حدیث روز

  • امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
0
دختر شهید «حسین امان‌اللهی»:

سرداری که در اوج روحیه نظامی یک پدر بود

  • کد خبر : 32248
  • 21 فروردین 1403 - 7:32
سرداری که در اوج روحیه نظامی یک پدر بود
 دختر سردار شهید امان‌اللهی گفت: پدرم یک فرد نظامی و در کار خود بسیار حساس و محکم بود؛ ولی در عین این وصف، در کنار خانواده، یک پدر واقعی و مهربان بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، شهید والامقام سردار حسین امان‌اللهی از پنج‌تن سرداران شهید بود که در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق به درجه رفیع شهادت نائل شده بودند.

آیین بزرگداشت شهید والامقام سردار «حسین امان‌ اللهی» در روستای خسروآباد از توابع شهرستان بیجار با سخنرانی حجت الاسلام پورذهبی نماینده مقام معظم رهبری در استان کردستان و با حضور خانواده معظم شهدا و  عموم مردم ولایتمدار شهرستان در محل مسجد روستای خسرو آباد شهرستان بیجار برگزار شد.

دینا امان‌اللهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، اظهار کرد: وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ، هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگان‌اند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

 وی افزود: خیلی خوشحالم که پدرم به این درجه رفیع شهادت نائل شد، آن روز، روز شهادتی بود که نصیب پدرم شد، من واقعاً خوشحالم که پدرم به آرزو هر روز و هر ساعتش رسید.

 دختر سردار شهید امان‌اللهی با اشاره به خصوصیت اخلاقی پدرش، گفت: پدرم در اوج آن که یک نظامی ارشد بود، برای من و سایر اعضای خانواده‌ام بسیار مهربان، خیلی اخلاق‌مدار بودند.

 وی ادامه داد: پدرم با همه مشغله کاری که داشت، همواره پناه من و خانواده بود، ایشان بسیار باتقوا بودند یادم نمی‌اید اصلاً یک نمازش قضا شده باشد یا یک نمازش دیر شده و همیشه اهل نماز اول وقت بودند.

 دختر شهید امان‌اللهی با اشاره به اینکه سردار شهید حسین، بسیار باایمان بود همیشه با خدای خودش خالصانه عبادت می‌کرد، اظهار کرد: پدرم فرد بزرگی بود و صهیونیست بز دل نتوانست در مبارزه با پدرم رودررو به میدان بیاید و از پست‌ترین روش و به‌ناحق با نبرد موشک پدرم و یارانش را به شهادت رساند.

 وی که باصلابت و محکم سخن می‎گفت، ادامه داد: پدرم خوبم در ماه مبارک رمضان به شهادت رسید و همانند حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با زبان تشنه به‌سوی معبودش شتافت.

 *برادرم همیشه ستون خانواده پدری‌اش بود

 امید امان‌اللهی برادر شهید سردار حسین امان‌اللهی نیز در همین گفتگو اظهار کرد: برادرم از همان دوران نوجوانی‌اش آدم اخلاق‌مداری بود، طوری بود که توی محل همه دوستش داشتن و در خانواده هم با اینکه از من کوچک‌تر بود؛ ولی ستون خانواده حساب می‌شد.

 وی افزود: حسین همیشه در آرزوی شهادت بود و همواره در جمع خانوادگی صحبت را به این سمت می‌برد که اگر قرار بر مردن باشد، چه خوب و زیباست که با طعم شهادت باشد.

 بردار شهید رمضان گفت: زمانی که خبر شهادتش را شنیدیم ابتدا بسیار منقلب شدم، ولی به خودم آمدم و دیدم که چرا باید ناراحت شوم، زیباتر از آن نمی‌خواستم که بردارم به آرزوی تحویل سال نواش رسید.

 وی با اشاره به اینکه برادرم توفیقی یافت که در روز شهادت حضرت علی (ع) به فیض شهادت نائل آمد، توضیح داد: در این شهادت، جز زیبایی ندیدم، برادرم با لب‌تشنه شربت شهادت را نوشید و واقعاً لیاقت چنین شهادتی را داشت.

 بردار شهید امان‌اللهی گفت: سردار حسین سعادتمند و عاقبت‌به‌خیر شد، امروز هم اگر اشکی در چشمان ما حلقه بسته است، از سر دلتنگی است که دیگر ما از حضور او محروم شده‌ایم و دلمان برای صدای زیبا و خنده‌های قشنگش تنگ می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=32248
  • ارسال توسط : m j

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.