حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

شهیدی که پس از ۴ سال به آغوش خانواده بازگشت

  • کد خبر : 20428
  • 08 آبان 1402 - 0:06
شهیدی که پس از ۴ سال به آغوش خانواده بازگشت
شهید «مولود کریمی» از شهدای استان کردستان است که در منطقه عملیاتی شرهانی به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از ۴ سال شناسایی و به خاک سپرده شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، شهید مولود کریمی فرزند محمدمراد روز ششم مرداد سال ۱۳۴۴ میان خانواده‌ای کشاورز و زحمتکش در روستای «سیس» از توابع شهرستان دهگلان به دنیا آمد.

مولود دوران کودکی را در زادگاهش سپری کرد و با رسیدن به سن ۷ سالگی برای کسب علم و دانش راهی مدرسه شد و تا پایان دوره ابتدای درس خواند و به دلیل نبود امکانات تحصیلی و آموزشی از ادامه تحصیل بازماند.

وی از همان دوران نوجوانی به همراه دیگر اعضای خانواده به کار و امورات کشاورزی در روستا پرداخت و در دوران جوانی به همراه برادر بزرگترش برای یافتن کار به تهران رفت و در آنجا مشغول کار شد.

مولود در سال ۶۷ برای گذراندن خدمت سربازی اعزام شد و پس از طی دوره‌های آموزشی در ارتش جمهوری اسلامی ایران مشغول خدمت شد.

وی پس از سال‌ها مجاهدت و از خود گذشتگی سرانجام روز بیست و یکم تیرماه سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی شرهانی بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

«شهناز ناصری» مادر شهید «مولود کریمی» در خصوص خصوصیات وی می‌گوید: مولود سومین فرزند خانواده بود و انسانی بسیار خوش اخلاق و با خانواده و همسایگان بسیار میانه خوبی داشت.

وی در ادامه گفت: پسرم در حین خدمت سربازی مریض شد و مدت ۱۰ روز به مرخصی آمد پس از بهبودی مجددا به محل خدمتش در منطقه شرهانی برگشت و در آنجا بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید و تا چهار سال جنازه اش پیدا نشد، یک روز از طریق بنیاد شهید به ما اطلاع دادند که جنازه فرزندم پیدا شده است و ما برای تحویل پیکر فرزندم به سنندج رفتیم و بعد از تشییع در روستا او را به خاک سپردیم، چند روز در روستا مراسم سوگواری برگزار شد و این برای من افتخار است که مادر شهید هستم.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=20428
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.