حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

شهید چمران در عرصه علمی پیشتاز و در سنگر رزم و شهادت علمدار بود

  • کد خبر : 12567
  • 31 خرداد 1402 - 13:23
شهید چمران در عرصه علمی پیشتاز و در سنگر رزم و شهادت علمدار بود
کارشناس فرهنگی بیجار گفت: تمام پیامبران و بندگان صالح الهی، هدف متعالی شان این بوده که انسان صالح را پرورش، حفظ، رشد و تکثیر نمایند، حضرت امام خمینی(ره) هم فرزندانی مثل شهید چمران ها پرورید و فتح الفتوحی پویا بر جا گذاشت.

حسین الیاسی در گفتگو با خبرنگار کودتودی از بیجار، اظهارداشت: حضرت امام در بیانیه‌اى در چند سال قبل فرمودند، فتح‌ الفتوح‌ انقلاب اسلامى، ساختن جوانانى از این قبیل است، یک حرف نبود که همین‌طور بر قلم امام جارى شده باشد، این، یک مبناى اسلامى و الهى بسیار مستحکم دارد، واقعاً فتح‌ الفتوح‌، ساختن انسان صالح است.

وی افزود: وقتی زندگینامه شهیدچمران این استاد تراز انقلاب اسلامی را بازخوانی می کنیم به خوبی متوجه می شویم که چرا رهبر معظم انقلاب این شهید والامقام را به عنوان یک الگوی کامل برای اساتید دانشگاه معرفی می کنند.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه در این ایام که دشمنان انقلاب اسلامی از راه‌های مختلف برای آسیب زدن به نظام و کشور ما استفاده می کنند به شدت نیاز است که اساتید دانشگاه و دانشجویان شهیدچمران را الگوی خود قرار داده و همچون این شهید بزرگوار برای سربلندی انقلاب و کشورمان تلاش کنند، ادامه داد: با مطالعه در سیر تاریخی جامعه فرهیخته، آسمان علم و دانش ایران ستارگان فراوانی را به خود دیده است که یکی از این ستارگان پر فروغ شهید چمران است.

وی افزود: حضرت امام راحل فرمودند دانشگاه مبدا همه تحول هاست، برای تحقق این مسئله، شناسایی، تشریح و تبیین اندیشه ها، تبدیل اندیشه ها به الگو و گفتمان و کاربردی کردن و پیاده سازی اندیشه ها در جامعه اسلامی یک ضرورت جدی است، هدف اصلی ما حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است و این مهم بدون جامعه سازی و دولت سازی محقق نمی شود.

الیاسی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص تاکید دارند که گام دوم انقلاب و گذر از گردنه های پر فراز و نشیب آن بدون تلاش عالمان و استادانی که عارفانه این مسیر را شناخته و مجاهدانه آن را طی نمایند محقق نمی شود، بی شک شهید چمران نماد و الگویی کم نظیر از شخصیت هایی است که در عرصه علم پیشتاز و هم در سنگر فعالیت های سازنده فرهنگی علم داری نمود و در میدان رزم و شهادت از همه هستی خود در راه خدا و تحقق اهداف انقلاب اسلامی مایه گذاشت.

کارشناس فرهنگی بیجار ابراز امیداواری کرد: در نظام تربیتی بهترین شیوه و بالاتر از آموزش و گفتار معرفی شاخص ها در قالب الگوی واقعی است، جمع شدن ویژگی‌های درخشانی همچون شجاعت و پیشتازی در جهاد، انصاف و اعتدال و پرهیز از اقدامات شتابزده و محاسبه نشده، صفای باطن و لطافت طبع، عشق و علاقه بی‌نظیر به امام راحل و آرمان‌های انقلاب اسلامی در کنار فهم و تحلیل دقیق از مسائل سیاسی سراسر جهان اسلام و استعداد علمی کم‌نظیر، از شهید چمران شخصیتی نمونه و الگویی بی‌بدیل برای تمام جوانان ساخته است.

وی ادامه داد: شهید چمران یک انقلابی و بسیجی بود که خود را در گره‌گشایی از مشکلات مردم و مستضعفان عالم نشان می‌داد و با بی‌عملی و بی‌حاصلی بیگانه بود.

الیاسی گفت: حقیقت این است که این شهید عزیز الگوی تراز یک استاد بسیجی در تراز انقلاب اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری است، شخصیتی علمی که با رتبه علمی بالا موفق به کسب کرسی استادی می‌شود و در عین حال به همه این پشتوانه‌ها پشت پا می‌زند و در زمان نیاز کشور به کشور مراجعه می‌کند و در صفوف مقدم از میهن دفاع می‌کند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12567
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.