حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
امام جمعه موقت دهگلان مطرح کرد:

شهید چمران الگویی انقلابی برای جوانان کردستانی در مبارزه با ضدانقلاب بود

  • کد خبر : 12503
  • 30 خرداد 1402 - 8:05
شهید چمران الگویی انقلابی برای جوانان کردستانی در مبارزه با ضدانقلاب بود
امام جمعه موقت دهگلان شهید چمران را الگو و نمادی انقلابی برای جوانان کردستانی در سال‌های حضور عناصر ضد انقلاب در کردستان دانست و گفت: امروز نیز باید جوانان ما با الگوگیری از زندگی شخصی و اجتماعی شهید چمران قدم بردارند.

ماموستا عزیز امیری صبح امروز و در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی در دهگلان با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید چمران اظهار داشت: شهید چمران همزمان با ورود عناصر ضدانقلاب به کردستان برای مقابله با مزدوران و در جهت دفاع از مردم کردستان، چند سالی را در کردستان و میان قوم کرد سپری کرد و در طول دورانی که در کردستان حضور داشت توانست اوضاع را آرام نماید و مناطقی که بدست عناصر ضد انقلاب افتاده بود را بازپس بگیرد.

وی با بیان اینکه جوانان کردستانی در آن سال‌ها شهید چمران را به عنوان الگو و نمادی انقلابی می‌شناختند، افزود: حضور شهید چمران در مناطق کردنشین کشور و ارتباط تنگاتنگ ایشان با جوانان و مردم عادی، جوانان کرد زبان را به انقلاب اسلامی علاقه‌مند کرد و نقش تاثیرگذاری در انقلابی شدن جوانان داشت.

امام جمعه موقت شهرستان دهگلان خاطر نشان کرد: مردم شهید پرور کردستان همواره یاد و خاطره این شهید بزرگوار و رشادت‌های وی در بازپس‌گیری مناطق تسخیر شده توسط ضد انقلاب را تحسین می‌کنند و آن روزها را به عنوان روزهایی پربرکت در تاریخ انقلاب اسلامی می‌شناسند.

وی در ادامه با بیان اینکه وجود شخصیت‌هایی همچون شهید چمران در امتداد تأکید امام خمینی(ره) بر تربیت جوانان به عنوان فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی در واقع تربیت این جوان‌ها است و فتح‌الفتوح انقلاب ما تربیت این جوان‌ها می‌باشد که در آن شرایط دشوار كه همه‌ دنیا در مقابل ما با چهره‌ی دژم و سلاحِ آماده‌ی شلیك ایستاده بودند، این جوان‌ها توانستند یك چنین پیروزی بزرگی را به دست آورند

به گفته وی پیشرفت واقعی این است كه جوان‌های ما و نخبگان ما نسبت به آینده احساس مسئولیت كنند و برای خودشان دیدگاه تعریف نمایند.

وی بیان داشت: خوشبختانه ما امروز در کشور، مردان شجاع و باتدبیر، کم نداریم؛ هم در عرصه‌ی نظامی، هم در عرصه‌ی علمی، هم در عرصه‌ی سیاسی، افراد باتدبیر و شجاع و دانا و آگاهی داریم که باید سخن این جوانان شنیده شود

ماموستا امیری با بیان اینکه تربیت‌شدگان مکتب امام روز‌به‌روز بیشتر می‌شوند، افزود: امروز باید زمینه برای فعالیت گسترده جوانان انقلابی فراهم شود تا کشور به جایگاه واقعی خود در جهان دست یابد.

امام جمعه موقت دهگلان در ادامه با اشاره به شخصیت فردی و اجتماعی شهید چمران، اظهار داشت: شهید چمران در کنار تحصیل و فعالیت‌های سیاسی خود، برای خانواده و همسر خود نیز احترام خاصی قائل بود و علاقه شدید ایشان به خانواده در زندگینامه و فیلم‌های مستندی که از زندگی ایشان ساخته شده، مشهود است.

وی با تاکید بر اینکه جوان انقلابی امروز باید اینگونه رفتاری داشته باشد افزود: شهید چمران یک الگو برای جوانان ما در تمامی عرصه‌ها هستند و زندگی شخصی و اجتماعی ایشان باید برای نسل جوان ما بازگو شود.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12503
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.