حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی:

شهید بهشتی مجتهدی زمان‌شناس و سیاستمداری هوشیار بود

  • کد خبر : 12905
  • 07 تیر 1402 - 9:13
شهید بهشتی مجتهدی زمان‌شناس و سیاستمداری هوشیار بود
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید بهشتی با شناخت عمیقی که از مبانی دینی داشت، همچنین با تسلط بر مکاتب و نظام‌های سیاسی روز دنیا و آشنایی‌اش با شرایط و مقتضیات ایران، توانست بیشترین نقش را در تنظیم، تدوین و تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایفا نماید.

علیرضا زندیان صبح امروز و در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی با اشاره به شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفای امام (ره) در حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر ماه سال ۶۰ اظهار داشت: این اقدام تروریستی هم از جمله حمایت‌های آمریکا از گروهک منافقین است و در واقع آمریکا با خارج کردن گروه تروریستی منافقین در سال ۲۰۱۲ از لیست سیاه، حمایت خود را از این گروه نشان داد.

وی افزود: شهید بهشتی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران چهره‌ای شناخته شده بود، با تشکیل حزب جمهوری اسلامی بیشتر شناخته شد و منافقین بعد از اینکه حزب جمهوری اسلامی تشکیل شد، با شایعه سازی و سعی در تخریب شخصیت شهید بهشتی مبارزه علیه وی را آغاز نمودند و شهید بهشتی که مظهر خط اصیل و استکبارستیز انقلاب و امام بود، شهادتش مقام و شخصیتش را آشکار کرد و به سیدالشهدای ایران معروف شد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به فرمایش امام رحمه الله «بهشتی یک ملت بود.» و استکبار متوجه این مسئله شده بود که جمهوری اسلامی از مدیرانی قوی از جمله دکتر بهشتی بهره می‌برد

یه گفته زندیان شهید بهشتی قبل از انقلاب در عمق مبارزه بود و در پیروزی انقلاب سهیم بوده و پس از انقلاب نیز خدمتگزار انقلاب بود.

وی ادامه داد: شهادت دکتر بهشتی و یارانشان، یک برنامه‌ریزی گسترده و عمیق برای دستیابی دشمنان داخلی و خارجی به اهداف پلید و ضد حقوق بشری در آن شرایط حساس کشور بود که ارتش، سپاه و نیروهای مردمی با چنگ و دندان از کشور دفاع می‌کردند و خرمشهر در آستانه آزادسازی بود.

وی ادامه داد: نقشی که شهید بهشتی، با تکیه بر حقوق مردم در تدوین قانون اساسی داشت، این بود که “جمهوریت” و “اسلامیت” را کنار هم قرار داد، ایشان مجتهدی زمان شناس و سیاست مداری هوشیار بود که نقش ممتاز وی در تدوین قانون اساسی محرز است.

زندیان گفت: دکتر بهشتی با شناخت عمیقی که از مبانی دینی داشت، همچنین با تسلط بر مکاتب و نظام‌های سیاسی روز دنیا و آشنایی‌اش با شرایط و مقتضیات ایران، توانست بیشترین نقش را در تنظیم، تدوین و تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایفا نماید.

نماینده بیجار با اشاره به نقش دکتر بهشتی در مبارزه با انحرافات جریان غرب‌گرای داخلی گفت: شهید بهشتی در پرتو جامعیت بی نظیر خود، خدمات ارزنده‌ای پس از انقلاب انجام دادند،

به گفته وی ایشان حضور فعال و موثر در شورای انقلاب اسلامی داشتند و در جلوگیری از انحراف این شورا توسط غرب باوران بسیار زحمت کشیدند.

زندیان با بیان اینکه نقش شهید بهشتی در تشکیل دولت مکتبی شهید رجائی و مبارزه با جریان آمریکائی که بنی صدر در راس آن قرار داشت، غیر قابل انکار است، افزود: مبارزه شهید بهشتی باعث برکناری بنی صدر از ریاست جمهوری شد و گرایشات آمریکائی و غربی در انقلاب منزوی گردید.

وی تاکید کرد: شهید بهشتی در مبارزه با جریان‌های جدایی طلبِ موافقِ غرب سهیم بوده و نقش روشنگری را در مواجهه با منافقین و اندیشه التقاطی داشتند.

به گفته وی شهید بهشتی در مواجهه با نهضت آزادی به دلیل اینکه در اساسنامه‌اش از اسلام به عنوان یک مکتب و از نهضت آزادی به عنوان یک حزب اسلامی تمام عیار یاد نشده بود، انتقاد کرده و در شناساندن انحراف از موازین اسلامی این گروه تلاش کردند.

زندیان با اشاره به اظهارات شهید بهشتی در خصوص مباحث مهم روز در راستای مقابله با تحریف و تقطیع سخنان شهید بهشتی اظهارکرد: شهید بهشتی یکی از شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی است که در زمان حیات خود از چهره‌های مظلوم انقلاب بود و زمانی هم که به شهادت رسید امام خمینی (ره) درباره ایشان فرمودند: «بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد.» هنوز هم هستند کسانی که سعی در تحریف این شخصیت برجسته دارند.

وی ادامه داد: مواضع انتقادی دکتر بهشتی دلسوزانه و خیرخواهانه بوده و ناشی از عمق ارادت و اعتقاد ایشان به انقلاب اسلامی است، او بود که در کنار این مواضع دلسوزانه همواره برای حل مشکلات و معضلات همت مصروف داشته، راه‌حل و برنامه ارائه کرده و منشأ تحولات قابل توجهی بود، شهید بهشتی با آنچه تحریف‌گرانِ معاند، سعی در معرفی ایشان دارند، فاصله‌ای ژرف دارد.

نماینده مجلس با اشاره به بیان مصداقی روش غرب، آمریکا و رژیم صهیونیست در ترور جنایتکارانه مخالفان خود و آزادی خواهان جهان توضیح داد: دشمنان به چیزی جز نابودی اسلام و مسلمین راضی نمی‌شوند؛ از این جهت است که دشمن شناسی تأکید اسلام بوده و در گام دوم انقلاب، سخن از زوال حقوق بشر آمریکایی و جهان گیر شدن حقوق بشر انقلاب اسلامی است، مستکبران که قبل از انقلاب سلطه همه‌جانبه داشتند، کوتاه شدن دستشان را از امور ممکلت تاب نمی‌آورند و از هر اقدامی برای رسیدن به موقعیت سابقشان فروگذار نیستند.

وی افزود: از جنگ نظامی، جنگ نرم، تحریم اقتصادی گرفته تا ترور مخالفان خود؛ ترور و به شهادت رساندن نخبه‌های سیاسی و انقلابی، به شهادت رساندن دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یارانشان، به شهادت رساندن دکتر رجایی و دکتر باهنر، ترور دانشمندان هسته‌ای و نیروهای علمی و فرهنگی و ترور ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی، نمونه‌ای از اقدامات خصمانه آن‌ها در کشور جمهوری اسلامی است.

زندیان گفت: آنها با هرگونه آزادی خواهی که استکبارشان را به رسمیت نشناسد، مخالف بوده و تلاش در نابود کردن آن را دارند؛ اشغال فلسطین، حمله نظامی به کشورها و مستعمره گرفتن ممالک، گوشه‌ای از سیاست پلیدشان است.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=12905
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.