حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

سومین همایش ملی شعر «مرد میدان» در بیجار برگزار شد

  • کد خبر : 30208
  • 21 اسفند 1402 - 7:43
سومین همایش ملی شعر «مرد میدان» در بیجار برگزار شد
سومین همایش ملی شعر «مرد میدان» با حضور شاعران ملی آیینی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سینما آزادی شهر بیجار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، در این همایش که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، شاعران ملی آیینی و جمعی از هنرمندان و عموم مردم شهرستان بیجار در پردیس سینمای آزادی شهر بیجار برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین اظهارکرد: آرمان‌های انقلاب اسلامی را با هنر شعر و نمایش می‌توان به دنیا معرفی کرد.

علی‌اصغر دریایی افزود: یکی از بهترین راه‌های آشنایی جامعه امروزی با مفاهیم دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران، هنر است و از گذشته تا کنون، هنر شعر بیش از سایر هنرها توانسته ارتباط عمیق خود را با روح و جان شنونده حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه راه و رسم شهدا الگویی بی‌نظیر برای زندگی امروز ما است، گفت: با برنامه ریزی مناسب و اجرای طرح‌های فرهنگی، یاد و نام شهدا را زنده نگهداریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: راهبردهای کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی توانمند سازی ادارات شهرستان‌ها در اجرای چنین همایش‌های ملی است که بدون شک خلاقیت و ظرفیت‌های جدید به میدان خواهند آمد.

دریایی با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و سردار دلها، چراغی برای گم نکردن مسیر است، اظهار کرد: وظیفه آحاد جامعه و مسئولین است که این نکته مهم و کارگشا را سرلوحه خود و اهداف زندگی و کاری خود قرار دهند.

به گزارش کردتودی، ۹۵ شاعر از سراسر کشور با ارسال ۲۲۰ شعر آئینی در وصف رشادت‌ها و شجاعت‌های شهید حاج قاسم و مدافعان حرم و مظلومیت مردم غزه به دبیرخانه این همایش شرکت کردند و در این آئین از برگزیدگان تجلیل شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=30208
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.