حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان مهرماه جاری برگزار می شود

  • کد خبر : 14336
  • 04 مرداد 1402 - 9:59
شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان مهرماه جاری برگزار می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پس از یک سال وقفه با دعوت از هنرمندان سراسر ایران و شماری از کشورهای جهان از ۱۱ تا ۱۷ مهرماه جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی،علی اصغر دریایی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران استان کردستان در سنندج اظهار کرد: فراخوان شرکت در شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، اواخر مردادماه سال گذشته منتشر شد و حدود ۱۷۰ اثر به دبیرخانه رسید که در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به بخش‌های مختلف جشنواره افزود: این رویداد هنری در۶ بخش آزاد، آیینی – سنتی، کودک و نوجوان، فراگیر (ویژه معلولین)، دگرگونه‌های اجرا و بخش ویژه ایثار و شهادت برگزار می‌شود که آثار هر سه بخش توسط یک تیم داوری سه‌ نفره به‌صورت جداگانه بازبینی و انتخاب شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به بخش بین الملل جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: در بخش بین‌الملل، با وجود اعلام حذف پرداخت هزینه (دستمزد) به گروه‌های بین‌الملل که روند ثابت و همیشگی چنین رویدادهایی بوده است، همچنان شاهد استقبال گروه‌ها به‌ویژه با تولید آثار مختص به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان بودیم.

وی درباره تعداد و جزئیات گروه‌های نمایشی خارجی در این جشنواره اظهار کرد: از ۲۵ گروه نمایشی متقاضی شرکت در جشنواره حدود ۱۱ گروه از کشورهایی چون مکزیک، ایتالیا، مغولستان، مصر، لیبی، تونس، الجزایر و افغانستان، قطر و عراق حضور خواهند داشت که اسامی و اطلاعات دقیق آن‌ها به‌ صورت جداگانه منتشر می‌شود.

دریایی یادآور شد: امسال به‌ صورت ویژه حدود ۱۰ نفر از دبیران جشنواره‌های بین‌المللی از سراسر جهان دعوت شده اند تا با تماشای آثار حاضر در این رویداد شرایط تبادل هنری و معرفی گروه‌های برتر کشورمان به دیگر کشورها توسط این دبیران فراهم شود.

وی اضافه کرد: امسال به احترام گروه‌های نمایشی که سال گذشته متقاضی حضور در جشنواره بودند، فراخوان جدیدی منتشر نشده است؛ اما در بخش “جشنواره جشنواره‌ها” میزبان حضور گروه‌های منتخب سایر جشنواره‌ها خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در مورد بخش‌های انتخاب و داوری هم اظهار کرد: رویکرد ما در دعوت هنرمندان برای انتخاب و داوری‌ها حضور افراد باتجربه، با تحصیلات دانشگاهی و البته توجه به جوان‌گرایی است.

مریوان شهری کوچک در غربی‌ترین نقطه کشور است که شاید از لحاظ امکانات، تجهیزات و بسترهای اجرایی با سایر شهرهای کشور برابری نکند اما مردم و برگزارکنندگان جشنواره هرساله با عشق و علاقه‌ای که به این رویداد هنری و میزبانی از گروه‌های نمایشی دارند در تلاش هستند تا بهترین شرایط را از لحاظ فرهنگی، هنری و گردشگری برای برگزاری فراهم کنند.

شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از ۱۱ تا ۱۷ مهرماه جاری در شهرستان مریوان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=14336
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.