حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
فرمانده سپاه بیت المقدس کُردستان:

شایعه آوردن تانک به سنندج کذب است/ هیچ دانشجویی در کردستان بازداشت نشد/ مغازه بستن دردی دوا نمی‌کند

  • کد خبر : 1680
  • 20 مهر 1401 - 17:52
شایعه آوردن تانک به سنندج کذب است/ هیچ دانشجویی در کردستان بازداشت نشد/ مغازه بستن دردی دوا نمی‌کند
فرمانده سپاه بیت المقدس کُردستان با ابراز تاسف از اینکه در جریان اغتشاشات اخیر کسی در برابر آتش‌زدن قرآن واکنشی از خود نشان داد، اظهار کرد: مغازه بستن دردی دوا نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار کُردتودی، سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک به مناسبت میلاد با سعادت خاتم انبیا محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت اظهار داشت: هیچ کشوری به اندازه ایران اسلامی آزادی بیان ندارد و وجود ٥٣٧ سمن گواه بر این موضوع است.

سردار حسینی افزود: ما برای انتقاد احترام قائلیم اما اگر کسی آمد و به غیر انتقاد به امکانات مردم ضرر وارد کرد آیا نباید با او برخورد کرد؟

وی با اشاره به اینکه نقش آفرینی نخبگان در این امر بسیار مهم و حائز اهمیت است گفت: اقناع سازی در هر جامعه ای لازم است چرا که با این روش بسیاری از مسائل روشن میشود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بیان داشت: دشمن میخواهد از آب گل آلود ماهی بگیرد و هدفی جز ناامن کردن کشور از این راه ندارد.

سردار حسینی گفت: هر ایرانی وطن دوست قطعا با نگاه حق بینانه بد را از خوب تشخیص خواهد داد و هرگز ملتی را که بر آن عرق دارد را به دشمن نخواهد فروخت.

فرمانده استانی شهید شهرامفر به نقش رسانه و اثرگذاری آن اشاره کرد و بیان داشت: رسانه های شما بسیار اثر گذار است چرا که اگر اینطور نبود دشمن اینگونه به مقابله بر نمی خواست.

سردار حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: با نگاهی به کشور های همسایه مانند افعانستان, عراق و سوریه می توانید به دوستی آمریکا پی برد و مردم ایران بدانند که دشمن هرگز جز به فکر منافع خود به فکر مردم نخواهد بود.

وی با ابراز تاسف از اینکه در جریان اغتشاشات اخیر کسی در برابر آتش‌زدن قرآن واکنشی از خود نشان داد، اظهار کرد: مغازه بستن دردی دوا نمی‌کند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان به پشت‌پرده اتفاقات ناشی از مرگ مهسا امینی اشاره کرد و افزود: ۲۰روز قبل از این حادثه جلسه‌ای در اقلیم عراق درباره ایجاد ناامنی در ایران برگزار می‌شود، دموکرات، کومله و احزاب هر کدام طوری اعلام آمادگی کرده و می‌گویند سلاح به دست به ایران و کردستان خواهیم رفت و مرگ‌ مهسا امینی تنها بهانه‌ای بود.

وی با بیان اینکه ایران متعلق به همه ایرانیان است، عنوان کرد: در همین کردستان اکثر مسئولان استانی بومی استان و اهل‌سنت هستند اما عده‌ای مدام دنبال ناامیدی هستند.

وی شایعه رسانه‌های معاند درباره آوردن تانک به سنندج و خون‌ریختن جوانان را تکذیب کرد و افزود: هشت نفر از عوامل مزدور ضدانقلاب به صورت ناجوانمردانه یک نفر از پاسداران مدافع امنیت کردستان را مقابل تاناکورا سنندج به شهادت رساندند اما کسی حرفی نزد‌.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با بیان اینکه در جریان اغتشاشات اخیر برخی از جوانان فریب‌خورده و نا آگاهانه از روی احساس سنگ پرتاپ کردند، گفت: انتظار می‌رود نخبگان و اصحاب رسانه در این شرایط پای کار بیایند و روشنگری کنند.

فرمانده سپاه کردستان با اعلام اینکه در جریان اغتشاشات اخیر هیچ دانشجویی در کردستان بازداشت نشد، افزود: نظام همواره پاسخ‌گوی مشکلات مردم است.

هدف کوتاه مدت دشمن، توقف امور و وقفه در مسیر جریان اجرایی کارهای عمرانی است

حجت الله عبدالملکی مدیر کل صدا و سیمای استان کردستان در ادامه این نشست اظهار داشت: اهداف دشمن در صف آرایی جنگ نرم دشمن را اگر بخواهیم بررسی کنیم خواهیم دید که دشمن همواره منتظ فرصت و بهانه ای برای ضربه به جمهوری اسلامی و ارزش های ماست.

وی گفت: دشمن همواره سه هدف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت که همان براندازی نظام است را می خواهند با عملیات های روانی خود ونبال کنند که هدف کوتاه مدتشان توقف امور و وقفه در مسیر جریان اجرایی کارهای عمرانی است.

وی گفت: هدف میان مدت از این عملیات روانی دشمن، کاهش، فرسایش و از بین بردن سرمایه اجتماعی که همان اعتماد، مشارکت و مسئولیت اجتماعی است و هدف بلند مدتشان هم براندازی نظام است که این جزء محالات است ولی اینکه بتوانند سرمایه اجتماعی را کاهش دهند به اهداف موردنظرشان میرسند.

وی با بیان اینکه بیشترین تمرکز دشمن بر روی عملیات روانی بود ادامه داد: بمباران خبری، به دست گرفتن روایت اول، دروغ بزرگ، مرجعیت زدایی از حوزه فکری و علمی و همچنین اعمال مارپیچ سکوت از اقدامات و تکنیک های روانی دشمن است.

عبدالملکی اضافه کرد: در مسیر خنثی سازی هدف کوتاه مدت، دشمن باید شرایط را عادی و رو به پیشرفت نشان داد و همچنین در راستای افزایش اعتماد باید پیوند عمیقی با نخبگان برقرار کنیم.

در پایان این نشست، تعدادی از اصحاب رسانه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=1680
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.