حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
1

سرشماری سلامت مردم با «پویش ملی سلامت»

  • کد خبر : 25341
  • 28 آذر 1402 - 7:49
سرشماری سلامت مردم با «پویش ملی سلامت»
پویش ملی سلامت، یک سرشماری ملی سلامت است‌ که 480 نفر بیمار جدید مبتلا به دیابت و یک هزار و 160 بیمار مبتلا به فشار خون بالا با اجرای این پویش در استان کردستان شناسایی شد.

بهرام کندایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی اظهار داشت: پویش ملی سلامت که با هدف شناسایی بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون بالا، از بیستم آبان در استان و همزمان با سراسر کشور آغاز شده، در مجموعه سلامت کردستان با اقدامات گسترده‌ای همراه بوده است.

وی تصریح کرد: افزایش آگاهی مردم در خصوص بیماری های دیابت و فشار خون بالا و همچنین شناسایی افرادی که از بیماری خود اطلاع ندارند، از جمله اهداف مهم این برنامه است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستانادامه داد: از زمان اجرای پویش ملی سلامت تا بیست و هفتم آذر ماه جاری، ۳۵۵ هزار نفر از هم استانی های عزیز در پویش ملی سلامت(غربالگری فشارخون و دیابت) شرکت نموده اند.
کندایی با اشاره به اینکه، غربالگری گروه سنی ۱۸ سال و بالاتر از طریق فراخوان توسط تیم های ثابت (کلیه مراکز ارائه خدمات سلامت، پایگاه های بهداشتی، خانه های بهداشت و بیمارستان ها) و تیم های سیار(ادارات، کارخانجات، مساجد و…) در حال اجرا می باشد، ابراز نمود: بر اساس نتایج آن، درصد غربالگری شهری(۱۵٫۳%)، درصد غربالگری روستایی(۵۷%)، درصد غربالگری مردان(۲۳٫۹%)، درصد غربالگری زنان(۲۹٫۴%) و درصد غربالگری کل استان(۲۶٫۶%) بوده است.
وی از شناسایی ۴۸۰ نفر بیمار جدید مبتلا به دیابت و یک هزار و ۱۶۰ نفر بیمار مبتلا به فشار خون بالا با اجرای این پویش در استان و تاکنون خبر داد و اظهار نمود: این موارد شامل هم استانی‌هایی است که تا کنون از بیماری خود مطلع نبوده‌اند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه در خصوص تعداد افراد پرخطر شناسایی شده در بازه زمانی مذکور، گفت: ۶۷ هزار و ۹۰۱ مورد پیش فشارخون، ۱۲ هزار و ۲۳۰ پره دیابت، ۵ هزار و ۷۳۱ مورد مشکوک به فشارخون و ۲ هزار و ۳۰۹مورد مشکوک به دیابت در استان شناسایی شده است که اطلاع از این آمارها راه مقابله با شیوع بیشتر این بیماری ها در استان را هموارتر می‌سازد.
کندایی خاطر نشان ساخت: اجرای پویش ملی سلامت تا ۱۵ دی ماه در کلیه پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت، بیمارستان‌ها و ایستگاه‌های ثابت و سیار استان کر انجام خواهد شد.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=25341
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.