حدیث روز

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

شور و اشتیاق بچه‌های مسجد سریش‌آباد در اجرای برنامه‌های ملی و مذهبی/ امام جماعتی که عامل برگزاری کلاس قرآن و زبان است

  • کد خبر : 3230
  • 06 آذر 1401 - 8:08
شور و اشتیاق بچه‌های مسجد سریش‌آباد در اجرای برنامه‌های ملی و مذهبی/ امام جماعتی که عامل برگزاری کلاس قرآن و زبان است
مسجد صاحب‌الزمان سریش‌آباد در تمام مناسبات ملی، مذهبی و مناسبتی ایام سال با اشتیاق بچه‌های مسجدی برنامه‌های متنوع برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، جنب و جوش و اشتیاق را می‌توان در چهره کودکان و نوجوانان مخاطب این مسجد دید، مسجد را نه تنها مکان اقامه نماز و دعا، بلکه جایگاهی برای یادگیری و آموختن می‌دانند.

اینجا مسجد صاحب‌الزمان(عج) سریش‌آباد است، مکان مقدسی  برای عبادت و شرکت در کلاس‌های دینی، قرآنی، فرهنگی و حتی هنری توسط نوجوانان و جوانان مخاطب که با همت و تلاش روحانی مسجد به بار نشسته است.

حجت‌الاسلام مصطفی اسفندیاری امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان سریش‌آباد است که سعی دارد تا زمینه پویایی و رشد دینی و فرهنگی بچه‌های مسجدی را فراهم آورد و بستری برای جذب نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های مسجدی ایجاد کند.

وی معتقد است، وجود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌تواند ظرفیتی برای کشف استعدادهای جوانان و نوجوانان و تبادل تجربیات و اطلاعات بین آنها باشد.

استمرار فعالیت‌های مسجدی عامل کاهش آسیب‌های اجتماعی

امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عجسریش‌آباد، فعالیت‌های متنوع کانون فرهنگی هنری این مسجد را راهی برای جذب و گرایش نوجوانان به سمت فعالیت‌های اثرگذار و در نهایت کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌داند.

حجت‌الاسلام اسفندیاری از برگزاری کلاس‌های هفتگی مسجد صاحب‌الزمان می‌گوید و بیان می‌دارد: کلاس‌هاي حفظ و قرائت قرآن کريم با حضور اعضاي فعال کانون فرهنگي هنري هر هفته در مسجد صاحب الزمان سريش‌آباد برگزار مي‌شود.

اسفندیاری اظهار کرد: روزهای یکشنیه، سه شنبه و پنجشنبه کلاس‌های حفظ و قرآئت و همچنین مکالمه زبان انگلیسی هر هفته برای اعضای کانون این مسجد دایر می‌شود.

وی با بیان اینکه کلاس‌های قرائت قرآن توسط کارشناس ساماندهی فهما استان کردستان برگزار می‌شود، عنوان کرد: جلسات قرآنی هر هفته بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد برگزار می‌شود که با استقبال قرآن‌دوستان همراه است و طی آن آیاتی از کلام الله مجید قرائت و در ادامه پیرامون همان آیات تفسیر و احادیث قرآنی روایت می‌شود.

اجرای فعالیت‌های متنوع در کانون صاحب‌الزمان 

امام جماعت مسجد صاحب الزمان سریش آباد ادامه داد: برای اعضای کانون فرهنگی هنری این مسجد نیز هر هفته روز پنجشنبه سالن ورزشی، استخر و اردو پیش بینی شده که عامل ایجاد شور و نشاط بین اعضای کانون و بچه‌های مسجدی است.

حجت‌الاسلام اسفندیاری اضافه کرد: در حال حاضر ۷۰ نفر از جوانان و نوجوانان سریش آباد عضو کانون فرهنگی هنری مسجد صاحب الزمان هستند که ۳۵ نفر به صورت مستمر و پای ثابت در فعالیت‌های کانون مشارکت دارند.

این روحانی فعال مسجدی یادآوری کرد: برنامه‌ها و مراسم‌های مختلف نیز در مناسبت‌های ملی و مذهبی در کانون و مسجد صاحب‌الزمان سریش آباد با حضور خودجوش مردمی و با شور و اشتیاق بچه‌های مسجدی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم از همه ظرفیت‌های موجود در سریش‌آباد برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد بهره بگیریم و بستری برای تبدیل شدن مسجد به یک پایگاه فعال اجتماعی فراهم شود.

کانون‌های مساجد زمینه‌ساز ایجاد نشاط و کار گروهی بین مخاطبان

کارشناس مسئول ساماندهی و شبکه‌سازی کانون‌های مساجد استان کردستان نیز حضور نوجوانان و نونهالان سریش‌آبادی در مسجد را قابل تحسین خواند و گفت: هر هفته روزهای پنج‌شنبه دوره‌های آموزش قرآنی برای نوجوانان این مسجد برگزار می‌کنیم.

مهدی دده‌جانی اعلام کرد: مساجد پایگاهی امن برای آموزش مباحث دینی و قرآنی به نونهالان و نوجوانان به شمار می‌رود و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز با جذب این افراد می‌تواند در راستایی پویایی، ایجاد نشاط و برگزاری فعالیت‌های گروهی گام‌های موثری بردارد.

وی تلاش ستاد مساجد استان کردستان را فعال کردن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و افزایش تعداد مخاطبان این کانون‌ها دانست و گفت: کانون‌های مساجد ظرفیتی برای آموزش تمام سنین از کودکی تا بزرگسالی است و همه افراد در همه سنین می‌توانند از فعالیت‌های کانون‌های مساجد بهره ببرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=3230
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.