حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0

سنندج میزبان سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران شد

  • کد خبر : 13924
  • 28 تیر 1402 - 19:27
سنندج میزبان سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سی امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران باهدف واگذاری امور هنری به جوانان و با شعار" ایران دوست داشتنی" به میزبانی استان کردستان در شهر سنندج برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، علی اصغر دریایی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: این جشنواره می تواند در رشد وتوسعه هنرهای تجسمی استان کردستان و کشور بسیار موثر واقع شود.

 

وی با اشاره به شعار جشنواره سی ام با عنوان “ایران دوست داشتنی” گفت: در حین برگزاری این جشنواره و رویداد هنری تلاش می شود آثاری با این مضمون تولید شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه برای حضور اولیه در فراخوان، برای انتخاب هنرجویان، هیچ‌گونه محدودیتی در موضوع آثار ارسالی وجود ندارد، افزود: با توجه به مصوبات شورای سیاستگذاری، شرکت‌کنندگان در۲ گروه سنی ۱۵ تا ۱۸ سال (نوجوان) و ۱۹ تا ۲۴ سال (جوان)، در تمام مراحل جشنواره به صورت جداگانه، حضور خواهند داشت.

 

وی یادآور شد: ثبت نام داوطلبان در سایت جشنواره به آدرس www.yafestival.ir خواهد بود و رشته های مسابقه ای این دوره نیزشامل تصویرسازی، خوشنویسی، سفال و سرامیک، طراحی گرافیک، عکاسی، کاریکاتور،مجسمه‌سازی،طراحی، نقاشی، نگارگری، گل و مرغ و تذهیب است.

 

دریایی یکی از مهمترین نکات مثبت برگزاری این جشنواره را برگزاری کارگاه های آموزشی در طول برگزاری اعلام کرد و گفت: کارگاه های متعدد در عرصه هنرهای تجسمی توسط اساتید برجسته کشوری و استانی به مدت سه روز در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به شرایط و مهلت ارسال آثار به جشنواره افزود: متولدین اول فروردین ۱۳۷۸ تا ۲۹ اسفند ۱۳۸۷ حائز شرط سنی شرکت در جشنواره خواهند بود و مهلت ارسال آثار نیز تا ۱۵ مردادماه تعیین شده است،ضمن اینکه راه یافتگان به جشنواره از مزایای عضویت در مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر برخوردار خواهند شد.

 

به گفته وی کارگاه های آموزشی ۲ الی چهارم شهریورماه و آیین پایان جشنواره نیز پنجم شهریوماه سال جاری در شهر سنندج برگزار می شود و علاقمندان جزئیات جشنواره را می توانند در فراخوان آن در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شبکه‌های اجتماعی وابسته به آن و سایت جشنواره ملاحظه کنند .

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13924
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.