حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

سی‌ و چهارمین جشنواره تئاتر کردستان به میزبانی بیجار به کار خود پایان داد

  • کد خبر : 22781
  • 28 آبان 1402 - 20:40
سی‌ و چهارمین جشنواره تئاتر کردستان به میزبانی بیجار به کار خود پایان داد
با حضور مسئولین کشوری و استانی، جمعی از هنرمندان و عموم مردم شهرستان بیجار، آیین اختتامیه جشنواره تئاتر کردستان در سینمای آزادی شهر بیجار برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، پیش از ظهر امروز با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، مدیر کل هنرهای نمایشی کشور، مدیرعامل انجمن نمایش استان و مسئولین شهرستانی، آیین اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر کردستان که از ۲۵ آبان‌ماه آغاز به کار کرده بود، امروز به کار خود پایان داد.

این جشنواره با اجرای هشت تئاتر صحنه‌ایی که در پلاتوی شماره یک‌و‌۲ مجتمع امیرنظام گروسی بر روی صحنه رفت، چهار اجرا نیز برای اولین بار در شهر بیجار، بصورت خیابانی و با استقبال کم‌نظیر مردم هنر دوست کهن‌دیار گروس برگزار شد.

با توجه به اهمیت ویژه برگزاری این جشنواره هنری در شهرستان، اسکان هنرمندان بیش‌از هر موضوع دیگری اهمیت داشت که متاسفانه در بیجار چنین مکان مستقل و با ظرفیت‌مناسب وجود ندارد، هنرمندان در ۲ مکان متخلف و با تراکم صورت گرفت.

موضوع دیگر که در این جشنواره به چشم آمد، استقبال کم‌نظیر علاقه‌مندان از اجراها بود که بازهم به علت کمبود فضای کافی برای تماشاگران، تعداد نمایش‌ها افزایش یافت.

مطالبه به‌حق مردم هنرمند بیجارگروس با توجه به ظرفیت‌بالای هنری در این دیار، ثابت ماندن دبیرخانه جشنواره تئاتر کردستان در بیجار است که می‌تواند زیر ساخت‌های فرهنگی را توسعه بخشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این آیین با بیان اینکه بیجار قطب تولید تئاتر استان کردستان است، استقبال از جشنواره تئاتر استانی در بیجار را بی‌نظیر توصیف کرد.

علی‌اصغر دریایی اظهار داشت: جشنواره تئاتر استانی در شهرستان بیجار با نگاه تمرکززدایی از مرکز استان به شهرستان‌ها انجام شد.

وی افزود: از اهداف جشنواره تئاتر استانی ایجاد شور و‌ نشاط برای مردم به ویژه هنرمندان این عرصه است و هنرمندان فاخر و بزرگی از این شهرستان در عرصه‌های ملی و بین المللی حضور دارند.

دریایی با تقدیر از حضور ۱۵۰ هنرمند در این جشنواره، گفت: قطعا این رویداد موجب یک جنبش تازه و حرکت نو در جریان هنر این شهرستان شده است و در نظراست ۲ جشنواره و همایش دیگر در بیجار تا اواخر سال جاری با عناوین همایش ملی مرد میدان با نگاه غزه و جشنواره امیرنظام گروسی با هدف معرفی چهره فاخر این شخصیت به صورت ملی در بیجار برگزار شود.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در ادامه این آیین اظهار داشت: خوشبختانه اجراهای نمایشی با استقبال خوب هنر دوستان و هنرمندان همراه بوده و با توجه به استعدادهای خوبی که وجود دارد لازم است تا حمایت‌های بیشتری از این هنر صورت بگیرد.

کاظم نظری با اشاره به کیفیت سی و چهارمین جشنواره تئاتر استانی، تایید کرد: جشنواره امسال با سطح کیفیت بسیار مناسبی در بیجار برگزار شد و و خوشبختانه هنرمندان اجراها نیز از توانایی بالایی برخوار بودند، خوشحالیم که جوانان توانمندی در این استان وجود دارد.

وی افزود: در هر گوشه کشور جوانان با استعداد خوبی وجود دارد و مسؤولان فرهنگی باید توجه بیشتری به جوانان داشته باشند.

در پایان این آیین، از پوستر همایش ملی شعر مردمیدان رونمایی شد و بصورت نمادین از اجراهای برتر تجلیل شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=22781
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.