حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0
امام‌جمعه شهرستان دهگلان:

شب قدر برترین شب و ماه مبارک رمضان برترین ماه در اسلام است

  • کد خبر : 31291
  • 10 فروردین 1403 - 14:06
شب قدر برترین شب و ماه مبارک رمضان برترین ماه در اسلام است
امام‌جمعه شهرستان دهگلان گفت: ماه مبارک رمضان ماهی است که در آن گناهان انسان بخشیده می‌شود و گناه و اعمال زشت و ناپسند در آن حرام است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، حاج ماموستا عبدالسلام محمدی امام‌جمعه شهرستان دهگلان در خطبه‌های نمازجمعه ۱۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ که با حضور مردم متدین این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امسال بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن تقارن پیدا کرد، بهار طبیعت و شکوفه‌زدن گل‌ها و زنده شدن دوباره گیاهان نشان از عظمت پروردگار جهانیان است.

ماموستا محمدی در ادامه افزود: به نیمه دوم ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌ایم و در شرف ورود به شب‌های قدر هستیم، شبی که برتر از هشتاد سال عبادت خالصانه است، در این شب قرآن مجید بر پیامبر اسلام (ص) نازل شد.

امام‌جمعه شهرستان دهگلان گفت: در شب قدر فرشتگان خداوند تا طلوع صبح بر مسلمانان و مؤمنانی که برای رضای الهی شب‌زنده‌داری کرده‌اند، درود می‌فرستند.

وی یادآور شد: ماه مبارک رمضان ماهی است که در آن گناه و معصیت، عملی زشت و ناپسند است، ماه رمضان ماه روزه، نماز، انجام کار نیک و رضای و خشنودی خداوند است.

وی در ادامه تأکید داشت: حرمت نگه‌داشتن این ماه عزیز و بزرگ بر همه مسلمانان واجب است، یعنی حتی اگر روزه هم نگیریم باید شأن و حرمت ماه مبارک رمضان را نگهداریم، در مراسماتی که در ایام نوروز در بعضی روستاها برگزار شد، شاهد بودیم که به‌صراحت به لباس محلی و ماه رمضان بی‌حرمتی و اهانت شد و این خلاف موازین اسلامی تلقی می‌شود.

وی گفت: باید در این زمینه آگاه‌سازی شود و مسلمان باید بداند که دین اسلام بر پایه و اساس حجاب و عفت بنا شده است، دین اسلام دین نصیحت و اندرز است، باید فرد را در زمینه اصول و محرمات و واجبات دین آگاه ساخت.

ماموستا محمدی عنوان کرد: منطقه کردستان جایگاه بزرگانی همچون ماموستایان، عالمان و ریش‌سفیدان برجسته است، نباید مورد تهاجم فرهنگی قرار گیرد، نباید به فرهنگ و تمدن اسلامی و ملی توهین شود و این تنها با فرهنگ‌سازی امکان‌پذیر است.

 امام‌جمعه دهگلان در پایان خاطرنشان کرد: شب قدر برترین شب و ماه رمضان برترین ماه است، در شب قدر خداوند متعال به رنگ پوست یا ملیت شخص نمی‌نگرد، بلکه مسلمانان را با قلب و ایمانشان می‌سنجد، در این شب بزرگ خداوند تمامی گناهان انسان را می‌بخشد، ماه رمضان فرصتی بسیار مغتنم برای خودسازی و خداشناسی است و سعی کنیم از این موهبت الهی بیشترین بهره را ببریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=31291
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.