حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

شهرک صنعتی سنندج ۴ با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری رسید

  • کد خبر : 21054
  • 12 آبان 1402 - 16:08
شهرک صنعتی سنندج ۴ با حضور وزیر کشور به بهره‌برداری رسید
شهرک صنعتی سنندج ۴ با حضور وزیرکشور در جریان دومین دور سفر استانی رئیس جمهور به کردستان به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کردتودی، شهرک صنعتی سنندج ۴ در هفت کیلومتری این شهر و در نزدیکی روستای سرنجیانه واقع شده است و عملیات اجرایی فاز نخست سال ۱۳۸۵ آغاز شد ولی به دلیل داشتن معارض ملکی متوقف و آنگاه در سال ۱۳۹۶ بار دیگر اجرای آن از سرگرفته شد.

وسعت این شهرک ۲۰۵ هکتار است و در ۲ فاز تعریف شده که فاز نخست آن شامل ۷۵ هکتار و فاز دوم آن هم ۱۳۰ هکتار است که فاز نخست این شهرک سال ۱۳۹۹ در حالیکه زیرساخت های اساسی همچون آب و جاده آن آماده نشده بود به بهره برداری رسید ولی به همین دلیل تعداد زیادی از واحدهایی که زمین به آنها واگذار شده بود قادر به ساخت سوله نبودند.

فاز نخست این شهرک زون بندی شده و اراضی آن در قالب ۲۴۶ قرارداد به متقاضیان واگذار شده و هم اکنون تعدادی از واحدهای تولیدی در آن شروع به احداث سوله کرده‌اند.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان شهرک صنعتی سنندج ۴ هم جزو پروژه‌های نیمه تمامی بود که دولت سیزدهم آنرا تحویل گرفت و تکمیل آن در اولویت قرار داده شد.

حمیدرضا امانی اضافه کرد: پروژه جاده دسترسی به این شهرک صنعتی به طول ۲ کیلومتر تا خرداد سال جاری ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و از این ماه تا آبان با انجام کار جهادی به اتمام رسید.

امانی اضافه کرد: این پروژه که ارزش روز آن افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال است به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان ایجاد خط انتقال آب این شهرک صنعتی را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خواند و افزود: خط انتقال آب شهرک سرنجیانه به طول ۱۵ کیلومتر بعد از گذشت ۲ سال آماده افتتاح شده است.

امانی کل هزینه انجام شده در شهرک صنعتی سنندج چهار را افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مطالعات و طراحی فاز دوم این شهرک صنعتی هم انجام شده و آماده برگزاری مناقصه و آغاز عملیات اجرایی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان یادآور شد: شهرک فناوری در جوار فاز نخست شهرک صنعتی سنندج ۴ در زمینی به مساحت ۶ هکتار احداث می شود و این پروژه در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به کردستان کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان خاطرنشان کرد: براساس برآوردهای انجام شده برای احداث زیرساخت های شهرک کارگاهی دانش بنیان استان نیاز به بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21054
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.