حدیث روز

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
بعد از درج گزارش در کُردتودی؛

ساماندهی دستفروشان بیجار آغاز شد

  • کد خبر : 16105
  • 11 شهریور 1402 - 7:50
ساماندهی دستفروشان بیجار آغاز شد
پس از انتشار گزارش کُردتودی از وضعیت نابسامان و عدم ساماندهی دستفروشان در بیجار، شهرداری این شهرستان اقدام به جانمایی برای این موضوع کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کردتودی، صبح امروز خدمات شهرداری با همکاری آموزش و پرورش بیجار، زمین بلا استفاده‌ای که در مرکز شهر بیجار وجود دارد را به محلی برای استقرار دستفروشان مهیا کردند.

این زمین که قبلا مدرسه شهید حق‌وردی بود، حدود ۹ سال پیش از این توسط آموزش و پرورش بیجار تخریب شد تا برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده شود.

از آن زمان تا امروز با توجه به موقعیت عالی زمین، اقدامی برای جذب سرمایه‌گذار صورت نگرفت و این محل، سال‌های سال بلااستفاده مانده بود.

با انعکاس گزارش پایگاه خبری تحلیلی کردتودی از بیجار، این زمین ابتدا زیرسازی و بتن‌ریزی شد تا پس از پلاک‌بندی و خط‌کشی، از ابتدای هفته دوم شهریورماه، برای دستفروشان خیابان‌های مرکز شهر و دوره‌گردها مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به هزینه ای که شهرداری بیجاری برای این محل، نصب بلوک‌های سیمانی برای حفظ حریم، بتن‌ریزی و زیر‌سازی سطح زمین، قطعه‌بندی و رنگ‌آمیزی محل غرفه‌ها، پرداخت حق‌وردی برای دستفروشان انتظار می‌رود.

به هر حال، این اقدام می‌تواند تا حد مناسبی، از آشفتگی پیاده‌راه‌های مرکز شهر پیشگیری کند و دستفروشان هم محل مشخصی برای فعالیت خود داشته باشند.

از شهرداری بیجار انتظار می‌رود ضمن زیبا‌سازی این محل، با توجه به اینکه پیش از این زمین فعلی محل آموزشی بوده و زیر ساخت‌های آب شرب و فاضلاب هم دارد، برای رفاه حال دستفروشان این ۲ امکان را به نحوی مناسب احیا کند.

انتظار دیگر این است که در نیمه دوم سال بارش باران و برف شدت خواهد یافت، نصب سایبان مناسب می‌تواند در فصول گرم سال هم به این قشر آسیب‌پذیر کمک بسیاری داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kordtoday.com/?p=16105
  • ارسال توسط : l

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.