حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

شکارچی کبک در روز طبیعت با هوشیاری محیط‌بانان سنندج دستگیر شد

  • کد خبر : 8261
  • 13 فروردین 1402 - 13:41
شکارچی کبک در روز طبیعت با هوشیاری محیط‌بانان سنندج دستگیر شد
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج گفت: یک شکارچی کبک وحشی در مناطق آزاد این شهرستان با هوشیاری محیط بانان دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حسین اصلانی با اعلام این خبر، اظهار کرد: یک متخلف که اقدام به زنده گیری کبک های وحشی می کرد با هوشیاری و رصد مأموران یگان حفاظت این شهرستان دستگیر شد.

 

وی با اشاره به اینکه مراتب صورتجلسه و این متخلف برای مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، افزود: سه کبک وحشی زنده، سه قفس چوبی و سه رشته دام زنده گیری پرندگان از این شکارچی کشف و ضبط شد.

 

پرواز ۱۶ قطعه کبک وحشی در آسمان کردستان

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج یادآور شد: ماموران یگان حفاظت از محیط زیست در شناسایی و رصد و با حکم قضایی در تفتیش از منزل یک شکارچی متخلف دیگر هم ۱۶ قطعه کبک وحشی که به منظور خرید و فروش و قاچاق به کشور عراق انجام می‌شد، کشف و ضبط کردند.

 

اصلانی ادامه داد: پس از بررسی های پزشکی و اطمینان از سلامت کامل کبک ها توسط ماموران یگان حفاظت شهرستان سنندج به منطقه حفاظت شده بدر و پریشان شهرستان قروه که زیستگاه مناسب و امنی برای کبک ها بود، انتقال داده و در آنجا رها سازی شد.

 

وی اضافه کرد: از مردم فهیم و طبیعت دوست شهرستان سنندج درخواست داریم نسبت به حفظ محیط زیست خود کوشا باشند و هرگونه شکار، نگهداری و فروش حیوانات و یا شکار را به اداره حفاظت از محیط زیست اطلاع دهند.

 

وی اظهار کرد: محیط بانان با همه توان، بصورت شبانه روز از سرمایه های ملی آیندگان حفاظت و حراست می کنند و از مردم طبیعت دوست شهرستان درخواست داریم با شماره رایگان ۱۵۴۰ دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات و گزارش های زیست محیطی خود را با ما در میان بگذارند.

 

کردستان دارای ۱۶ پاسگاه محیط بانی و پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8261
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.