حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

سه تُن ماهی فاسد در کردستان کشف و ضبط شد

  • کد خبر : 10590
  • 24 اردیبهشت 1402 - 7:54
سه تُن ماهی فاسد در کردستان کشف و ضبط شد
مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: سه تُن ماهی فاسد در محورهای مواصلاتی استان کشف و ضبط شد.

مجتبی ورمقانی در گفتگو با کردتودی اظهار داشت: تیم‌های اداره کل دامپزشکی کردستان در یکی از محورهای مواصلاتی استان از یک خودرو ایسوزو فاقد یخچال و همچنین فاقد گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای حمل، این محموله ماهی فاسد، غیرقابل مصرف و دارای بوی تعفن را کشف و ضبط کردند.

وی افزود: سه هزار و ۱۰۰ کیلوگرم ماهی فاسد و غیر قابل مصرف به صورت غیر بهداشتی و بدون مجوز حمل از یک دستگاه خودرو ایسوزو کشف و ضبط شد.

وی افزود: به اذعان صاحب محموله، متخلفان بهداشتی قصد داشتند این محموله را به یکی از کارگاه‌های خارج استان منتقل و در آنجا بسته بندی و به بازار مصرف عرضه کنند.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: به استناد ماده (۴) آئین نامه چگونگی کنترل بهداشتی تردد، نقل و انتقال، واردات و صادرات دام زنده و فرآورده‌های خام دامی موضوع بند د ماده (۳) و بند ب ماده (۵) قانون سازمان دامپزشکی، امسال نیز همانند سال‌های گذشته هرگونه نقل و انتقال دام زنده، فرآورده‌های خام دامی و نهاده‌های خوراک دام، خوراک آماده، مکمل‌ها و کنسانتره‌های دام و طیور، دارو و مواد بیولوژیک نیازمند اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای حمل از شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها و یا مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی واحدهای مجاز است.

ورمقانی افزود: نقل و انتقال موارد فوق بدون اخذ گواهی بهداشتی دامپزشکی، غیر مجاز و تخلف محسوب می‌شود و افراد خاطی به مراجع قضائی معرفی و با آنها طبق قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

وی گفت: از بهره‌برداران انتظار داریم با توجه ویژه به هشدارهای دامپزشکی و رعایت حداکثری قوانین و مقررات ما را در تأمین و تضمین امنیت غذایی یاری کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10590
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.