حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
انبوهی از وعده‌های بر زمین مانده در دهگلان؛

شهردار بدقولي كرد، طرح‌ها نيمه‌تمام ماند!

  • کد خبر : 21569
  • 16 آبان 1402 - 7:51
شهردار بدقولي كرد، طرح‌ها نيمه‌تمام ماند!
عملکرد نامناسب شهرداری دهگلان باعث شده تا مردم چند بار دست به دامان فرمانداری و سایر ادارات ناظر بر فعالیت‌های این نهاد خدماتی شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، این روزها اگر سری به حاشیه شهر دهگلان بزنیم، متوجه می‌شویم که مکان‌هایی در شهر وجود دارند که مشکل راه داشته و از امکانات رفاهی که باید از آن برخوردار باشند محروم هستند.

با توجه به اینکه شهرداری مکلف است حراست و نگهداری یک شهر را بر عهده گیرد، اما در بحث خدمات‌دهی به سایر مناطق سطح شهر ضعیف عمل کرده و موجب نارضایتی مردم از عملکرد این نهاد خدمات رسان شده است.

عبید مفاخری از ساکنان کوچه‌ای در خیابان شهید خالدیان دهگلان در گفتگو با کردتودی اظهار داشت: ما در جایی زندگی میکنیم که در طی سالها بارش باران و برف آسفالت کوچه ما بطور کامل خراب کرده و عبور ماشین در کوچه تقریبا ناممکن است.

مفاخری در ادامه گفت: پس از وعده‌هایی که شهرداری مبنی بر ترمیم و آسفالت‌ریزی کوچه را به اهالی آن داد، برای پیگیری این موضوع چندین بار به شهرداری مراجعه کردیم اما کسی پاسخگوی ما نبود.

وی در اظهاراتش عنوان می‌کند که بیش از ده بار به اتفاق اهالی همین کوچه به شهرداری رفته و حتی نامه هم در این زمینه به شهرداری نوشته و تحویل داده‌اند اما تا به حال واکنشی از سوی شهرداری دریافت نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: به صورت مکرر و طی چند مرتبه به شهرداری مراجعه کردیم اما آنان از پاسخ امتناع کرده و در نتیجه ساکنان کوچه با خودیاری و کمک یکدیگر توانستیم چاله‌های کوچه را با سیمان پر کرده و بپوشانیم.

ماجرا فقط به اینجا ختم نمی شود، متأسفانه شهرداری در شش ماهه اول سال جاری عملکرد خوبی را از خود نشان نداده است، ایجاد یک پارک مجزای دیگر در دهگلان، تجهیز محدود و امکان ایجاد بستری تفریحی برای کودکان در پارک لاله، عدم ساماندهی آرامستان قدیمی شهرستان، روند کند در ایجاد کمربندی و بستری مناسب برای تسهیل در عبور وسایل نقلیه در حاشیه شهر، عدم اجرای طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد که در شهر به راحتی جولان داده و برای ساکنان شهر رعب و وحشت ایجاد می‌کنند، از نمونه اقداماتی است که هنوز شهرداری نتوانسته برای آن فکری کند.

طبق پیگیری‌های به عمل آمده توسط خبرنگار کردتودی، شهرداری از توضیحات در این زمینه خودداری می‌کند.

نصب نادرست نیوجرسی در خیابان استقلال دهگلان نیز یکی دیگر از اقدامات نابجای این ارگان محسوب می‌شود، خیابان استقلال از عرض کمی برخوردار بوده و تردد وسایل نقلیه در این مکان بسختی صورت می‌گیرد، این در حالی است که شهرداری به نصب نیوجرسی هزینه‌های کلان را متحمل شده اما در مقابل بازدهی خوبی را از این کار نخواهد برد، هنوز چند روز از نصب آنها نگذشته که بسیاری از نیوجرسی های نصب شده بعلت نبود فضای کافی برای تردد ماشین‌ها شکسته و یا از بین رفته است.

بهنام میهمی، از کاسبان خیابان استقلال در گفتگو با خبرنگار کردتودی عنوان می‌کند: از زمانی که این نیوجرسی های پلاستیکی را در این خیابان نصب کرده اند، رانندگان بیشتر مرتکب تخلف می‌شوند و این موضوع موجب بروز تصادفات خواهد شد.

وی ادامه داد: رانندگان با اطمینان از اینکه نیوجرسی های نصب شده پلاستیکی هستند براحتی از روی آنها عبور کرده و باعث شکستگی آن می‌شوند، شهرداری بجای استفاده از محافظ های پلاستیکی می‌توانست با نصب میله های آهنی که فضای کمتری را اشغال می‌کرد، این مشکل را به راحتی حل و برطرف می‌نمود.

جولان سگ های ولگرد در خیابان های دهگلان

متأسفانه در سطح شهر دهگلان شاهد حضور سگ‌های ولگرد به تعداد زیاد هستیم که این می‌تواند زنگ خطری برای شهرداری باشد، عدم ساماندهی و جای مناسب سگ‌های ولگرد، انتقال سگ‌ها از سایر شهرها به دهگلان و در نهایت کشتار بی‌رحمانه آنان توسط عوامل شهرداری، نشان از عدم مدیریت اقدامات این نهاد دولتی محسوب می‌شود.

ایرج مفاخری ساکن شهرک شافعیه دهگلان در گفتگو با کردتودی بیان داشت: ما شبانه به سبب وجود سگ‌های فراوان جرأت این رو نداریم که بیرون بیائیم، اول صبح‌ها هم وقتی از خانه برای اینکه به محل کارم بروم، همیشه این ترس در وجود من است که مورد حمله سگ‌های ولگرد و وحشی قرار بگیرم و به من آسیب بزنند.

شهرداری دهگلان در راستای جمع آوری سگ‌های ولگرد، گزینه کشتار بی‌رحمانه در شب را انتخاب کرده است، موضوعی که اینجا مطرح می‌شود این است: شهرداری که خود مجری و مسئول انتقال و رهاسازی این سگ‌ها در شهر است، پس چرا دست به کشتار بی‌رحمانه این موجودات با استفاده از اسلحه می‌زند؟!

آسفالت و ساماندهی مسیر منتهی به گورستان جدید دهگلان صورت نمی‌گیرد؟!

شهرداری چند وقت پیش وعده‌ای مبنی بر آسفالت مسیر گورستان شهر دهگلان برای تسهیل در کار مردم و ساماندهی آن را به مردم داد، اما هیچ این وعده تحقق پیدا نکرد بلکه وضعیت عبور و مرور وسایل نقلیه در این مسیر به کندی صورت می‌گیرد.

هرچند که پرسنل، مدیریت و کارکنان شهرداری حاضر به پاسخگویی در این زمینه نبودند، اما موضوع را از مردم و ساکنان دهگلانی جویا شدیم.

اکبر رضایی، شهروند دهگلانی در گفتگو با خبرنگار کردتودی گفت: شهرداری با وعده‌هایش ما را امیدوار و مصمم می‌کند، اما همین که پای عمل فرا می‌رسد، شهرداری خودش را کنار می‌کشد و کار را رها می‌کند.

رضایی در ادامه بیان کرد: مطالبه‌های مردم در مورد آسفالت این مسیر ناحق و نابجا نیست، شهرداری هر ساله با وعده‌های بی‌اساس فقط مردم را تا مدتی امیدوار می‌کند اما در اصل قضیه خدماتی در این زمینه انجام نمی‌دهد.

شهرداری شهرستان دهگلان در سال جاری پروژه‌های عمرانی را به ثمر رسانده که در چند سال اخیر در این شهرستان بی‌سابقه بوده است اما با این وجود کارهای بسیاری را ناتمام رها کرده است که امید می‌رود تا اواخر سال جاری آنها را به اتمام برساند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=21569
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.