حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

سطح گلخانه‌‌های كردستان به ۵۳ هكتار افزایش می‌یابد

  • کد خبر : 13577
  • 22 تیر 1402 - 6:28
سطح گلخانه‌‌های كردستان به ۵۳ هكتار افزایش می‌یابد
رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: سطح گلخانه‌های استان تا پایان سال به بیش از ۵۳ هکتار افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ، پیمان اسکندری در دومین جلسه ستاد گلخانه‌های استان کردستان در سنندج، با اشاره به آغاز نهضت احداث گلخانه در استان، اظهار کرد: در یک سال و نیم اخیر فعالیت در حوزه ایجاد گلخانه به نسبت سال‌های گذشته رشد چشمگیری پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سطح گلخانه‌های استان ۳۷ هکتار است، افزود: تا پایان سال جاری تلاش می‌شود این میزان سطح به بیش از ۵۳ هکتار افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه سالانه افزون بر هفت هزار تن محصول در گلخانه‌های استان تولید می‌شود، اضافه کرد: یکی از اهداف توسعه‌ای در سازمان جهاد کشاورزی استان، توسعه واحدهای گلخانه است.

اسکندری یادآور شد: ۴۳ طرح در حوزه گلخانه به مساحت ۲۲ هکتار هم اکنون در دست اجرا است و امید می‌رود تعداد زیادی از این طرح‌ها تا پایان سال جاری به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: همانگونه که امنیت غذایی مهم است امنیت منابع آبی هم حائز اهمیت است و این مهم با احداث گلخانه‌ها محقق خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش تولید و انتقال محصولات جالیزی به گلخانه از مهمترین اهداف احداث گلخانه است که آن را دنبال می‌کنیم.

به گفته وی یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۸ هکتار از مساحت کردستان به اراضی کشاورزی اختصاص دارد که این میزان حدود پنج درصد اراضی کشاورزی کشور را تشکیل داده است.

۹۶ درصد سطح اراضی کشاورزی استان به کشت سالانه محصولات زراعی و سطح آیش (بدون کشت) و چهار درصد به عبارتی ۵۲ هزار و ۶۷۰ هکتار آن هم به اراضی باغی اختصاص پیدا کرده است.

بر اساس آخرین گزارش عملکرد سالانه تولید محصولات زراعی و باغی استان در ۷۹۱ هزار و ۹۷۰ هکتار زیر کشت، یک میلیون و ۷۵۴ هزار تن محصول تولید شده و میزان برداشت محصولات باغی هم ۴۴۳ هزار تن بوده است.

از ۷۹۱ هزار و ۹۷۰ هکتار اراضی زیر کشت محصولات زراعی استان ۸۷ درصد دیم و فقط ۱۳ درصد آن آبی است. سالانه حدود ۲۱۱ هزار و ۲۶۸ هکتار از اراضی دیم به ویژه در شرق، شمال شرق و شمال استان به طور آیش در تناوب زراعی قرار می‌گیرد.

۷۹ درصد از سطح زیرکشت محصولات زراعی استان سالانه به غلات، ۱۳ درصد حبوبات، پنج درصد به علوفه و سه درصد دیگر به سایر محصولات زراعی اختصاص پیدا می کند.

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=13577
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.