حدیث روز

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان:

سنندج میزبان مسابقات بین‌المللی گلبال خواهد بود

  • کد خبر : 24741
  • 22 آذر 1402 - 10:16
سنندج میزبان مسابقات بین‌المللی گلبال خواهد بود
سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان گفت: با برنامه‌ریزی و رایزنی‌های انجام شده بعد از تایید فدراسیون، سنندج در سطح بین‌المللی میزبان مسابقات گلبال خواهد بود.

به گزارش خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، آمنه غلام‌ویسی درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کردستان علیرغم کمبودها در حوزه زیر ساختی شاهد برگزاری مسابقات کشوری بوده است، اظهار کرد: در سال جاری در شهرستان قروه مسابقات کشوری کونگ‌فو با توجه به ظرفیت این شهرستان برگزار شد.

وی بیان کرد: در دو سال اخیر علاوه بر مسابقات کشوری کونگ‌فو، میزبان مسابقات ملی کشتی، تیم ملی فوتبال بانوان که در قروه برگزار شد شاهد برگزاری مسابقات کاراته در سطح ملی بودیم.

وی با اعلام اینکه برگزاری مسابقات ملی در رده و رشته‌های مختلف در سال‌های اخیر نشان دهنده این است که کردستان ظرفیت لازم را دارا بوده است، ادامه داد: هر چند امکانات ورزشی جوابگوی مسابقات ملی در سطح مطلوب و کامل نیست ولی در نهایت با همکاری ادارات استان توانستیم این تعداد میزبانی را از آن کردستان کنیم.

نبود خوابگاه و هتل ورزشی از مشکلات میزبانی ورزش در کردستان است

غلام‌ویسی گفت: در بحث میزبانی‌ها مشکل اصلی نبود خوابگاه و هتل ورزشی است که تبدیل به دغدغه و نگرانی اصلی ورزش و جوانان کردستان است.

وی بیان کرد: همچنین با برنامه‌ریزی و رایزنی‌های انجام شده بعد از تأیید فدراسیون، سنندج در سطح بین‌المللی میزبان مسابقات گل‌بال خواهد بود.

سرپرست ورزش و جوانان کردستان افزود: این مسابقه که تاریخ برگزاری آن دی ماه است، با حضور ۴ کشور برگزار می‌شود و جلسات مقدماتی برگزاری این میزبانی انجام شده و به محض قطعی شدن اعلام خواهد شد.

غلام‌ویسی با بیان اینکه حقیقتاً کردستان ظرفیت توسعه و پیشرفت ورزشی را دارد، بیان کرد: ظرفیت‌های ورزش کردستان تکمیل نیست و اکثر مکان‌های ورزشی و ورزشگاه‌ها در بحث انجام تعمیر اساسی مشکل دارند و گاهاً می‌بینیم برخی از سالن‌ها در سال‌های اخیر افتتاح و احداث شدند اما در حال حاضر وارد فاز تعمیرات شدند.

وی گفت: اعتبارات بخش ورزش و جوانان دو بخشی است، که بخشی کمک‌های بلاعوض به هیأت‌های ورزشی و بخش دیگر اعتبارات عمرانی و زیرساختی ورزش است.

اعتبارات هیأت‌های ورزشی جوابگوی نیازهای جاری آنها نیست
سرپرست ورزش و جوانان کردستان اذعان کرد: اعتبارات هیأت‌های ورزشی جوابگوی نیازهای جاری و روزمره آنها هم نیست و ما هم در استان در تأمین برخی نیازها مثل تأمین محل دفتر هیئت کمک می‌کنیم.

غلام‌ویسی ضعف موجود در بحث اعتبارات را دیرکرد پرداخت دانست و خاطرنشان کرد: در طول سال تخصیص اعتبارات به صورت قطره چکانی بوده و بیشتر رقم اعتبار در پایان سال مالی انجام می‌شود، و فرصت برای برنامه‌ریزی وجود ندارد.

وی بیان کرد: در حوزه عمرانی در دور اول سفر رئیس جمهور به کردستان مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ورزش و جوانان مصوب شد.

سرپرست ورزش و جوانان کردستان بیان کرد: این مبلغ برای اتمام ۱۶ پروژه ورزشی در نظر گرفته شد که ۸۰ میلیارد تومان آن برای ۱۴ پروژه و دو پروژه دیگر که یکی تکمیل خوابگاه سنندج و دیگری تجهیز و تعمیر اماکن ورزشی بود که مابقی اعتبار را به خود اختصاص دادند.

غلام‌ویسی گفت: از این مبلغ تنها ۱۷ میلیارد تومان آن تخصیص یافت که مبلغ ناچیزی بود و در نهایت در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان مصوب شد مابه‌التفاوت سفر اول و مبلغ ۶۰ میلیارد دیگر هم به آن برای تخصیص به این اداره کل اضافه شود.

وی اذعان کرد: در نهایت بودجه و اعتبار تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی، توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی کردستان ۲۳۳ میلیارد تومان است.

فعالیت ۵۱ هیأت در کردستان

سرپرست ورزش و جوانان کردستان بیان کرد: کردستان ۵۱ هیأت استانی و ۳۶۰ هیأت شهرستانی دارد و ۱۲ مورد آنها با سرپرست اداره می‌شوند و برای سه مورد هم در انتظار تعیین فرایند زمان برگزاری انتخابات توسط فدراسیون هستیم.

غلام‌ویسی در بخش دیگر از سخنان خود بیان کرد: ۴۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در تمام زمینه‌ها از زمین ورزشی تا خوابگاه سقز، زمین چمن طبیعی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری مجموعه ورزشی ۲۲ گولان از جمله طرح‌های هستند که اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان برای تکمیل آنها نیاز است.

وی بیان کرد: از جمله پروژه‌های بالای ۹۰ درصد پیشرفت کردستان در حوزه ورزش و جوانان مجموعه ورزشی حسن آباد است.

سرپرست ورزش و جوانان کردستان اذعان کرد؛ برخی پروژه‌ها هم در حد ۵ درصد رشد داشتند مثل خوابگاه سنندج و برای برخی پروژه‌ها هم مثل سالن ورزشی بانوان جداگانه و ویژه اعتبار در نظر گرفته شده است.

غلام‌ویسی بیان کرد: ۱۶ پروژه تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد و از جمله آنها خوابگاه سقز، تجهیز سالن ۶ هزار نفری که ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه تصویب شده، تهیه برخی تجهیزات سالن حسن آباد و سالن حجاب سنندج است.

وی با بیان اینکه ورزش و جوانان در انجام امور فرهنگی هم سرآمد است، بیان کرد: در حوزه فرهنگی هم فعالیت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر شناخته شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=24741
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.