدیران دولت سیزدهم نیز همانند رئیس جمهور باید فسادستیز بوده، زیرا در سایه عملکرد همین مدیران است که می‌توان به بهبود وضعیت فعلی امیدوار بود.

وی با بیان اینکه مبارزه با هر مشکل اقتصادی که در آن فساد و رانت‌خواری است، باید در دستور کار دولت قرار گیرد، گفت: اصلاح بسترهای فسادزا می‌تواند شرایط را برای فعالان اقتصادی هموار کند، دولت تدبیر و امید اولین دولتی است که بعد از انقلاب اسلامی، در شرایط تحریم کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

نماینده مردم دهگلان و قروه در مجلس عنوان کرد: به رغم دستاوردهای زیادی که دولت تدبیر و امید در چند سال گذشته داشته است، در محافل رسانه‌ای و افکار عمومی از دولت سیزدهم به نام دولت دیپلماسی، دولت مذاکره و دولت سیاست خارجی یاد می‌کنند و بزرگترین دستاورد ماندگارش در ذهن مردم برجام است و مردم این را درک کرده‌اند که کشور ما برای اولین بار در طول تاریخ بعد از انقلاب شاهد مذاکره ایران با شش کشور قدرتمند دنیا بود و به نتیجه مطلوب هم رسید.

وی با مهم خواندن اقدامات دولت در مبارزه با فساد در ادامه مطلب بیان داشت: از بهترین اقداماتی که دولت سیزدهم برای مبارزه با فساد انجام داد، دولت الکترونیک و شفاف‌سازی بود، یعنی اطلاعات را شفاف و روشن در اختیار مردم قرار داد و هر کار اقتصادی دولت در اختیار افکار عمومی قرار گرفت و جای نقد و انتقاد رسانه‌ها را آزاد گذاشت، مبارزه با فساد، از اصلی‌ترین کلیدواژه‌هایی است که به عنوان مهمترین شعار آیت الله رئیسی، به کرات شنیده شد و به اذعان وی، ریشه فساد باید در دستگاه اجرایی خشکانده شود و باید در سرچشمه با فساد مقابله کرد که خوشبختانه در حال عملی شدن است.

وی یادآور شد: یکی از مشکلات مردم مربوط به فساد است و از این هراس دارند که فساد و رانت‌خواری در بین مسئولان نفوذ کند و اقداماتی برای مبارزه با فساد در دولت انجام گرفته است، قطعاً افرادی که آلوده باشند جایشان در دولت نیست و مبارزه با فساد بدون نظارت عمومی امکان‌پذیر نخواهد بود.

اوسطی بیان داشت: دولت سیزدهم مبارزه جدی و قاطع با فساد را از اولویت‌های مهمی دانست که همه‌ بخش‌های دولت مردمی به آن اهتمام دارند و اینکه دولت در اجرای قانون و برخورد با تخلفات با کسی تعارف نخواهد داشت، عنوان کرد که آنچه رخ داد، مربوط به فعالیت بالغ بر یکصد شرکت تولیدی و بازرگانی به امر واردات چای، عددی قابل توجه و بیش از حد نیاز برای واردات به یک شرکت خاص تخصیص داده شد و بازرسی ویژه ریاست جمهوری به محض اطلاع از موضوع به پرونده وارد شده و مکاتبات لازم را با وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و گمرک انجام دادند و مانع تداوم این روند شدند.

نماینده مردم دهگلان در پایان خاطرنشان کرد: اعضای دولت سیزدهم برای از بین بردن ساختارهای فسادزا باید باز نگاهی در مجموعه دستگاه خود انجام داده و برای اصلاح ساختارهای فساد آفرین و قطع کردن دست‌های پنهان رانت و فساد، اقدام کنند، بی‌شک برخورد و مبارزه با رانت‌خواری‌ها ملت را به اجرای عدالت نزدیک‌تر خواهد کرد، نباید فراموش کرد که هاضمه انقلاب شکوهمند اسلامی، فساد و ظلم را نمی‌پذیرد و انقلاب اسلامی ضد ظلم و ضد فساد است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24213
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.