حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

صعود ۱۰ پله ای ایران در رده‌بندی رشد اقتصادی ۱۹۱ کشور جهان

  • کد خبر : 20464
  • 08 آبان 1402 - 12:47
آمارهای صندوق بین‌المللی پول نشان می دهد ایران در رده‌بندی کشورهای جهان از نظر رشد اقتصادی ۱۰ پله صعود کرده و کشورهایی مثل انگلیس، هلند و مجارستان را کنار زده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، صندوق بین المللی پول در گزارشی موسوم به چشم انداز اقتصادی جهان آمار برآوردی خود از رشد اقتصادی ۱۹۱ کشور جهان در سال ۲۰۲۳ را منتشر کرده و از بهبود قابل توجه جایگاه ایران در رده بندی جهانی از این نظر خبر داده است.

این نهاد بین المللی رشد اقتصادی ۲.۹۷ درصدی را برای ایران در سال جاری میلادی برآورد کرده است که بیشتر از ۱۰۱ کشور جهان است.

ایران در سال ۲۰۲۳ رتبه ۹۰ را در رده بندی جهانی رشد اقتصادی بدست آورده است. این کشور در سال ۲۰۲۲ در جایگاه ۱۰۰جهان از نظر رشد اقتصادی قرار گرفته بود که بدین ترتیب توانسته ۱۰ کشور جهان را پشت سر بگذارد و در جایگاه بالاتری در رده بندی جهانی کشورها از نظر رشد اقتصادی قرار گیرد. از جمله کشورهایی که ایران پشت سر گذاشته و در سال ۲۰۲۳ بالاتر از آن ها قرار گرفته است عبارتند از انگلیس، هلند، مجارستان، رومانی، جمهوری آذربایجان، و بوسنی و هرزگوین.

انگلیس با رشد اقتصادی ۰.۴۸ درصدی در جایگاه ۱۷۱ جهان از نظر رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۳ قرار گرفته است. آمریکا نیز با رشد ۲ درصدی جایگاهی بهتر از ۱۲۵ بدست نیاورده است. فرانسه با رشد اقتصادی ۰.۹۵ درصدی رتبه ۱۵۸ و آلمان با رشد منفی ۰.۵۳ درصدی جایگاه ۱۸۱ را به خود اختصاص داده اند.

برخی کشورهای دیگر که رشد اقتصادی کمتری نسبت به ایران در سال ۲۰۲۳ دارند عبارتند از: بحرین، اردن، یونان، قطر، اسپانیا، روسیه، ژاپن، سوئیس، عربستان و عراق.

ماکائو با رشد ۷۴.۷ درصدی در رتبه نخست جهان از نظر رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۳ قرار گرفته است و گویان با ۳۸.۴ درصد و لیبی با ۱۲.۵۴ درصد به ترتیب رتبه های دوم و سوم را از این نظر به خود اختصاص داده اند.

بر اساس این گزارش ۱۸ کشور از جمله عراق با رشد منفی در سال جاری مواجه هستند. رشد اقتصادی عراق در این سال منفی ۲.۷۳ درصد و کویت منفی ۰.۶ درصد برآورد شده است.

سودان با رشد منفی ۱۸ درصدی در رتبه آخر رده بندی جهانی از نظر رشد اقتصادی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20464
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.