حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
معاون استاندار کردستان خبر داد:

سفیران ۲۰ کشور دنیا به سنندج می‌آیند

  • کد خبر : 16816
  • 22 شهریور 1402 - 10:57
سفیران ۲۰ کشور دنیا به سنندج می‌آیند
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: با هماهنگی‌های انجام شده در هفته‌های آینده همایشی با حضور ۲۰ سفیر از کشورهای مختلف در سنندج در زمینه سرمایه‌گذاری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کُردتودی، علی نوری روز چهارشنبه در جریان بازدید از پروژه‌های پارک روجیار، بلوار اسلام‌آباد و پارک چهار هکتاری اسلام‌آباد سنندج که با حضور شهردار و اعضای شورای شهر انجام شد، اظهار کرد: ظرفیت‌های ایجاد شده در حوزه‌های سرمایه‌گذاری در این همایش در معرض دید مهمانان قرار خواهد گرفت که امیدواریم بستری برای رونق و توسعه هرچه بیشتر استان بویژه سنندج ایجاد شود.

وی با بیان اینکه از ظرفیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری‌های کلان در سطح شهر سنندج بهره خواهیم گرفت، گفت: توسعه در سطح شهر و استان باید متوازن و عدالت‌محور باشد که مصداق عینی و بارز آن احداث در حال اجرای پارک چهار هکتاری اسلام‌آباد در منطقه حاشیه شهر سنندج است.

پروژه‌های عمران شهری نماد تحقق توزیع عادلانه خدمات است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان در ادامه با بیان اینکه پروژه‌های عمران شهری شهرداری نماد تحقق توزیع عادلانه خدمات است، گفت: اقدامات بسیار جهادگونه شهرداری سنندج در حوزه عمران شهری، فضای سبز و ظرفیت‌های تفریحی و ورزشی قابل تقدیر است.

وی افزود: حوزه گردشگری یکی از حوزه‌های مهم در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی استان است و توجه به این ظرفیت به عنوان یکی از اولویت‌های مهم دولت در استان مورد توجه قرار گرفته است.

شهردار سنندج نیز در این بازدید اظهار کرد: پارک ۲۰ هکتاری روجیار سنندج از پروژه‌هایی بود که امروز مورد بازدید قرار گرفت، این پروژه در راستای توسعه فضای سبز در چندین فاز از محل اعتبارات شهرداری سنندج در حال اجرا است.

سیدانور رشیدی افزود: پارک روجیار شامل مسیر دوچرخه سواری بزرگسال و کودک، باغ ارغوان، محل ورزش‌های همگانی، محدوده مخصوص برای فضای ورزشی کم توان‌ها، سایت عکاسی، فضای سبز، آبشار به طول ۵۰۰ متر، فضای بازی کودکان، کمپ خانواده، پارکینگ، نگهبانی، گل‌کاری و مبلمان شهری است.

به گفته وی، این پروژه در سه فاز در مجموع ۱۰۰ هکتار است و در فاز دوم به پارک کودک و در فاز سوم به پارک گویزه‌کویر وصل می‌شود.

شهردار سنندج اضافه کرد: احداث فضاهای ورزشی متنوع، فضای فرهنگ و هنری، سن تئاتر و فضای بازی در این پروژه تاثیرات مثبتی در ایجاد شور و نشاط در بین شهروندان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه یکی از نکات قابل توجه در احداث پارک روجیار توجه ویژه به جامعه معلولین و ایجاد فضای ورزشی برای این قشر است، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در فصل عمرانی امسال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

رشیدی با تاکید بر اینکه تمام جدیت و تلاش خود را با اجرای پروژه‌های مختلف گردشگری و سرمایه‌گذاری در راستای رونق صنعت گردشگری بکار خواهیم گرفت، افزود: به همین منظور پروژه‌های مختلفی شامل ایجاد پارک‌های بزرگ مقیاس و گذرگاه غذا و موسیقی در سنندج در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه پروژه پارک چهار هکتاری اسلام‌آباد سنندج دیگر طرحی بود که امروز مورد بازدید معاون اقتصادی استاندار کردستان قرار گرفت، گفت: با توجه به پایین بودن سرانه فضای سبز و امکانات ورزشی و رفاهی در این نقطه از سطح شهر پروژه پارک چهار هکتاری اسلام‌آباد در قالب پنج سکو طراحی شد.

شهردار سنندج در مورد پروژه بلوار اسلام‌آباد نیز اظهار کرد: این پروژه ۱۴ سال پیش شروع و بعد از وقفه‌ای هفت ساله به همت شهرداری و شورای دور ششم و با همراهی مجموعه معاونت عمرانی استانداری فعال شده و در حال حاضر پیمانکار مشغول کار است.

شهر سنندج مرکز استان کردستان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16816
  • ارسال توسط : گ ظ

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.