حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

شبکه‌های توزیع برق کردستان آماده بارش‌های زمستانی/تاکنون ۶۰ درصد شبکه تعمیر شده است

  • کد خبر : 2982
  • 30 آبان 1401 - 7:56
شبکه‌های توزیع برق کردستان آماده بارش‌های زمستانی/تاکنون ۶۰ درصد شبکه تعمیر شده است
معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: با هدف ایجاد آمادگی و پایداری بیشتر در شبکه توزیع برق جهت مواجه با بارش های پاییزی و زمستانی، بیش از ۷ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط (معادل ۶۰ درصد خطوط) طی ۷ ماهه امسال در سطح استان تعمیر و اورهال شد.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، سیدمحمد فتحی معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از آمادگی این شرکت برای مواجه با بارش های احتمالی در فصول پاییز و زمستان خبر داد و گفت: در همین راستا طی ۷ ماهه نخست امسال از مجموع ۱۲ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط موجود در استان، بیش از ۷ هزار کیلومتر آن (معادل ۶۰ درصد خطوط) با هدف پایداری بیشتر شبکه و افزایش ضریب اطمینان شبکه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال تعمیر و اورهال شد.

 

فتحی با اشاره به اینکه در سطح استان قریب به ۱۴ هزار پست توزیع نیروی برق نیز وجود دارد، افزود: پست برق یکی از مهم ترین و کلیدی ترین تجهیزات توزیع برق است که می تواند در زمان های مورد نیاز ولتاژ را به سطح های بالاتر و یا پایین تر تغییر دهد که امسال قریب به ۵ هزارو ۵۰۰ پست توزیع برق نیز در استان (معادل ۴۰ درصد کل پست های توزیع برق) با هدف آمادگی بیشتر برای ورود به فصل زمستان و مواجه با بارش های زمستانی، تعمیر و اورهال شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از تعمیر و اورهال شبکه های توزیع برق را افزایش طول عمر مفید و همچنین کاهش خرابی‌ها و متعاقبا ایحاد خاموشی های ناخواسته عنوان کرد و اظهار داشت: کاهش مدت زمان خاموشی های احتمالی در شبکه، بهبود قابلیت اطمینان و سطح دسترسی شبکه، کاهش هزینه‌ها و امکان پیش‌بینی شرایط آتی از مزایای اجرای این طرح است.

 

فتحی با اشاره به اینکه شبکه توزیع برق در فصل سرما به دلیل بارش برف و باران در معرض آسیب دیدگی و خرابی قرار می گیرد، اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانبندی شده، نقاط معضل دار شبکه موجود در سطح استان شناسایی شده و سپس با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود، در قالب اکیپ های تعمیراتی خط سرد و گرم( بدون اعمال خاموشی شبکه،تعمیر و اصلاح شبکه صورت می پذیرد.

 

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به انجام بیش از هزاربرنامه عملیاتی جهت تعمیر و اورهال بیش از ۶۰ درصد شبکه فشار متوسط در سطح استان اشاره کرد وگفت: از این تعداد، ۵۹۰ برنامه از طریق تعمیرات با خطوط گرم و بدون اعمال هیچگونه خاموشی در سطح استان انجام گردیده است.

 

وی در پایان گفت: مهمترین اهداف تشکیل وفعال سازی واحدهای خط گرم در سطح استان کاهش مدت زمان خاموشی ها، کاهش انرژی توزیع نشده و جلوگیری از فرسودگی واستهلاک زود هنگام تجهیزات شبکه بخاطرکلیدزنی های مکرر است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=2982
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.