حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
غبار روبی مساجد در استان کردستان؛

سلام مساجد به ماه رمضان/ خانه های خدا برای میهمانی آراسته شدند

  • کد خبر : 8061
  • 03 فروردین 1402 - 16:26
سلام مساجد به ماه رمضان/ خانه های خدا برای میهمانی آراسته شدند
در آستانه ماه میهمانی خدا و در تقارن ایستگاه بهار نو با بهار قرآن، آئین زدودن غبار از خانه خدا، جلای دیگری به مساجد استان کردستان بخشیده است، مساجدی که به ماه رمضان سلام می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، رمضان ماهی است که برای دانستن شروعش به غیر از رویت هلال ماه آسمان باید هلال دلت را هم نگاه کنی، روشنای آن گواهی می دهد به دیدن ماه میهمانی خدا. ماهی که می دانیم برای قلب های زنگار گرفته نیز فرصت دوباره ای است، همان گونه که غبارزدایی از مساجد دیار قومس نوید شروعی مجدد را به مردم این دیار می دهد تا بدانند می توانند مهیای غبارروبی از خانه دل هایشان شوند.

رمضان برای عشق شروعی مجدد است

کردستانی ها اما رسم غباروبی عشق را خیلی خوب می دانند هرسال که قدم هایمان به دروازه شهر خدا می رسد، می داند قرار است اینجا طرحی نو در اندازد، روحش در حوضچه عشق الهی آب تنی کند و پاک کند غبار خستگی و غفلت و گناه تمام ماه های گذشته را و می داند در این شهر، قرار است از زنجیرهای دنیایی که دست و پای روحش را بسته اند جدا شود و فراغ بال پله های ملاقات با خدا را بالا رود.

ماه خدا، در قلب بندگان طنین استجابت و ربَّنا می‌نوازد؛ نوای سحر و افطارش بخشش، عفو و گذشت پروردگار است و ماهی است که در‌های رحمت الهی به روی بندگانش باز است.

آغاز غبار روبی مساجد کردستان در ماه میهمانی خدا

حجت الاسلام رازیانی مدیر کل تبلیغات اسلامی کردستان میگوید: در ماه مبارک رمضان برنامه‌های قرآنی و مراسم جزء‌خوانی در تمام شهر‌های استان و در مساجد حاشیه شهر‌ها برگزار می‌شود.

وی محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته در۱۰ شهرستان استان را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: همچنین برگزاری جشن روزه‌اولی‌ها واجرای نشست‌های طلاب و روحانیون در طول ماه مبارک رمضان در استان برگزار خواهد شد.

یک دنیا رمضان یک دنیا عشق

رمضان برای عشق، برای عاشقی، برای رنگ خدا گرفتن، شروعی مجدد است و برای آغازی دوباره چه ماهی بهتر از ماه میهمانی خداوند متعال و ماه نزول قرآن در شب های نقره فام قدر … آنجا که دل ها در گرو یار هستند و یارها در گرو عنایت حق تعالی.

کسی چه می داند، شاید غباروبی مساجد نیز تلنگری باشد برای فروریختن گرد روزمرگی و مهیا شدن دل برای میهمانی خدا، تلنگری در این دنیای مجازی تا اندکی به خویشتن بازگردیم و یادمان بیاید روزی به سوی حضرت عشق بازمی گردیم، به همان جایی که از شبنم عشق خاک آدم گل شد.

و چه کسی است که برای فیض بردن از ماه میهمانی خدا، لحظه شماری نمی کند؟ تا شاید ربنا گفتن مان از سوی خدا برایمان شفاعت شود و با برکتش همراه شویم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=8061
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.