حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
2
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مریوان:

شهدای ایران اسطوره‌های بزرگ تاریخ هستند

  • کد خبر : 17691
  • 06 مهر 1402 - 8:33
شهدای ایران اسطوره‌های بزرگ تاریخ هستند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مریوان با بیان اینکه شهیدان ایران به عنوان اسطوره‌های بزرگ تاریخ باید به نسل‌های جوان و آینده شناسانده شوند، گفت: ما در استانی زندگی می‌کنیم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک استان فرهنگی است پس باید قدر این ظرفیت را بدانیم و از آن برای توسعه استان استفاده کنیم.

حجت الاسلام زاهد کریمی در گفتگو با خبرنگار کردتودی در مریوان، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان عزیزی است که در راه حفظ نظام و انقلاب چیزی کم نگذاشتند.

وی افزود: آشنایی با روحیات رزمندگانی كه در آن دوران سخت و بسیار دشوار در فضای جبهه زندگی كردند و بخاطر پیروزی و سرافرازی ایران شب و روز را زیر آتش توپ، تانك، مسلسل‌ها و بمباران‌های دشمن به سر بردند و محكم و استوار ایستادند، جنگیدند، خون دادند و جان دادند، اما تسلیم نشدند؛ خواندنی است.

حجت الاسلام کریمی تشریح نمود: یك رزمنده دوران دفاع مقدس كه در عملیات‌های خیبر، والفجر مقدماتی، والفجر هشت، والفجر ۱۰ و چند عملیات دیگر حضور داشته درباره لزوم تروج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس می‌گفت”ما با فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس از كشورمان به بهترین نحو دفاع كرديم، طوری كه در تاریخ نمونه و مانندی ندارد”.

وی افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی رشادت‌های نوجوانان و جوانان بی‌نظیر بوده است و خاطرات و روایت‌های جنگ حکایت از ایثار نوجوانان دارد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مریوان خاطر نشان کرد: دفاع مقدس علاوه بر حفظ و بقای کشور و نظام جمهوری اسلامی، به خلق فرهنگ دفاعی جدیدی در تاریخ ایران منجر شد که از آن به «فرهنگ دفاع مقدس» یاد می‌شود و این فرهنگ در حال نشر به تمامی نقاط دنیا می‌باشد و با گذشت بیش از ۳۵ سال از حماسه دفاع مقدس، ماندگاری این فرهنگ با تهدید جدی نسیان و تحریف و وارونه جلوه دادن حقایق آن توسط معاندین روبرو شده است.

به گفته وی یک حماسه برای آن که زنده، ماندگار و از تحریف مصون بماند و هم چنان روح حماسی یک ملت را شاداب نگاه دارد، باید به طور صحیح، ثبت و روایت و ابعاد گوناگون آن به طور دقیق تبیین شود.

وی گفت: از مهم‌ترین ویژگی‌های رزمندگان اسلام در هشت‌سال دفاع مقدس صفای باطن، صداقت و اخلاص بود که آنان را در صف مجاهدان فی‌سبیل‌الله قرار داد.

حجت‌الاسلام کریمی بیان داشت: در باور رزمندگان دفاع مقدس، نه تنها به عنوان یک ارزش در نگرش اسلامی آنان موج می‌زد، بلکه در رفتار و عمل آنان کاملا هویدا بود.

وی بیان نمود: روحیه گمنامی، شهرت‌گریزی و بی‌نشانی فرماندهانی چون شهید همت، شهید باکری، شهید بروجردی، شهید میثمی برای هر رزمنده‌ای درس‌آموز بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مریوان با بیان اینکه شهیدان ما به عنوان اسطوره‌های بزرگ تاریخ باید به نسل‌های جوان و آینده شناسانده شوند، افزود: ما در استانی زندگی می‌کنیم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک استان فرهنگی است پس باید قدر این ظرفیت را بدانیم و از آن برای توسعه استان استفاده کنیم.

وی بر لزوم قدردانی از خانواده شهدا و تلاش برای ارائه خدمات بهتر به آنان تاکید نمود و اضافه کرد: شهدای ما فقط به فکر عزت و استقلال این نظام و انقلاب بودند و اکنون وظیفه ما است که به فکر خانواده‌های آنها باشیم.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=17691
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.