حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
به بهانه سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان؛

سفری که مردم کردستان فراموش نمی‌کنند/ برگ زرینی ماندگار در تاریخ سرزمین فرهنگ و هنر

  • کد خبر : 10489
  • 22 اردیبهشت 1402 - 7:57
سفری که مردم کردستان فراموش نمی‌کنند/ برگ زرینی ماندگار در تاریخ سرزمین فرهنگ و هنر
با گذشت ۱۴ سال از سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان اما هنوز هم مردم آن ۸ روز ماندگار را به خاطر دارند و در آرزوی تکرار دوباره آن هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، پس از گذشت ۳۱ سال مردم استان کردستان یکبار دیگر شاهد حضور رهبر معظم انقلاب در میان خود و در سرزمین مجاهدت های خاموش بودند

 

در چنین روزی که معاندین بر طبل جدایی و نفاق مردم کردستان از حاکمیت و نظام می کوبیدند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور در شهر سنندج تمامی رشته‌های آنان را پنبه کردند و استقبال باشکوه مردم از رهبر انقلاب اسلامی دهان یاوه گویان را برای همیشه بست تا برگ زرینی دیگری در تاریخ پرافتخار مردم کردستان ثبت شود و یکبار دیگر پرچم عزت، شکوه و ایستادگی مردم مبارز و مسلمان کرد در میان جهانیان به اهتزاز درآمد.

 

رهبر معظم انقلاب در مدت هشت روز اقامت در کردستان ضمن دیدار با اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان، جوانان، نخبگان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، با مردم شهرستان‌های مریوان، سقز و بیجار نیز دیدار کردند.

شاید مهم‌ترین و تاثیرگذارترین اتفاقات چند روز سفر معظم‌له در صبح روز جمعه ۲۵ اردیبهشت ماه در کوه آبیدر سنندج برای پیاده‌روی بدون تشریفات بود تا به جهانیان ثابت کنند که کردستان با گذشته آن متفاوت است و از امنیت پایداری برخوردار است.

تغییر دیدگاه‌ها و ذهنیت‌های منفی و امنیتی نسبت به کردستان، پخش اذان اهل سنت از شبکه استانی رسانه ملی، اختصاص بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و آبادانی استان، افزایش قابل توجه مسافران و گردشگران ورودی به کردستان بعد از این سفر و هزاران مورد دیگر از برکات و دستاوردی سفر مبارک رهبر معظم انقلاب به کردستان است که هنوز هم برکات آن در این استان استمرار دارد.

 

رهبر معظم انقلاب در بدو ورود به استان کردستان، در جمع مردم سنندج در میدان آزادی این شهر اولین مدال افتخار را به استان کردستان دادند و فرمودند: کردستان سرزمین فداکاری‌های بزرگ است؛ سرزمین هنر و فرهنگ است؛ سرزمین صفا و وفاداری است؛ سرزمین مردم وفاداری است که در حساسترین سال های عمر این نظام و این کشور با مردانگی خود و با رشادت خود، توطئه‌های بزرگی را خنثی کردند.

 

سرزمین مردم با رشادت و با رشد عقلی و آگاهی است که توطئه‌ی دشمن را در لحظات حساس تشخیص دادند و با فداکاری خود فتنه بزرگی را خاموش کردند، پیش از آنکه آن فتنه بتواند به هدفهای شوم خود برسد. این از یاد ملت ایران نخواهد رفت. کردستان در تاریخ انقلاب اسلامی، نشان افتخاری را با خود حمل میکند که در کمتر استانی نظیر آن را میشود دید.

استان کردستان یک استان فرهنگی است. شما به طبیعت سرسبز و زیبای این استان نگاه کنید، به روحیه مهربان و باصفای مردم این استان نگاه کنید، به تاریخ این استان – که علما و شعرا و اهل فرهنگ و اهل هنر در همین تاریخ نزدیک این استان فراوانند – نگاه کنید؛ همه اینها نشان میدهد که این استان، یک استان فرهنگی است

 

نکته مهم‌تری هم معظم‌له در این سخنرانی عنوان کردند که ضرب شصتی به دشمنان بود، اینکه بیان داشتند “شما نگاه کنید ببینید آن کسانی که می‌خواهند وحدت ملت ایران را به هم بزنند، کیها هستند؟ بدانید که اینها عوامل دشمنند؛ یا خودشان از متن دشمن دارند حرف می‌زنند، یا سرانگشت دشمنند؛ برو برگرد ندارد. آن کسی که ندای تفرقه‌ی بین شیعه و سنی را سر می‌دهد و به بهانه‌ی مذهب، می‌خواهد وحدت ملی را به هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند. گاهی بعضی‌ها مزدور دشمنند و خودشان نمی‌دانند”.

 

در جریان سفر مقام معظم رهبری به کردستان، ۱۲۹ مصوبه با بیش از یک هزار و ۲۰۰ طرح تصویب شد، در این سفر؛ طرح‌هایی اساسی و بنیادین و زیربنایی برای توسعه استان مصوب شد که امروز مردم کردستان از مزایای آنها بهره مند هستند.

 

بهره‌مندی ۴۰۰ روستای استان از گاز طبیعی، احداث چهار سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفره، کانون زبان سنندج، دانشکده علوم قرآنی سنندج، دارالقرآن بین‌المللی سنندج و راه اصلی سنندج – مریوان، احداث هتل پارسیان با مشارکت بنیاد مستضعفان و بخش خصوصی، طرح‌های آبرسانی، احداث سدها، احداث راه‌های شهری و روستایی، احداث ۹ مرکز بهداشتی درمانی شهری و ۱۱ مرکز بهداشتی درمانی روستایی، تزریق اعتبار به بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی کوثر سنندج، اجرای طرح هادی در بیش از ۱۰۰ روستا بخشی از دستاوردهای سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان است.

 

رهبر معظم انقلاب از ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت سال ۸۸ مهمان مردم کردستان بودند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=10489
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.