حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بیجار خبر داد:

شماره معکوس برای پایان صدور سند تک‌برگ در بیجار

  • کد خبر : 19920
  • 06 آبان 1402 - 9:26
شماره معکوس برای پایان صدور سند تک‌برگ در بیجار
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان بیجار گفت: از 60 هزار سند دفترچه‌ای در دست مردم، 46 هزار از این تعداد به سند تک‌برگ تبدیل، صدور و تحویل شده است.

رسول رضایی در گفتگو با خبرنگار کردتودی، اظهار داشت: با تلاش شبانه‌روزی همکاران ثبت اسناد و پیگیری خوب مردم، کمتر از ۱۴ هزار سند دفترچه‌ای مانده است که امیدواریم تا پایان سال، این تعداد هم به سند تک‌برگ تبدیل شود.

وی افزود: با توجه به اینکه نقشه‌برداری از اراضی کشاورزی بصورت رایگان توسط نقشه‌برداران ثبت اسناد و املاک بیجار صورت می‌گیرد، اظهار کرد: انتظار داریم همشهریان از این فرصت کم‌نظیر بهره‌مند شوند.

رضایی با اشاره به مزیت‌های اسناد تک‌برگ، توضیح داد: صدور اسناد تک‌برگی اقدامی مهم و موثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است و با توجه به بالا بودن ضریب امنیت این سیستم و سرعت در پاسخگویی به مراجعین اجرای این طرح از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: از ۱۴ هزار سند دفترچه‌ای باقی‌مانده شهرستان، حدود ۶ هزار سند دفترچه‌ای روستایی وجود دارد که با هماهنگی‌های به عمل آمده با فرمانداری و جلسات توجیهی دهیاران، امیدواریم این تعداد اسناد هم در ایام بیکاری کشاورزان، بیشتر مورد استقبال قرار گیرد.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک بیجار گفت: از ابتدای سال تا امروز استقبال مردم از این طرح بسیار عالی است، این فرصت رایگان، خدمت ارزنده دولت به عموم جامعه است.

وی با بیان اینکه به اسناد دفترچه‌ای خدماتی ارائه نمی‌شود، ادامه داد: آگاهی بخشی به مردم از سوی رسانه‌ها در خصوص تعویض اسناد دفترچه‌ای به سند تک برگ ضروری است.

رضایی تصریح کرد: چاپ اسناد در چاپخانه‌های دولت، داشتن بارکد امنیتی، نمایش کروکی و نقشه، جامع و خوانا بودن اطلاعات، داشتن اطلاعات مربوط به نشانی دقیق ملک، مشخصات دقیق و کامل مالک، نمایش نقشه کاداستر منطبق با نقشه‌های هوایی محل، داشتن شناسنامه ملی جغرافیایی املاک و مستغلات(جام) و ثبت مشخصات ملک و نقشه آن در بانک جامع اطلاعاتی املاک از ویژگی‌های سند مالکیت تک برگی است.

وی مهمترین ماموریت ثبت اسناد و املاک را حدنگاری اراضی کشاورزی دانست و گفت: طبق گزارش‌ها و آمار دادگستری‌، بیشترین طرح دعاوی در دادگاه، اختلافات و درگیری‌ها مردم و حتی اقوام در مورد اختلافات ملکی است که در صورت صدور سند تک برگ، به صورت قابل توجهی از تشکیل پرونده در دادگاه‌ها جلوگیری خواهد شد.

رضایی پیشنهاد داد: با صدور اسناد تک‌برگ و ایجاد بانک اطلاعاتی قابل دسترس برای دفاتر ثبت اسناد و املاک، می توان با حذف صدور اسناد تک برگ در آِینده، امکان ارائه کلیه اطلاعات املاک اشخاص را در یک کارت ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه روزانه تعداد قابل توجهی از عموم مردم به علت مفقودی سند تک‌برگ به این اداره مراجعه می‌کنند، گفت: در صورت تجمیع اطلاعات املاک و اسناد در یک کارت، می‌توان از ارائه کپی برابر اصل در بسیاری از موارد اداری و تسهیلات، مصرف کاغذ و اتلاف وقت به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=19920
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.