حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3
سرپرست ورزش و جوانان استان کردستان:

سهم بانوان در حوزه ورزش قهرمانی و مدال‌آوری کردستان، امسال بسیار پررنگ بود

  • کد خبر : 19297
  • 25 مهر 1402 - 9:17
سهم بانوان در حوزه ورزش قهرمانی و مدال‌آوری کردستان، امسال بسیار پررنگ بود
سرپرست ورزش و جوانان استان کردستان درباره حمایت از استعدادهای ورزشی کردستان گفت: طرحهای مدونی برای توسعه ورزش استان داریم که بخش مهمی از آن به حوزه ورزش بانوان اختصاص دارد چرا که سهم بانوان در حوزه ورزش قهرمانی و مدال‌آوری کردستان، امسال بسیار پررنگ بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، آمنه غلام‌ویسی در جمع خبرنگاران با تبریک هفته تربیت بدنی و با تقدیر از فعالیت‌های اصحاب رسانه اظهار کرد: ۴۰۰ ویژه برنامه فرهنگی، ورزشی و عمرانی در سطح استان کردستان در ایام هفته تربیت بدنی برگزار می‌شود.

وی برگزاری مسابقات ورزشی، جشنواره‌ها، افتتاح ۶ پروژه عمرانی، مسابقه پیامکی، دیدار با پیشکسوتان ورزشی، دیدار با خانواده شهدا، مراسم کوهپیمایی را از جمله فعالیت‌های هفته تربیت بدنی در کردستان اعلام کرد.

غلام‌ویسی خاطرنشان کرد: افتتاح پیست اسکی در شهرک زاگرس سنندج، افتتاح پنج سالن چمن مصنوعی از جمله طرح‌های قابل افتتاح در هفته تربیت بدنی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: سالن ورزشی بانه نیز از جمله طرح‌های عمرانی مهم است که در سفر ریاست جمهوری به کردستان افتتاح خواهد شد.

سرپرست ورزش و جوانان استان کردستان اعلام کرد: تعداد ۳۰ پروژه عمرانی نیمه تمام در کردستان داریم که از ۱۰ تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و برنامه‌ریزی برای جذب اعتبار تکمیل این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

غلام‌ویسی یادآور شد: خوابگاه ۲۰۰ نفری سقز نیز در سال ۱۴۰۳ افتتاح خواهد شد و سایر پروژه‌های عمرانی نیز در دست اقدام و اجراست که از دهه فجر امسال تا سال آینده به مرور افتتاح می‌شوند.

وی عنوان کرد: فاز اول مجموعه ورزشی حسن‌آباد سنندج هم تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود و فاز دوم آن در سال آینده به اتمام می‌رسد.

سرپرست ورزش و جوانان استان کردستان با اشاره به حمایت از استعدادهای ورزشی کردستان یادآور شد: طرح‌های مدونی برای توسعه ورزش استان داریم که بخش مهمی از آن به حوزه ورزش بانوان اختصاص دارد چرا که سهم بانوان در حوزه ورزش قهرمانی و مدال‌آوری کردستان، امسال بسیار پررنگ بود.

غلام‌ویسی اعلام کرد: ایجاد پارک ورزش بانوان از جمله برنامه‌های در دست اقدام این اداره‌کل است.

وی اضافه کرد: ۳۳ تیم ورزشی کردستان در لیگ‌های کشوری فعالیت دارند که از این تعداد ۱۲ تیم بانوان و یازده تیم مردان است.

سرپرست ورزش و جوانان استان کردستان افزود: میانگین سرانه ورزشی در کردستان ۸۰ صدم متر و در استان ۷۰ صدم متر است که در برخی شهرستان‌ها سرانه فضای کشوری بالا و در برخی شهرهای استان همچون سنندج سرانه فضای ورزشی پایین است که به ۴۵ درصد می‌رسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=19297
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.