حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
استاندار کردستان عنوان کرد:

صنعت گردشگری؛ مبنای توسعه پایدار در کردستان

  • کد خبر : 32685
  • 25 فروردین 1403 - 9:58
صنعت گردشگری؛ مبنای توسعه پایدار در کردستان
استاندار کردستان از اینکه کردستان جزء سه استان برتر و مقصد محبوب گردشگران نوروز ۱۴۰۳ در کشور قرار گرفته است، ابراز خرسندی و باری دیگر بر صنعت گردشگری به‌عنوان مؤلفه پایدار و مهم توسعه در استان تأکید کرد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی» به نقل از روابط‌عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا با اعلام اینکه کردستان، فارس و خوزستان سه استان پر مسافر نوروز ۱۴۰۳ در کشور هستند؛ افزود: بنا به گزارش میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۲۲ فروردین‌ماه سال جاری، دو میلیون و ۴۹۷ هزار و ۷۵۵ نفر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی کردستان بازدید کرده‌اند.

استاندار کردستان، گزارش داد که از مجموع شمار گردشگران، ۵۲۵ هزار و ۸۳۸ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری اسکان داده شده‌اند که این آمار در مقایسه با استان‌های برخوردار کشور بی‌نظیر است.

زارعی کوشا با تأکید بر اینکه کردستان خاستگاه اکوتوریسم طبیعی، آیین‌های سنتی و دینی است؛ گزارش داد که به ترتیب ۸۰۹ هزار و ۸۵۱ نفر از آثار طبیعی، ۹۷۱ هزار و ۵۵۳ نفر از هنر صنایع‌دستی و ۱۰۲ هزار و ۸۸ نفر از آیین‌های سنتی، مذهبی کردستان در این ایام بازدید کرده‌اند.

وی به روند کاهشی آمار گردشگران در شماری از استان‌های کشور اشاره کرد و افزود: خوشبختانه کردستان علی‌رغم هشدارهای مداوم هواشناسی پیرامون بارش باران بهاری، همچنان مقصد محبوب گردشگران و مسافران بود که این رسالت ما را نسبت به توسعه زیر ساخت‌های گردشگری استان دوچندان می‌کند.

وی اطمینان داد که با مطالعه کارشناسی، علمی و عملی نسبت به تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کردستان برنامه‌ریزی خواهد شد، چون اعتقاد داریم که توسعه پایدار کردستان از مسیر گردشگری می‌گذرد.

زارعی کوشا از سرریزشدن دریاچه زریوار زیباترین نگین غرب کشور نیز ابراز خرسندی کرد و افزود: اتصال راه‌آهن سنندج به مرز باشمان به توسعه گردشگری و تردد زائران کربلا از این مرز بین‌المللی در مریوان کمک می‌کند.

استاندار کردستان ساماندهی ورودی و خروجی شهرها به لحاظ المان‌های زیباسازی را در جذب گردشگران مهم خواند و تشریح کرد که مهمان‌نوازی مردم کردستان از مسافران نوروزی زبانزد کشور و جهان است.

وی با اعلام اینکه در کردستان ۲ هزار اثر تاریخی و طبیعی شناسایی شده که ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است؛ تصریح کرد که این پتانسیل مهم سرمایه‌گذاری برای تحقق صنعت گردشگری استان است.

انتهای حبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=32685
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.