حدیث روز

  • امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1
خبر با طعم آرد و نان‌؛

سهمیه آرد خبازی‌های شهرستان دهگلان افزایش یافت

  • کد خبر : 15114
  • 19 مرداد 1402 - 9:42
سهمیه آرد خبازی‌های شهرستان دهگلان افزایش یافت
معتصمی فرماندار دهگلان گفت: درماه گذشته در شهرستان دهگلان با پیگیری‌هایی که با جهاد کشاورزی استان صورت گرفت بالغ بر یک هزار کیسه افزایش سهمیه آرد داشته‌ایم‌ و همین امر باعث شده تا  ۱۴۰۰ کیسه آرد نیز به ظرفیت خبازی‌های شهرستان اضافه شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، نان به عنوان قوت اصلی و غالب مردم و واژه ای که همیشه و همواره در میان مردم مقدس بوده است و همچنان در جامعه ایرانی، نقشی محوری دارد؛ اگرچه شاید حرمتش را خیلی‌ها مانند گذشته نگه نمی‌دارند، اما هنوز هم شمار ایرانیانی که نان را برکت سفره می‌دانند، از عدد آنهایی که حرمت هیچ نعمتی از نعمت‌های خداوندی را پاس نمی‌دارند، بسیار بیشتر است، اما در مدت اخیر و با استفاده از سامانه جدید درنانوایی‌ها و بروز خطاهای انسانی در ماه های گذشته باعث بوجود آمدن کسری آرد در برخی از نانوایی های سطح شهر دهگلان شده است.

احمد فیضی، کارشناس آرد و نان جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان در این خصوص در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، اظهار داشت: در هدفمند کردن آرد و نان در طی ماه های گذشته، بدلیل ملاک قرار گرفتن دستگاه های کارت خوان، سهمیه آرد شهرستان کم‌ بوده که عده ای از نانوایی آموزشهای لازم را برای استفاده از دستگاه های کارت خوان ندیده بودند وبه همین خاطر از پول استفاده می شد و در نتیجه سهمیه آرد شهرستان کم بود.

فیضی در ادامه گفت: با تلاش مدیران استانی و شهرستانی در ماه اخیر شاهد افزایش سهمیه آرد در شهرستان هستیم،وهمین امر موجب گردید تا صف های طولانی نانوایی ها در سطح شهرکاهش یافته و تخصیص سهمیه صورت گیرد و سهمیه آردی که به شهرستان اختصاص یافته، به نانوایی های فعال و‌پخت نان آنها خوب و جوابگوی نیاز مردم هستند تعلق گرفته است.

این کارشناس آرد و نان جهاد کشاورزی دهگلان، یادآور شد: عاملین توزیع آرد در شهرستان توسط ماشین های مخصوص حمل، توزیع و جابجایی صورت می گیرد، خارج از این افراد هر نوع جابجایی و فروش و توزیع آرد تخلف محسوب می شود. وی در ادامه مطلب گفت: دو عامل توزیع و پخش آرد را در سطح شهر دهگلان داشته که به دو نوع اول و دوم تقسیم می‌شوند و فقط این دو عامل حق جابجایی و توزیع آرد را در سطح شهر را دارند.

فیضی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۹۳ واحد خبازی در سطح شهرستان دهگلان مشغول عرضه نان هستند.

 ۱۴۰۰ کیسه آرد به ظرفیت خبازی‌های شهرستان دهگلان اضافه شد

در ادامه حمید معتصمی فرماندار دهگلان در گفتگو با کردتودی اظهار داشت: درماه گذشته در شهرستان دهگلان با پیگیری هایی که با جهاد کشاورزی استان صورت گرفت بالغ بر ۱۰۰۰ کیسه افزایش سهمیه آرد داشته ایم‌ و همین امر باعث شده تا  ۱۴۰۰ کیسه آرد نیز به ظرفیت خبازی های شهرستان اضافه شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با افزایش سهمیه آرد در شهرستان، بتوانیم مشکل تأمین آرد را در خبازی های سطح شهر دهگلانرفع نماییم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=15114
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.