حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

 شهری کوچک با مردمانی مطالبه‌گر

  • کد خبر : 27227
  • 02 بهمن 1402 - 7:15
 شهری کوچک با مردمانی مطالبه‌گر
در پی مطالبات و خواسته‌های مردمی شهر دهگلان از خبرنگار کردتودی مستقر در این شهرستان در مورد اوضاع نابسامان خیابان آزادی (فنی و حرفه‌ای)، خبرنگار با حضور در محل و گفتگو با ساکنان و مغازه داران این خیابان، در تلاش برای پیگیری و حل موضوع است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اگر در طول روز خصوصاً در عصرها به خیابان آزادی (فنی و حرفه‌ای) شهرستان دهگلان سر بزنید، صحنه‌هایی را مشاهده خواهید کرد که شاید در هیچ جای دنیا نخواهید دید.

خیابان آزادی دهگلان، که از قضا تمامی مکانیک‌ها و تعمیرکاران اتومبیل‌های سبک و سنگین در این خیابان مشغول به کار هستند.

بافت شهری ضعیف و نامناسب شهر دهگلان و همچنین عدم همکاری و ناهماهنگی در بین ادارات خدمات رسان سطح شهر، دست به دست هم داده‌اند تا مشکلات عدیده‌ای را برای شهر دهگلان بوجود بیاورند، سرچشمه این مشکلات نیز ناشی را بی‌توجهی و عدم پاسخگویی مسئولان برخی ادارات سطح این شهرستان می‌باشد.

حضور تعمیرکاران، خودروهای پارک شده در حال تعمیر اعم از ماشین های سبک و سنگین، پارک‌های دوبل و سه بل در این خیابان شرایط زندگی را برای ساکنان این خیابان سخت و دشوار کرده است.

مشاغل مزاحم از قبیل تعمیرگاه‌های ماشین‌های سبک و سنگین براساس مصوبه وزارت کشور حق فعالیت در سطح شهر را ندارند که البته این موضوع توسط اصناف رعایت نمی‌شود، زیرا هیچگونه تذکری از سوی این صنف به آنها داده نشده است.

فریاد سیفی از ساکنان خیابان آزادی دهگلان در گفتگو با خبرنگار کردتودی، بیان کرد: در این خیابان پارک کردن خودروها بصورت دوبل و سه بل عادی شده است، کسی هم حق یا بهتر است بگویم جرأت اعتراض کردن را ندارد.

سیفی در ادامه عنوان کرد: سکوت ساکنان این خیابان دلیل بر بی‌اهمیتی موضوع نیست، بلکه عدم پاسخگویی و برخورد مناسب راهنمایی و رانندگی با این دست رانندگان است، متأسفانه مسئول راهنمایی و رانندگی شهرستان خود با وجود اینکه موضوع را هر روز از نزدیک می‌بیند، اما براحتی و در کمال بی خیالی از کنار موضوعی به این مهمی عبور می‌کند.

کمال جوانمردی از دیگر ساکنان این خیابان با اشاره به تجاوز مغازه داران به داخل خیابان و عبور از پیاده رو در خیابان آزادی، گفت: مغازه دارانی که تابلوهای خود را تا وسط خیابان قرار می‌دهند و نحوه چینش اجناس آنان که تمامی محوطه پیاده رو را اشغال کرده است، مزاحمت‌های خاص خودش را دارد.

جوانمردی در ادامه یادآور شد: متأسفانه مغازه‌داران با این طرز فکر اشتباه که تا وسط خیابان ملک خصوصی خودشان است، در حال کسب روزی هستند، اما به این موضوع حتی یک لحظه هم فکر نمی‌کنند که کسانیکه در این منطقه زندگی می کنند چه حالی دارند! برای چنین افرادی صحبت کردن از حق و حقوق شهروندی بی فایده و‌ بی ثمر خواهد بود.

با وجود پیگیری‌های مستمر خبرنگار کردتودی، مستقر در دهگلان، درباره جمع آوری ماشین‌های سنگین و جلوگیری از پارک این وسیله‌ها در داخل خیابان و همچنین ساماندهی آنها در تیر پارک ماشین های سنگین، متأسفانه تلاش‌های خبرنگار کردتودی در تماس با مسئول راهنمایی و رانندگی شهرستان کماکان بی نتیجه مانده است و این مسئول حاضر به مصاحبه و گفتگو با خبرنگار نخواهد بود.

شاید این موضوع کم تا بیش به ادارات خدمات رسانی همچون اداره صمت و شهرداری نیز مربوط باشد، بر این اساس اداره صمت و شهرداری دهگلان می‌تواند بجای مجادله و بحث با میوه فروشانی که سطح شهر در حال کسب روزی هستند، با هشدار به مغازه دارانی که حقوق شهروندی را زیر پا می‌گذارند، برخورد کرده و آنان را توجیه کنند تا به حریم پیاده روها تجاوز نشود.

محمد قادری، از تعمیرکارانی است که در خیابان آزادی یا فنی و حرفه ای، مغازه داشته و مشغول تعمیر ماشین‌های سواری است، وی در گفتگو با کردتودی، گفت: شهر دهگلان از بافت شهری نامناسبی برخوردار است، به نحوی که در بعضی از خیابان‌های آن عرض پیاده روهایش حتی به نیم متر هم نمی‌رسد و این خود یک ضعف محسوب شده و چهره شهر را نامرتب جلوه خواهد داد.

قادری در ادامه افزود: شاید بهترین کار این باشد که تعمیرکاران و مکانیک‌ها در حاشیه شهر اسکان داده شوند، چون در واقع چهره شهر دهگلان را خیابان آزادی به علت وجود تعمیرکاران زشت و زننده کرده است، طی چند بار، با هماهنگی چند تن از تعمیرکاران به شهرداری دهگلان مراجعه کرده‌ایم، اما هر بار به در بسته می‌خوریم، دلیل آنهم جالب است، شهردار امروز نیست، شهردار در جلسه است! واقعا شهردار کجاست؟!

این سؤالیست که برای خبرنگار کردتودی مستقر در دهگلان هم پیش آمده است: واقعاً شهردار دهگلان کجاست؟! رئیس راهنمایی و رانندگی دهگلان کجاست؟! مسئول پاسخگویی به مشکلات و مطالبات مردم کیست؟!

سخن پایانی

براساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، ایجاد و تأسیس کلیه اماکنی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان یا مخالف اصول بهداشت در شهرهاست ممنوع است و شهرداری مکلف است به رفع مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم متناسب با وضعیت فعالیت، مکان استقرار و ماهیت شغلی آن‌ها اقدام نماید.

باید این نکته را نیز در نظر گرفته شود که متولی این امر اتحادیه‌های مرتبط هستند که بدون در نظر گرفتن ترکیب جمعیتی شهر و استانداردهای تعریف شده در خصوص چیدمان مشاغل و بدون برنامه‌ریزی اقدام به صدور مجوز برای مشاغل مختلف و ناهمگون در یک خیابان می‌کنند.

از مسئولان شهرداری، اداره صمت و راهنمایی و رانندگی شهرستان دهگلان انتظار می‌رود، که با همکاری و تعامل با یکدیگر و در راستای خدمت به جامعه و مردم که در واقع ولی نعمت مسئولان هستند، تلاش کنند، زیرا در شأن یک شهر ۷۰ هزار نفری نیست که مسئولان نتوانند از پس مطالبات ساده‌ی مردم برآیند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=27227
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.